kenbeimer Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Hebben we al een mascotte voor deze wedstrijd? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
roosmarij Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Ben even niet op het forum geweest... Mijn zaadjes zijn ook binnen, bedankt Huub!!Ze hangen in de gang aan het rekje te wachten op de lente, bij de andere zaadjes. Niet te warm niet te koud, dat is voor zaad het lijfsbehoud Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Agnetha Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Datis wel een hele leuke marscotte! Van mijn part houden we hem erin. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
weknow Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 @ Huub. Hier ook de zaadjes ontvangen gisteren. Dank je wel! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Sovreze Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Ze zijn hier ook binnen Huub, bedankt!Ik ga eens goegelen wat een prei een gróte prei maakt Quote
HuubvG Geplaatst: 28 november 2013 Auteur Geplaatst: 28 november 2013 Als het goed is heeft iedereen die zich opgegeven heeft de zaden nu binnen. @ Sovreze, kijk ook eens in het begin topic, daar staan ook wat tips en linken in. Quote
Jizkaha Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Hier zijn ze ook binnen, dank!Om te beginnen heb ik mijn zaadjes wat bemoedigende woorden ingefluisterd. Dus als ik win, weten jullie hoe 't komt Zaadfluisteraar... dat klinkt wel heel dubieus.... Quote Zelluf doen
Jenneke Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Bij mij zijn ze ook binnen, ook van mij bedankt Huub. Kan haast niet wachten met ze te zaaien. Quote
Loraine Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Huub bedankt!Je zaad is binnen Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
HuubvG Geplaatst: 28 november 2013 Auteur Geplaatst: 28 november 2013 Oooo ooo en nu ben ik zeker te laat en kan ik niet meer mee doen. Of is er nog een kans. Ik hoor het graag. Neem gerust de tijd! Lees het eerste bericht #1 even door, je hebt PB en je komt op de deelnemerslijst in #2 te staan.Vanaf nu doe je dus mee!? De rest van de deelnemers van de lijst die nog geen envelop opgestuurd heeft, het kan gerust nog. Is er iets niet duidelijk, stuur dan even een PB. Er is nog zaad zat! Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Zaadjes gearriveerd! Het proces gaat meteen beginnen..ik neem ze eerst mee op een cultureel weekend, en daarna mee op vakantie... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
malouis Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Ah, dat wordt cultureel onderlegde prei! Quote
T0M Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Hoi Huub, Hier is het eergisteren binnen gekomen. Alvast bedankt voor de tijd en moeite. Quote http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Gemma Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Hier vandaag ook de zaden binnen gekregen! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
jokat Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Zaden zijn toegekomen. Heeft iemand deze Mammoth ooit al eens gezaaid ?Eerst voorzaaien en uitplanten zoals normale prei, of direct ter plaatse ? (zijn maar 20 zaden) Quote
Manuela88 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 20 zaden kan er iemand niet tellen?? Quote
Piroska Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Ik heb er 15... Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Ow ? Vandaar. Hier 21 stuks, waaronder een paar méga grote !! ( Tja... ik geloof dat Erny heeft geholpen met gripzakjes-vullen toch ? .... tja ..... vrouwen ...... ken beter kippe houwe...... ) Quote
Manuela88 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Ik heb er 15... ik inderdaad ook maar 15 Quote
Piroska Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Dit is valsch ende gemeen! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
weknow Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Ik heb er gehad...maar weiger ze (na) te tellen..... Gegeven paard en zo Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Jokat schreef: Heeft iemand deze Mammoth ooit al eens gezaaid ?Eerst voorzaaien en uitplanten zoals normale prei, of direct ter plaatse ? (zijn maar 20 zaden) Gewone prei geef je een voorsprong, door ze voor te zaaien met wat warmte. Verspenen en nog eens verspenen en dan pas ter plekke. Voor zomerprei kun je daarmee al eind december/begin januari beginnen. Herfst- en winterprei maart - april. Wat ik bij de Mammoth niet kan inschatten is de schietgevoeligheid. Als er bij het opkweken mindere omstandigheden zijn...te sterke wisseling van temperatuur en vochtigheid - dan wordt de kans groter dat ze in bloei gaan. Ik schat de Mammoth's in als te vergelijken met herfstprei in teelt. Maar geteeld heb ik ze nog nooit. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
HuubvG Geplaatst: 1 december 2013 Auteur Geplaatst: 1 december 2013 @ Jokat, lees eens het eerste bericht van dit topic eens door. Je hebt ook PB. Daar staan alle antwoorden, ook van wat je me per PB hebt gevraagd. Vraag gerust als je nog meer vragen hebt. @ , 20 en 21 zaden? Erny toch! Voorstel: neem er 15 (dikste) van voor de wedstrijd en hou de rest apart voor jezelf? Als het met 15 zaden niet lukt, zal het met 20 of meer ook wel niet lukken. Vergeet niet dat het grote planten kunnen worden! Je kunt ze bijvoorbeeld in porties verdelen. Een gedeelte zaai je vanaf januari tot eind maart binnen, de rest einde maart tot en met in april buiten. Quote
Erny Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Hee Huub, je zat er náást mee te tellen en had de eindcontrole he! Waarom klagen als er p.o. een zaadje meer bij zit? Enne Bit: Beetje vrouwonvriendelijke opmerkingen maken ipv blij zijn met je zaadjes... Zal maar niet met je delen waar ík denk dat zulks soort mannen moeten vertoeven... Zo maak je geen vrindjes he... Bij deze stel ik voor dat de volgende keer Bit de ongeveer 1300 zaadjes gaat tellen... Oh... en laten we dan voor sla oid kiezen... dát zijn pas leuke zaadjes... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.