LeonieZ Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Pepers:-Serrano monete d'oro.-Centennial rainbow. Quote In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.~Douglas Adams~
maranba Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 peter peper moet ik binnen krijgen en een rode paprika soort ook die ga ik dan ook gelijk zaaien. doe overal 3 plantjes van pepers en paprika. de rest meer en tomaat 6 plantjes, laatste al veel te veel natuurlijk. leer het ook nooit. maar goed vond dat ik me al aardig had in gehouden, mijn man baal dat het zaaien alweer begonnen is. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Okay, weer een zwak moment..wat pluksla en stengeluitjes in de bakken (75/80 cm hoog)van de kas gezaaid. Lees al met al 1x3m ahem.. Beetje met de redenering, ach het gaat er niet of nauwelijks in vriezen..(I hope) Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 (aangepast) zwarte bes, bij een bevriend tuinderennuh spinazie scherpzaad (au!) en veldsla NoordHollandse 8 januari 2014 aangepast door Gast Quote
simke Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Werdstrijd preiZwitserse reuzen prei Op blad dag. Quote
Piroska Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 2 taybessen-stekken van Thea geplant. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Waaslander Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Gisteren maar eens gekeken welk zaad we nog liggen hadden en meteen maar een bak met 60 kleine potjes gevuld binnenhuis .  prei forrest zaaien eind december/ half maart (30)bloemkool der 4 jaargetijden januari /maart (10)Sla hilde zaaien januari /half april ouderdom?????? 2012 (12)stengelui ishikura zaaien februari /april (8) Telkens 1 zaadje per potje enkel sla 2 omdat zaad best te gebruiken voor 2012 is. We zien wel wat er van komt. Maanden is zaaien onder glas dus volgens verpakking allen mogelijk enkel de stengelui wat vroeg ,maar even proberen om vroeg lente ui te hebben voor in de wok . Vandaag misschien nog een bak pluk sla waar ze in kan blijven staan. Maar dat zal het dan zijn voor deze maand . Quote
maranba Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Altijd leuk om sla te zaaien komt zo vaak goed op ook met oude zaden.Zou zelf graag een verwarming voor in de kas willen om zo te zorgen dat het niet onder nul kom. ik vrees alleen voor de energie rekening. Quote
henkg Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Pepers gezaaid (Capsicum chinense: Madame Jeanette, ik las dat chinense langzamer kiemt) op 1 januari.Gelijk maar even het tussenresultaat: Nu, 8 dagen later: Op de schoorsteenmantel, bij zo'n 25 graden kiemen ze dus wel snel (allemaal: 3 uit 3). Aan de vroege kant. Als je geen kunstmatige verlichting hebt (heb ik wel) is het wellicht beter om pepers pas eind januari te zaaien. In de vensterbank krijgen de zaailingen in januari nog te weinig licht. Vandaag ook twee soorten cayenne (Capsicum annuum) gezaaid. Quote      2025_teeltlijst (.xlsx)  Â
maranba Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 bij mij staat het gewoon in de vensterbank, vorig jaar had ik nog een terrarium waar ik dank baar gebruik van maakte. daar zette ik de pepers en de paprika op om te kiemen.heb wel een mat waar ik het opzetten kan maar waar. of het staat niet veilig voor de oppaskinderen of niet voor de dieren.Misschien maar het kantoor proberen. mooie opkomst henkg Quote
malouis Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Zomerprei twee weken en wedstrijdprei paar dagen geleden gezaaid.Eerste zes pepers staan al in de vensterbank, volgende zes gisteren gezaaid. Verder staan er twaalf stekken eeuwige moes te wortelen.Oh ja, gisteren ook nog Szechuan peper gezaaid. Quote
Frans Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Ik ben vandaag het seizoen 2014 begonnen met het leggen van tomatenzaden en zaden van de wedstrijdprei. Normaal is het voor tomatenplanten nog veel te vroeg maar uit de twee gelegde zaden van de sungold F1 en de twee zaden van de bombonera F1 moeten planten groeien die bestemd zijn voor het nemen van stekken. Ik heb vorig jaar voor het eerst tomaten vermeerderd uit stekmateriaal en dat beviel goed. Behalve dat het leuk is om te doen , en het voldoening geeft , loont het voor tomaat bombonera F1 ook nog enigszins de moeite (één zaadje kost 63 cent). Verder nog 10 zaden gelegd van mijn eigen tomatenras. Ook deze gaan niet tot 'normale' planten uitgroeien maar zijn bestemd voor een experiment. Ik wil dit jaar eens proberen zelf een tomtato te maken en daar heb ik een aantal vroege tomatenplantjes voor nodig.  Mijn groeilampenkastje moet binnenkort toch aangezet worden voor de tomatenplantjes dus heb ik gelijk maar 6 zaadjes van de Mammoth prei te kiemen gelegd. Die kunnen dan samen met de tomaten onder het nu nog noodzakelijke extra licht staan. De rest van de wedstrijdpreizaden volgt over enkele weken om de kans te verkleinen dat de planten straks voortijdig tot zaadvorming over gaan. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
maranba Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 hier heb ik geen extra licht, kan wel voor warmte zorgen. morgen de bakjes even verplaatsen. ga kijken of ik morgen mijn andere zaden even kan ophalen zodat ik die ook kan zaaien. ieder 3 plantjes, voor mislukking heb ik dan nog zat zaad over.met de ene pepertje nog nooit een mooie plant gehad met vruchten. Quote
tds Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Ik heb ook nog zaden liggen van winterpostelein, die zaai ik dit weekend in de tunnelserre.Voorts heb ik wortels (Mokum), Erwten (Feltham First),Peulen (Heraut) in de tunnel gezaaid.Aaardbeiplantjes verpot van buiten naar de tunnelserre (tussen de tuinbonen). Quote
tds Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Zo, spinazie binnen voorgezaaid en de kiemplantjes daarnet in de tunnelserre in volle grond geplant. Quote
Bit Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 2 bramenstruikjes gezet vanmiddag. op een meter of 6; 2 planten. dik in de mulch. Quote
Bit Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Hoop Bernagie ( komkommerkruid ) - zaailingen gered bij het wieden en herpoot. Nog meer oregano zaailingen opgepot en veiliggesteld. Quote
Waaslander Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Enkele scheuten van meloenpeer genomen en in het water gezet binnen om te wortelen. Dit om van deze planten nog dit jaar proberen vruchten te hebben die buiten kunnen afrijpen . Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Twee korianderplantjes uit de tuin gehaald en in de kas geplant..voordat de kippen die ook opeten. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Piroska Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Hoop Bernagie ( komkommerkruid ) - zaailingen gered bij het wieden en herpoot. Nog meer oregano zaailingen opgepot en veiliggesteld. Ik heb er ook heel veel staan die ik wil verplanten maar gaan die de vorst dan overleven? ( ik neem aan dat we die hier nog wel gaan krijgen) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Jawel hoor. Staan iets beschut voor als er nog een weekje koude oostenwind zou komen. Dingen heb ik heel ruim uitgenomen. Die weten geeneens dat ze verpoot zijn. Quote
Piroska Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 haha, OK, dan ga ik het ook proberen, komende weken toch geen vorst, was foutje van het weermannetje dat ze dachten dat er winter ging komen geloof ik. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Geplaatst: 12 januari 2014 En met het zaaien van de pepers is het seizoen voor mij echt begonnen.Gezaaid:Prairie Fire / Numex Twilight / Chinese 5 Color / Yellow PointyAji Blanco Cristal / Cayenne / Hongaar / Jalapeno JaloroBlack Pearl / Black Scorpion Tongue / Pimenta da Neyde / ChupetinhoHurrikan / Sepia Serpent F3 / Aji Habanero / Manzano OrangePoinsettia / Pimiento de Padron / Checkoslovakian Black / RawitJalapeno Chichimeca / Purple Tiger / Jalapeno Purple / Piment d'Espelette  Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.