Mibo Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Nummer 2 van het eerste zaaisel is opgekomen (na een maand!) Quote
greetje Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 and so we keep holding on.......... ..........it's al of the prei/pride?? staat avril niet voor april?????????de maand waarin je normal de winterprei zaait Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
malouis Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 ? staat avril niet voor april?????????de maand waarin je normal de winterprei zaait De Mammoth Pot wordt in Engeland op 1 januari gezaaid. Quote
greetje Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 oke...maar wij zijn als neder-thalers/landers geen engelsen.hé een ding is zeker.......we zitten nu nog steeds in het kiem-wedstrijd-gedeelte! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelsientje 60 Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Mijn enige overgebleven preitje gaat er een beetje bleek uitzien....ik ga hem maar eens een ander potje geven met iets meer voedselrijke grond....En dan maar hopen dat ie er dan meer zin in krijgt Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
kenbeimer Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Heinzprei ging weer hangen laatst, maar dit is gelukkig weer opgelost. Tom Tomaat laat ik weer een paar dagen binnen, want hij ziet er niet zo heel gezond meer uit na een paar dagen (niet nachten) buiten. Even bijkomen en dan weer naar buiten met broertje. Casper is net zoals zijn naamgenoot het spook heel erg bleek van kleur, ik denk dat dit niet meer wat wordt. Na het verwijderen van het glas bij Platvoet en de prei voor mijn oma "Omaprei", ging het minder goed, dus het glas is weer terug en beide zijn weer opgeknapt. Laatste kiem (slecht op de vorige foto) is Katherine. Prei 15 is vrijdag gezaaid en we wachten op een hopelijk resultaat. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
appelsientje 60 Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Krijgt hij wel licht genoeg?Ja zeker hij staat overdag buiten en 's nachts in de kas. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
henkg Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Ze leven nog (15-12 zaai en 09-01/29-01 zaai): De grote staat nu al even in de koele keuken, en mag over een weekje naar buiten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
kenbeimer Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Zooo jaloers op de rechter. Die van jou zijn nog niet buiten geweest? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Stan Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Hier heb ik van de 3 zaden er maar 2 ontkiemde preitjes gekregen waarvan ik er 1 niet heb verzorgt en heb dus nu 1 prei over om te winnen(is ook niet erg hoor er kan er immers maar 1 de winnar zijn(en ja wat moet je nu met meer dan 1 zo'n ruimte vreter)). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Frans Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Uiteindelijk zijn er bij mij na heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten maar 5 zaden ontkiemd waarvan er eentje na het ontkiemen alsnog het loodje heeft gelegd. Gevalletje van dood door te grote inspanning misschien ? In ieder geval moeten het oude zaden geweest zijn die wat hun stofwisseling betreft al op hun laatste benen liepen en daarom niet of nauwelijks in staat om te kunnen kiemen. Een slechte start , maar ook zielige zaadjes kunnen nog tot kampioen uitgroeien. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
sansareli Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 van mijn laatste zaaironde (19/02) zijn er 5 ontkiemd. Dus van mijn 16 zaadjes zijn er 8 nu een stengeltje. Dat is net 50 %. Quote
kenbeimer Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Helaas... Voor Casper (het witte spookje) is het afgelopen. //UPDATE// Casper doet zijn naam eer aan, want met het zonnige weer vandaag staat hij ineens weer rechtop als een spierwitte spriet... Een prei spook dus! Heinz prei heeft meer geluk, want een tweede blad verschijnt. (Vind het leuk om d.m.v. fictieve namen de preitjes uit elkaar te houden) Tot slot Platvoet (links) en de prei voor mn oma (rechts) welke nog heel even "achter glas" zitten. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
HuubvG Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Geplaatst: 5 maart 2014 (aangepast) Van de 12 gezaaide zijn er 3 opgekomen maar die heb ik laten vallen, ze zijn het niet meer gaan doen, en 9 stuks na 14 dagen - of langer- nog niet opgekomen.Nog 3 zaden over, die wil ik eind maart zaaien. 5 maart 2014 aangepast door Gast Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Helaas moet ik jullie mededelen dat mijn enige opgekomen preitje overleden is....dus voor mij eindigt de wedstrijd Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
thea Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Zal ik je een toe sturen?? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelsientje 60 Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Dat is lief van je Thea maar ik heb er ook geen zin meer in....als je ziet hoe mooi m'n andere prei is, en die zijn ook nog eens later gezaaid!Ik denk dat de kwaliteit van het zaad van de MM prei gewoon slecht is. Als ik zo naar de resultaten van de anderen kijk.Nogmaals bedankt voor het aanbod Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
janita Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Mijn enig ontkiemde preitje heeft het ook niet gered, alle hoop is nu op de laatste vijf zaden die ik vorige week heb gezaaid.. Quote
simke Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Vandaag mijn laatste 4 zaden in de grond gestopt. Ik heb nu 3 preitjes. Al staan en dus 4 gezaaid vandaag. Kijken wat het wordt. Quote
greetje Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 nadat er 3 waren opgekomen van de 8......op 7 februarizagen ze er na .......26 dagen zo uit:duidelijk weinig wortel.......en dus verpotten zei de deskundige! [dat ben ik dus ]en onder de blauwe lamp! en ja...nr.1 heeft zijn 2de sprietje weten te ontwikkelen en de giga zaailengte van 7 cm!!!!!!! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Joepie! Treurprei mag ook naar buiten wennen! Tom Tomaat hou ik uit voorzorg nog even binnen. Gaat niet zo heel goed na paar dagen buiten. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Jenneke Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Mijn eersteling is inmiddels om en nabij de 10 cm groot Deze is 23 januari gezaaid en kwam na ongeveer 3 weken op. Ben er best een beetje trots op 13 februari de laatste 8 zaden gezaaid en daar piepen er nu 3 van boven de grond.De eerste hiervan gaat het denk ik niet redden. Hij lag vanmorgen nl. met z'n wortel omhoog. 'k Heb hem maar weer ingestopt en bemoedigend toegesproken, maar of het nog wat wordt? Dit zijn de andere 2. Het sprietje rechts is geen prei, wat het wel is weet ik niet, is denk ik een grasje of dat in de grond gezeten heeft. Het is in ieder geval opgekomen op een andere plek dan dat ik de preizaadjes gestopt heb. Ben benieuwd hoe ze er over een paar weken bij staan Quote
HuubvG Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 @ Jenneke, kun je de omtrek al meten?... Van mijn laatste zaaisels op 21-01 (3st) en 20-02 (3st) is dit het resultaat, en deze twee zijn alles van de 12 verspeelde zaden. Nog drie zaden te gaan, ik wil ze bewaren tot eend maart. Het dorre puntje op de prei rechtsonder vertrouw ik niet... Quote
Jenneke Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 @ Jenneke, kun je de omtrek al meten?... Ben veel te bang dat ik hem dan knak, bovendien heb ik niet zo'n ieniemienie centimeter Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.