HuubvG Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 Ophalen? Verzenden willen ze ook wel doen toch? Maar de allerdikste zullen ze toch wel zelf willen houden. Quote
Stan Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Importeren van een prei met een omtrek van boven de meter gaat niet lukken denk. Dus Frans, als ik jou was zou ik mijn camper(of huur je eigen mammoth tanker) maar waterdicht maken en naar Engeland gaan rijden om die prei dan te gaan halen( Maar let op ! volgens mij wilde Aalterse Willy ook al prei uit Engeland halen dus neem snel het allenrecht op Mammoth pot prei import naar Nederland. Ik ben wel blij met je verzoek om regelmatig te weten hoe dik de prei van de mede-wedstrijd-forumleden is dan weet ik of ik A een nep-meetlint koop of B gewoon er een photoshopje in de stijd gooi. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
greetje Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 kunnen jullie nou nooit eens serieus zijn jongens???????? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 Goed, jullie zijn allen alvast gedisqualifizeerd wegens vrouwderende pleegprijerijen. Ken, grijp je prei kans en vraag Den Serieuzen Greet hoe het moedt! Quote
Jorg Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Zullen we het hier maar weer even bij laten? Quote
Bit Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Ik zou Thea graag willen vragen, omdat zij de 1e was die de zaadjes gezaaid heeft ( 24 nov afgelopen jaar ), hoe of de plantjes er nu bij staan ?Thea. Je had een mooie foto geplaatst toen.Maak nóg es een foto ? Aangezet en verleid door jullie over-enthousiaste snelle zaaien, ga ik ook een aantal zaadjes leggen komend weekend. Binnen en na opkomst gelijk, droog, naar buiten.De andere helft doe ik half februari in de koude kas ( als we dan niet met een elfstedentocht zitten ) Quote
Vuur Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Ik heb gisteren optimistisch 6 zaadjes gezaaid:Â Afhankelijk van het success van deze zaadjes en het weer volgen er volgende maand weer een stel Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 6 januari bladdag Jet heeft gezaaid... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Erny Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 7 januari bladdag Erny heeft gezaaid... Quote
thea Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 9 cm groot.Ik heb een kruisje(Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties) op deze onderwerp,en merk dan dat het niet in mijn postvakje komt? ook met andere onderwerpen.Vandaar de late reactie van mijn kant,@Bit. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
kenbeimer Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Aftakeling van mijn lieve zaailing is gestopt. Hij hangt niet volledig slap meer, maar er is nog wel wit te zien bij het steeltje. Ik ga het een paar dagen afwachten. Heb toch maar geen vloeibare mest gegeven, denk dat dit ze juist alleen maar verder laat doorschieten. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
HuubvG Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Geplaatst: 7 januari 2014 @ Ken, goed bericht. Heb toch maar geen vloeibare mest gegeven, denk dat dit ze juist alleen maar verder laat doorschieten.Je bent nu zélf aan het denken, dat is altijd beter! Quote
kenbeimer Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Jep. Heb alleen sowieso slechte ervaringen met zaailingetjes die slap gaan hangen. Zeg maar standaard "Ken" struikelblok, heel erg irritant in mijn moestuin/woonkamer. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
HuubvG Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Geplaatst: 7 januari 2014 ... ... Ik heb een kruisje(Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties) op deze onderwerp,en merk dan dat het niet in mijn postvakje komt? ook met andere onderwerpen. ... ... Dat kun je bij je profiel instellen. Kom je er niet uit, stuur me ff een PB, dan leg ik het per PB uit. Quote
thea Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Bij profiel is het aan gemeld. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelsientje 60 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Volgende ronde gezaaid....in speciale grond.... Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
greetje Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 appelsientje....dit keer denk in pure kunstmestkorrelgrond bij een temp. van 24 graden op de cv, toch??? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 heb ik ook gedaan die temperatuur, EN de boel luchtdicht afgesloten en de schimmel die erop komt een maand laten staan tot de bodem goed bedekt is, dan de schimmel afscheppen en wow, de plantjes die je DAN krijgt...nu weten jullie mijn geheime truc ook meteen, maar ik gun hem iedereen hoor! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelsientje 60 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 appelsientje....dit keer denk in pure kunstmestkorrelgrond bij een temp. van 24 graden op de cv, toch??? Juist jij weet het.....en ik heb de grond laten instralen door niemand minder dan........JOMANDAAAAAA!! Maar mensen ik wens jullie allemaal véél succes hoor! Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
greetje Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Goed, vraag Den Serieuzen Greet hoe het moedt!  heel goed appelsientje....je hebt the spirit nu te pakken, maar nog ff voor iedereen die niet precies weet hoe hij prei moet telen! deze tip! en tja, zaai je te vroeg..........is de sterkte van de plant niet bijster groot! tenzij je de hulplijnen inschakelt zoals:jomandaklazien ut zalk... de tip van huub, maar zij werkt alleen via hemelwaterkruidentherapie toepasten wat ook erg goed schijnt te werken is.......het zaaien bij vollemaan op een donderdag, maar dan weer verpotten bij het laatste kwartier,mocht je dat qua tijd niet redden gewoon pas zaaien in de volle grond als moedertje natuur je dat influistert! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
simke Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Ja en vandaag is het blad dag dus heb ik de eerst 6 prei gezaaid. En het is halve maan. Kijken wat dat doet. Quote
HuubvG Geplaatst: 8 januari 2014 Auteur Geplaatst: 8 januari 2014 Vandaag heb ik de tweede set van 3 stuks gezaaid, en wel in de kas. Daar was het vandaag 11°C. De eerste set van 3 zaadjes had ik op 24 december gezaaid. Er komt een wit/groen krulletje boven de zaaigrond uit, ik weet niet, maar het lijkt of hij het niet ziet zitten hier en weer terug wil moeder aarde in. Weet ook niet welke kant ik eruit moet peuteren. De andere twee zaden laten op zich wachten, misschien voor eeuwig, misschien staan ze er gauw boven. Maar na 15 dagen nog niet ontkiemd? Quote
henkg Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 "Weet ook niet welke kant ik eruit moet peuteren"Tja, 50% kans dus. Want niks doen gaat natuurlijk hartstikke fout Mooi wit preitje trouwens. Vooral geen licht geven, anders wordt ie groen. Quote      2025_teeltlijst (.xlsx)  Â
greetje Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Re: Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco Gefeliciteerd nr 1, 2 en 3. Zo ook, Greetje met de uber mini-mini-oogst. Met de mamoet pei doe ik NIET mee en maakt Geertje zeker kans de uber- mini-oogst weer te kunnen winnen . Ik ga in 2014 voor de tomtato. dit schreef ene STAN op 17 November 2013!!!!!!!! dus vraagje aan de wedstrijdleiding om stan van de deelnemerslijst te halen! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
eenertjuh Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Eens moet de eerste keer zijn.Ik doe ook graag mee met de teelt wedstrijd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.