Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Boerenwormkruid (uit de wegberm gehaald) en lavendel (gekocht op de markt). Twee van de drie kruiden die nodig zijn om een anti-vlooienmiddel te maken. Het recept hiervoor heb ik gevonden op het forum waarvoor mijn dank.

Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa

Geplaatst:

Gisteren: radijs, phacelia, snijbiet en tegen beter weten in wat worteltjes gezaaid

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Vandaag een zaai attaque gehad en boerenkool, andijvie, spinazie, snijbiet, radijs, veldsla, bloemkool en nog stiekem wat princessenboontjes in de grond geduwd. Nu net voor de regen klaar en naar binnen, ben benieuwd

Home is where the harvest is.

Geplaatst:

wat zijn jullie nog lekker druk.

Net zaden gekocht, wat mis nog wel wat die ik nu en aankomend jaar kan gebruiken.

Ik hoop dat ik mijn tuintje snel krijg zodat ik aan de gang kan.

Geplaatst:

Hee, die komen me bekend voor...

Heb gisteren even een rijtje snijbiet (Groene Witribbige) uitgezaaid om het eerder geoogste zaad uit te testen.

Geplaatst:

wel heel toevallig hè

de Incarnaatklaver van een paar weken terug is al opgekomen. nu kwamen er nog wat vakken vrij dus direct weer ingezaaid.

allemaal hun eigen deel zodat ze elkaar niet overwoekeren.

Geplaatst:

Phacelia is hier ook goed opgekomen maar de Incarnaatklaver is duidelijk slechter gekiemd, maar een deel is opgekomen. Heb ze toch allebei dik gezaaid.

Geplaatst:

hier is de opkomst bij de klaver ook matig.

ik gaf mijn vriend de schuld hij was door het vak heen gelopen ("maar daar staat toch niets?")

zal als het morgen droog is wel een foto maken voor in de blog

Geplaatst:
Phacelia is hier ook goed opgekomen maar de Incarnaatklaver is duidelijk slechter gekiemd, maar een deel is opgekomen. Heb ze toch allebei dik gezaaid.

ja, de phacelia bloeit al hier

Geplaatst:

Een maand terug heb ik rode bietjes gezaaid. Er waren 5 plantjes door, heb ze netjes uitgedund maar nu door die hevige buien zijn er 2 verzopen Hebben jullie dat nou ook met dit weer??

Geplaatst:

de bietjes groeien langzaam, maar ze leven hier nog

Gisteren heb ik nog 1 keer geprobeerd winterandijvie te zaaien, hopen dat er nu wel wat opkomt !! En 4 winterbloemkoolplanten in de volle grond gezet. Niet zelf uit zaad opgekweekt, maar gekocht bij de Intratuin

Geplaatst:

Wilde ook graag klaver als groenbemester maar het is niet zo heel geschikt voor mijn klei grond. Misschien bij jullie ook dit probleem. Mijn grond is ook te nat.

heb andijvie, snijbiet, bietjes, spinazie en verschillende soorten sla en rucola, winterbloemkool en pfacelia.

heb bij intratuin wat winterbloemkool en andijvie gekocht elk vier plantjes. die ga ik thuis in de tuin opkweken.

Geplaatst:

Ja hoor, klaver doet het eigenlijk op álle gronden.

Hier bezig met spinazie zaaien, daar waar de knoflook stond.

Edit : iets waar ik na 30 jaar nu pas achter kom : ik kan helemaal niet van rechts naar links zaaien in zo'n geultje. Nooit geweten.

image15841408959108.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...