Geplaatst: 19 maart 201411 j Hier wordt het in enkele dagen kouder dan 'gemiddeld', het wordt zelfs 0°C 's nachts, dat is al maanden niet gebeurd.Ik ga elke ochtend en avond 15 peppers en 4 pepino's in en uit de serre zetten Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 19 maart 201411 j Goed voor de conditie Hoera! M'n kas heeft de windstoten van afgelopen nacht goed weerstaan! Hopelijk gaat het niet boven de 70 km/uur rukwinden nu want dan weet ik niet of het allemaal zo goed zal blijven staan...En we hopen nog steeds op een deftige regenbui.... Van al dat gemiezer geraakt mijn put niet gevuld...
Geplaatst: 21 maart 201411 j Ja dus.... prachtig warm zonnetje... ozo zomers.... ware het niet die wind!!! Die met stormachtige windstoten ons om de oren beukte...!Dat alles vergezeld van dat heerlijke zonnetje.... Tja....Maar was wel lekker... uit de wind vooral dus...
Geplaatst: 21 maart 201411 j Hier regent het ook al enige tijd. Wel goed voor de tuin even, maar eigenlijk zou ik naar de tuin gaan vanochtend!
Geplaatst: 21 maart 201411 j Hier een druilerig regentje. Van 03:00 tot nu (08:00) een kleine 8 millimeter.Zie onderstaande link voor eigen meetgegevens (4e plaatje) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 maart 201411 j Hier regen, regen en nog eens regen. Hoe is het weer bij jullie? Ja, vannacht is het ergens begonnen en zou hier tot de middag duren. Maar geen harde slagregens of hoosbuien of vloedgolven. Lekker rustig regentje, dat alles wat de laatste weken geplant en gezaaid is even lekker water geeft en de regentonnen vult Hier geen klachten dus! Tot hier was er door droge toplaag nog weinig kiemend onkruid. Dat zal nu anders worden: komende weken zal er om de paar de dagen een rondje geschoffeld moeten worden. Zo erg vind ik dat niet in het hoopvolle voorjaar. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 21 maart 201411 j Hier ook een aardig pakje regen. Stoort me niet, m'n waterput was zo goed als leeg... Plus nu wordt m'n dakmoestuintje ook ineens goed beregend. De pootaardappelen daar schieten goed op! Die van de tuin daarentegen doen het iets rustiger aan.... Het scheelt wel echt in temperatuur!
Geplaatst: 13 april 201411 j Een paar dagen wat koeler maar veel zon en daarna begint de zomer. Ik heb al verschillende(4) tomaten met open bloemetjes! Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 13 april 201411 j Hier is het zo ontzettend droog dat ik kan blijven begieten. Een lekkere plens zou ik niet verkeerd vinden. Dus ik las blij dat er morgen 60% kans is op neerslag... 0,1 mm Dat zet ook geen zoden aan de dijk. Moet maar over mijn Hollandse zunigheid heenstappen en gewoon de kraan open draaien. Maar zo zonde hè, drinkwater op de tuin gooien. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 13 april 201411 j Ik improviseer wat met strategisch geplaatste bakken en kuipen langs het dak van mijn schuurtje, maar dat levert geen echte voorraad op helaas. Eigenlijk zou ik een regengoot langs dat schuurtje moeten fabrieken. Maar ja... het is een huurhuis en ik heb nog geen regengoot gevonden voor weinig dus blijf dat maar uitstellen. We hebben wel een regengoot langs het huis natuurlijk, maar ik weet niet hoe makkelijk het is om "even" een waterton oid op de regenpijp aan te sluiten zonder iets stuk te maken. Ben op zich geen kluns, maar we huren dit huis dus ik ben nogal voorzichtig. En een watje, dat ook Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 13 april 201411 j hier regent het nu gelukkig weer. Ik zeg gelukkig, want de beloofde waterpomp bij onze tuin is NOG STEEDS niet gegraven... wordt tijd dat we de gemeente eens een schop onder de kont gaan geven!
Geplaatst: 8 mei 201411 j Kunnen we er nu van uit gaan dat er geen kou meer komt? De eerste Ijsheilige is maandag..donderdag de laatste. Ik wil toch wel heel graag yakon e.d. uitplanten... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 mei 201411 j Gezien de weersvoorspellingen ben ik niet bang meer voor vorst dit voorjaar.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Nope. Achterkant kas is eraf, deze wordt morgen volgeplant. En laat dan maar groeien!Nu is het heerlijk uitwaaien met de lentestormen... Doet me héél erg denken aan 26 jaar geleden.... Toen was het voorjaar nét zo
Geplaatst: 14 mei 201411 j Actuele temperatuur op 10cm boven de grond + 0,5 graden ( in Rotterdam ). Buienradar.Ik vond het gisteravond al fris.
Geplaatst: 14 mei 201411 j Gestopt? Hier regent en onweert het opnieuw. Leuk hoor, water. Alles is nu wel weer lekker nat. Maar eh... ik wilde eigenlijk verder met wieden en zaaien vandaag Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 14 mei 201411 j ik zit hier heerlijk in het zonnetje.tuin is goed vochtig (nog net niet TE) en de regenton gevuld.plantjes zijn extreem gegroeid met al dat extra water.
Geplaatst: 14 mei 201411 j Ik ga vrijdag een weekje naar Cadzand-Bad, het belooft goed weer te worden! Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 14 mei 201411 j Na enkele weken bikini-tijd en teenslippers, vandaag winterjas, kachel aan, pantoffels, storm wind en regen! Regen hadden wel wel al vrijwel dagelijks in de avond maar nu de hele dag, nog 4 dagen te gaan, dan rubberbootje opblazen en met bikini en teenslippers varen in de tuin, vrees ik Maar eerst morgen 9 graden brrr, zullen mijn pepers en tomaten in de tuin leuk vinden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.