MrArtex Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Boerenwormkruid (uit de wegberm gehaald) en lavendel (gekocht op de markt). Twee van de drie kruiden die nodig zijn om een anti-vlooienmiddel te maken. Het recept hiervoor heb ik gevonden op het forum waarvoor mijn dank. Quote Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa
Balto Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Ik heb vandaag witlof, twee soorten bloemkool en 4 soorten bonen gezaaid. Quote
Almond Geplaatst: 27 juli 2014 Geplaatst: 27 juli 2014 Gisteren: radijs, phacelia, snijbiet en tegen beter weten in wat worteltjes gezaaid Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Erny Geplaatst: 28 juli 2014 Auteur Geplaatst: 28 juli 2014 Oja... ik ook Phacelia gezaaid afgelopen week, én Inkarnaatklaver. Quote
Bit Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Net klaar met poten. Stralend zonnig inmiddels. Quote
AnneB Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Vandaag een zaai attaque gehad en boerenkool, andijvie, spinazie, snijbiet, radijs, veldsla, bloemkool en nog stiekem wat princessenboontjes in de grond geduwd. Nu net voor de regen klaar en naar binnen, ben benieuwd Quote Home is where the harvest is.
RobO Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 helichrysum stekjes gemaakt, voor volgend jaar op de stekjesdag van de clubvan de winter mogen ze in de koude bak, probeerseltje Quote
Holland Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Ik ga nog wat snijbiet zaaien komende dagen op een vrijgekomen stuk Quote Vriendelijke groeten, Holland
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Boerenkool om het zaad van dit jaar te testen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Misty Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 wat zijn jullie nog lekker druk. Net zaden gekocht, wat mis nog wel wat die ik nu en aankomend jaar kan gebruiken.Ik hoop dat ik mijn tuintje snel krijg zodat ik aan de gang kan. Quote
loes Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 veldslagroenbemesters: Phacelia, Incarnaatklaver en rode klaver Quote
Erny Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Hee, die komen me bekend voor... Heb gisteren even een rijtje snijbiet (Groene Witribbige) uitgezaaid om het eerder geoogste zaad uit te testen. Quote
loes Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 wel heel toevallig hè de Incarnaatklaver van een paar weken terug is al opgekomen. nu kwamen er nog wat vakken vrij dus direct weer ingezaaid.allemaal hun eigen deel zodat ze elkaar niet overwoekeren. Quote
Erny Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Phacelia is hier ook goed opgekomen maar de Incarnaatklaver is duidelijk slechter gekiemd, maar een deel is opgekomen. Heb ze toch allebei dik gezaaid. Quote
loes Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 hier is de opkomst bij de klaver ook matig.ik gaf mijn vriend de schuld hij was door het vak heen gelopen ("maar daar staat toch niets?") zal als het morgen droog is wel een foto maken voor in de blog Quote
RobO Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Phacelia is hier ook goed opgekomen maar de Incarnaatklaver is duidelijk slechter gekiemd, maar een deel is opgekomen. Heb ze toch allebei dik gezaaid. ja, de phacelia bloeit al hier Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 704 komkommers in een paar maanden tijd valt nog te overzien Geedee? Ik wil wel graag een foto zien van de enorme kas waar al die planten in passen? Zal ik mijn blog speciaal voor jullie plaatsen. Jane, ik ben toch wel erg benieuwd naar al je 88 komkommerplantjes die ondertussen enorme bergen met komkommers geven? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
IlonaRazzy Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Een maand terug heb ik rode bietjes gezaaid. Er waren 5 plantjes door, heb ze netjes uitgedund maar nu door die hevige buien zijn er 2 verzopen Hebben jullie dat nou ook met dit weer?? Quote
RobO Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 nee hoor, gebeurt alleen in zuid holland, onze bieten groeien elke dag 1 cm... not Quote
Nynkef Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 de bietjes groeien langzaam, maar ze leven hier nog Gisteren heb ik nog 1 keer geprobeerd winterandijvie te zaaien, hopen dat er nu wel wat opkomt !! En 4 winterbloemkoolplanten in de volle grond gezet. Niet zelf uit zaad opgekweekt, maar gekocht bij de Intratuin Quote
RobO Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 40 aardbei elianny's geplant, op ruggetjes Quote
Misty Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 Wilde ook graag klaver als groenbemester maar het is niet zo heel geschikt voor mijn klei grond. Misschien bij jullie ook dit probleem. Mijn grond is ook te nat. heb andijvie, snijbiet, bietjes, spinazie en verschillende soorten sla en rucola, winterbloemkool en pfacelia. heb bij intratuin wat winterbloemkool en andijvie gekocht elk vier plantjes. die ga ik thuis in de tuin opkweken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 Waarom is klaver niet geschikt voor kleigrond?( ik heb het net gezaaid...) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 Ja hoor, klaver doet het eigenlijk op álle gronden. Hier bezig met spinazie zaaien, daar waar de knoflook stond. Edit : iets waar ik na 30 jaar nu pas achter kom : ik kan helemaal niet van rechts naar links zaaien in zo'n geultje. Nooit geweten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.