aalterse-willy Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Vandaag de zomerprei verspeend, die stonden wel heel dicht opeen in een te ondiep bakje.Nu staan ze in een vers gemaakt hot-bed. De temperatuur van de grond was juist dezelfde als in dat zaaibakje, dus geen thermische schok voor het ogenblik. 110 stuks en ze zijn toch zo klein maar ze mogen wel groeien hoor. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Berend Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Hoi, ik heb vandaag de zwarte bessen in de grond gedaan gewoon schuin afgeknipt stekpoeder en in de grond gepriktk heb gehoord dat het gaat dus puur een experiment het was -5 graden dus ik ben erg benieuwd naar de ontwikkeling va deze struiken ik hoop dat het lukt. Berend Quote
Piroska Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Binnen voorgezaaid om over een paar weken naar buiten/kas te gaan: Peultjes, paarse ShirazErwten, Wieringer langstro en MeikoninginCapucijners, blauwschokkers Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 26 januari 2014 Auteur Geplaatst: 26 januari 2014 De stratificeerders (Hop, Roomse Kervel, Zwartmoeskervel en Wu-Wei-Zi) na paar weekjes in de warmte nu in bloembak met aarde. Staat nu buiten in de sneeuw voor de wenselijke koude periode. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Peterselie ( platte versie ) tijm bieslook en basilicum vandaag in turfpotjes geplant Quote
greetje Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 eindelijk........ op hoop van zegen!in de vensterbank voor/met de kleinkinderen:1 puntpaprika en 1 sla Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
tds Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 gezaaid id tunnel:- koolrabi paars- rode bietde erwten en peulen zijn nu ongeveer 1cm groot, dat gaat goed.De tuinbonen beginnen te bloeien Quote
simke Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Hier vandaag rode bewaarkool langedijke gezaaid, zomerprei, sla Hilde, en 6 wetstrijd prei nieuwe poging. Quote
Connie Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Aangestoken door diverse forumleden heb ik me laten verleiden om ook de tuinbonen reeds voor te zaaien.Als ook de peultjes voor te trekken...pffff...ik wordt er poëtisch van geloof ik Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
appelvrouw Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Bloemen gezaaid: Liguria przewalski. Eeuwig moesplantjes uit de volle grond gehaald en in de k.kas opgepot. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 - Pluksla, testje binnen, komt onder verlichting, gaat misschien daarna naar buiten.- Knoflookbieslook, binnen, komt onder verlichting. Is een vroege test, tbv export naar de aanstaande MTFD.- Rose de Bern. Alleen als kiemtest, want nu nog veel te vroeg om op te kweken. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Maarten Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Gele, rode, witte en wit/rode bietjes(onder glas). Quote
HuubvG Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 (aangepast) Drie soorten peper gezaaid vandaag: prairie fire, cheyenne thick red en pimiente de poinsettio poinsettia. Edit: als het om (van Erny gekregen) pepers gaat, luistert de juiste spelling wel heel nauw, dank je wel Erny! 29 januari 2014 aangepast door Gast Quote
Erny Geplaatst: 28 januari 2014 Auteur Geplaatst: 28 januari 2014 PoinsettiA ... En nu maar wachten op het kiemen! Quote
HuubvG Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Ach ja, het is een typefoutje, had het zelfs nog nagekeken. Net als borlotto en borlotti, zoiets... Maar ik weet niet of de zaaikalender goed stond om vandaag pepers te zaaien? Quote
Erny Geplaatst: 28 januari 2014 Auteur Geplaatst: 28 januari 2014 Ja hoor, helemaal perfect wat de kosmos betreft. Quote
Piroska Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 uh, VOOR 4 minuten over 6 vanmorgen dan he? daarna werd het worteldag, volgens mijn kalender dan. (balen dat die stomme kosmosagenda pas in februari uitkomt) Overigens is het ook geen zaaitijd 8 februari pas weer... Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
wouttie75 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Pepers:Hot LemonJalapenoChain Fair ChiliLombardoRing of Fire Paprika :Doe HillSweet banana Het is nu echt weer begonnen, propagator op de vensterbank, het begint weer te kriebelen. Toevallig vandaag ook de bestelling van der Wal binnen gekregen, dus de piepertjes gaan ook onder zonnetherapie! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Erny Geplaatst: 28 januari 2014 Auteur Geplaatst: 28 januari 2014 Eh... tja... dáár heb je de verschillen tussen de diverse kalenders dus al... Op diegene die ik hanteer (via Diana's mooie moestuin) staat dat het vandaag en morgen de hele dag vruchtdag is en dat we nu (vanaf gisteravond) weer in een stijgende maanbaan zitten dus de goede zaaitijd... Ik stuur je die wel ff via pb... Quote
loes Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 waarom via PB? die kalender staat toch gewoon online?http://www.mooiemoestuin.nl/tuinieren-overig/tuinieren-met-de-kosmosagenda/ Quote
Erny Geplaatst: 28 januari 2014 Auteur Geplaatst: 28 januari 2014 Ja die dus. Maar is wat lastig te openen, bij mij tenminste alleen met Open Office... Dus had ik er maar wat fotooz van gemaakt om hem te kunnen delen. Ook heel handig. En ondertussen nog weer nix gezaaid of geplant maar wel wat spullen ervoor besteld... De aardappels en uien besteld bij vd Wal. Quote
loes Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 de PDF die eronder staat kan ik wel gewoon openen. ik wacht nog ff met zaaien... de tuin schiet nog niet echt op Quote
Missmass Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Binnen gezaaid in verwarmde kweekkas: bloemkool en kropsla. De paprika's, pepers, tomaten, aubergine en eerste zaai bloemkool is al boven en in een aparte balkonbak heb ik alvast de voorgeweekte peulen gelegd. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Jizkaha Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Een gedeelte van de tuinbonen voorgezaaid. Een paar kardoenen als experiment, heb ergens gelezen dat het aanbevolen wordt om vroeg te zaaien om ze genoeg tijd te geven om uit te groeien tot de reuzen die ze willen worden... Beetje sla, en euhm nog iets... wat was dat ook alweer.... oja! mosterdblad Quote Zelluf doen
sansareli Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Gisteren nog 6 pepers gezaaid want die was ik vergeten vorige keer.En dan nog een bakje stinkers (oftewel afrikaantjes). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.