Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Ik ben Tom, 31 jaar en ben sinds enkele jaren bezig met een moestuintje. Matteo is de naam van mijn zoontje, waar ik heel veel tijd insteek. Hij helpt me ook graag mee in de tuin, vooral het bladeren ruimen vindt hij superleuk Mijn hobby, naast het tuinieren uiteraard, is fotografie.

We wonen momenteel in een huurhuis, dus de mogelijkheden zijn jammer genoeg iet of wat beperkt (qua tuinhuisje, serre, plaats van moestuin). Aanvankelijk stond er een mini-moestuintje van 2x2m. Dit heb ik elk jaar verder uitgebreid, en het is de bedoeling om dit in de toekomst nog te doen. Zeker als ik de foto's op dit forum bekijk ben ik enorm jaloers op de grote moestuinen

Ik hou ook enorm van mijn compostbak. Ik probeer deze wekelijks om te zetten, alleen al er mee bezig zijn geeft me een zekere voldoening. En voor een tuinier is eigen compost toch iets waar hij enorm trots op is (enfin, ik toch ).

Ik zal aanvankelijk vooral veel lezen op dit zeer interessante forum. Ik heb zelf namelijk nog héél veel te leren.

Geplaatst:

Een warm welkom ! en we zijn benieuwd naar de foto's natuurlijk ( jawel ik heb je link zien staan )

Als je het leuk vindt, kun je hier je eigen 'blog' starten, je hele moestuin project vast te leggen. Zie daarvoor ieders "seizoen-update" ( link onder onze avatars )

Geplaatst:

Welkom hier, ik ben ook pas nieuw op dit forum. Ik woon helaas ook op een flat maar heb wel een wat groter tuintje van 2x2 meter, ik heb namelijk een volkstuin een paar minuten rijden bij me vandaan.

Geplaatst:

Welkom...

Geplaatst:
Geplaatst:

Hallo Tom, welkom!

Je hebt een mooie kijk! Veel plezier in je tuin met de kleine man, en heel veelleesplezier op het forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Welkom en veel moestuinplezier

grtjs,

Katrien

Geplaatst:

Welkom

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Welkom! Als je het leuk blijft vinden komt er vanzelf een grotere tuin! Let maar op!

Geplaatst:

Welkom!

Ik ben ook net nieuw hier

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de verwelkomingen

Ik heb deze morgen enkele foto's getrokken van m'n moestuintje. Ik zal er geen schoonheidswedstrijden mee winnen (mede dankzij die lelijke muur van de bakkerij naast ons), maar dat is ook niet mijn ambitie. Als de groenten (en het fruit in de achtergrond) maar lekker smaken Momenteel heb ik over de grond een laag compost gelegd, maar daar bovenop een laag bladeren. Die zullen het bodemleven stimuleren zodat we er in het najaar tegenaan kunnen.

DSC954440901387534727.JPG

Hier heb ik nog een kleine ruimte waar ik eventueel wat pompoenen ga zetten. Misschien hang ik er nog een plastiek over voor een eigen kleine serre, dat moet ik nog eens goed bekijken.

DSC954684421387534850.JPG

Ik heb ook een aparte ruimte voor het snoeihout. Hier laat ik wat egeltjes en vogeltjes in overwinteren.

DSC954785871387534907.JPG

Een klein ideetje dat ik was tegengekomen om enerzijds de plastiekafvalberg te verminderen, en anderzijds een creatieve manier te vinden om enkele kruiden te zaaien.

DSC954317781387534951.JPG

Geplaatst:

Welkom Tom. Je kervel ziet er lekker uit.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ziet er mooi uit allemaal zeg, krijg je wel genoeg zon naast die mooie muur?

Geplaatst:

Welkom!

En leuk zo die flessen zijn net egeltjes

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Ziet er goed uit en ge hebt wel goede gedachten ook vind ik.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
  • Auteur
ziet er mooi uit allemaal zeg, krijg je wel genoeg zon naast die mooie muur?

Gelukkig is het moestuintje zo gepositioneerd dat ik wel voldoende zonlicht krijg En misschien vangt die muur wel voldoende warmte op om daarna af te geven.

Geplaatst:

super

wit verven misschien?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.