Kibas Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Ik heb geen beschrijving, want ik heb het 2 weken geleden zelf op maat gemaakt. Ik heb 6 oude ramen voor 2,50 euro per stuk kunnen kopen. Ik heb ze zodanig in elkaar gezet, dat de beide bovenramen en een zijraam open kan. Inmiddels heb ik de driehoeken opgevuld met dubbel pvc plaat (geen idee hoe het heet) en de nok afgeschermd met vijverfolie. Zo loopt er geen water in, en kunnen de ramen toch open. In het voorjaar ga ik de ramen schuren en goed in de verf zetten. Ik zet het hier neer, omdat het misschien een ideetje is voor anderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Leuk gedaan! Waar heb je de ramen gekocht? Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Hé wat leuk, dank je wel! Wij zijn ook ramen aan het verzamelen om daar een (wat grotere) kas van te bouwen. Ik ga jouw bouwwerk aan manlief laten zien ter inspiratie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 Ik heb de ramen van iemand over gekocht. Ik heb gehoord van anderen dat ze ramen van een renovatieproject hebben gekocht. Misschien ergens bij een renovatieproject navragen of je mag over kopen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Leuk ding, Kibas! Ga je veel pret van hebben. Inmiddels heb ik de driehoeken opgevuld met dubbel pvc plaat (geen idee hoe het heet)Waarschijnlijk polycarbonaat? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 ah ja, dat bedoelde ik. Ik zag een half jaar geleden bij bouwafval in een stortbak een hele plaat liggen die in tweeen gevouwen was en een beetje gescheurd was in een hoek. Dat leek me nogal zonde. Ik heb daar nu de 2 driehoeken uitgesneden, een ideale vondst dus achteraf gezien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Voor mensen in Groningen heb ik nog wel een adres waar ze een heleboel kunststof kozijnen met glas hebben staan en niet duur.In Stadskanaal aan de steenhouwer zit een gebouwen sloper . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Ik heb m'n ramen gratis gekregen toen bij een familielid van me de woningbouwvereniging de ramen ging vervangen voor dubbel glas. Zo heb ik van een aantal huizen de ramen mee mogen nemen! Verder staan ze ook wel op MP, maar ja, dat is niet gratis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Al lijkt het niet zo groot, ik denk dat je hier heel veel plezier van gaat hebben! Je hebt me in ieder geval aan het denken gezet over mijn eigen mogelijkheden (met name hier in de voortuin, want op de tuin heb ik een kas) (bestaat er een plaatje voor "de koning te rijk"? ) Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Netjes hoor! als ik nog ramen overhou van mijn koude bak ga ik je idee over nemen! Ziet er mooi uit! Kun je anders nog wat meer foto's plaatsen (bijv andere kant en van boven)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted December 22, 2013 Author Share Posted December 22, 2013 De komende weken ben ik er niet, daarna zal ik detailfoto's en andere foto's maken en hier plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Ziet er hartstikke mooi uit joh ! En je hebt groot gelijk dat je spullen her gebruikt .Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben volgend jaar !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoen Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Mooi! En ook wel een handzaam formaat voor de mensen met een wat kleinere tuin. Wat ga je er in zetten?Ik zie ineens legio van mogelijkheden voor mijn eigen tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted March 1, 2014 Author Share Posted March 1, 2014 Ik heb er nu radijs, radijssla, winterpostelein en raapstelen in gedaan voor een vroege oogst. De eerste 3 staan na een dikke week al boven de grond. Verder is er spontaan veldsla en snijsla opgekomen. Verder heb ik gezaaid om later uit te planten: ijzerhard, rankspinazie en oesterblad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts