appelsientje 60 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Ik heb onlangs een appelboompje gekocht en een mooi plekje gegeven, er zit nog mooi groen blad aan.Nu heb ik dacht ik eens ergens gelezen dat je als er nu nog blad aan zit dat blad er af moet halen.De bladeren zijn nog mooi groen.Zou het zo zijn dat het boompje nu in een soort van winterslaap moet komen, en zijn energie niet meer in het blad moet steken?Wie weet hier iets van? Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobjan10 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 ik heb er geen verstand van maar ik zou het niet doen. Ik denk dat je boompje nog voedingsstoffen uit de bladeren kan halen en dat hij ze dan vanzelf los laat. Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Gewoon laten zitten die blaadjes. Na wat nachtvorst laat hij ze echt wel versneld vallen. Bovendien houden jonge boompjes wat langer hun bladeren vast dan oude bomen heb ik gemerkt maar zelfs mijn oude appelboom , een Elstar , zit momenteel nog vrij goed in het blad. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 Dank jullie wel voor het antwoord Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Wat zullen die appelboeren het druk hebben als ze dat zouden doen.Maar bij hun zitten de bladerener ook nog aan 14-11-2013 zelf gezien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...