Mari Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 (edited) Dag moestuinliefhebbers, gisteren toevallig dit forum tegen gekomen en mij maar ineens lid gemaakt. Ben hier nog volop aan het rondsnuffelen maar nu eerst wat tijd maken om me even voor te stellen. Ik ben Kathleen en heb toen mijn vader gestorven is zijn moestuin over genomen en zo de traditie om eigen groentjes te kweken voortgezet. Sinds kinds af aan eten wij al groenten uit eigen hof en mochten we ook mee helpen met zaaien, planten en oogsten. Met mijn beetje voorkennis en ons vader zijn notities ( hij hield sinds hij met de moestuin begon alles netjes bij: zaaischema's, teeltplannen, oogsten, zelfs het weer) ben ik in 2010 voor het eerst helemaal alleen in de moestuin begonnen. Fier als een gieter en zo gelukkig als een kind was ik toen de eerste sprietjes boven kwamen en we later ook nog eens van de groenten zelf konden genieten. Ik kon ook groentjes kweken en daar was ik heel blij om en zo zit ik ondertussen aan mijn 4e moestuinjaar. Foto's volgen nog...eerst eens uitzoeken hoe ik die kan plaatsenGroetjes Kathleen moestuin in meimoestuin in juni Edited January 7, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Welkom.Wat een mooi idee dat jij de traditie van moestuinieren op deze manier voortzet.'k Wens je een goed seizoen en een fijne tijd op het forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben92 Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Welkom Quote voor alle zaden en zaadjes http://www.aedoszaden.nl plant veredeling, leuk jazeker kijk ook even hier: http://plantbreedingforum.eu/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Welkom ! ( er is hier op het forum de mogelijkheid een eigen blog bij te houden voor je foto's bijvoorbeeld. Zie daarvoor ieders "moestuin - seizoens-opdate's , de link onder ieders avatar. ) Ben ik wel benieuwd uit welke streek je komt, want ik kende dat begrip eigenlijk niet : 'groentjes' ! grappig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Welkom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Bit, dat is Belgisch, ik vind het wel grappig klinken.Bij ons in Nederland (...) betekent groentje 'nieuweling', een onervaren persoon.Maar groenten en dan het verkleinwoord groentjes, klinkt guitig.Je moet de groentjes van Hak hebben, ik hoor het Martine Bijl al zeggen... Overigens van harte welkom hier Mari, hopelijk heb je heel lang plezier van je tuin en kun jij het later ook weer aan je kinderen doorgeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mari Posted January 7, 2014 Author Share Posted January 7, 2014 Allemaal bedankt voor de warme ontvangst! Ik woon inderdaad in België...nu ben ik eigenlijk wel eens benieuwd naar jullie verkleinwoord voor groenten. Kan het mij wel voorstellen dat 'groentjes' dan wel grappig overkomt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Groentetjes? Of hebben we helemaal geen verkleinwoord voor groenten...?Als ik "Groentjes" hoor heb ik eigenlijk meer het idee dat er tegen kleuters gesproken wordt die groenten moeten leren eten... En Welkom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Groentjes is keurig Vlaams voor groente. Het Vlaamse woord serre zorgt voor meer verwarring bij ons Hollanders .... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Welkom Mari , Mooi dat je de traditie van je pa overneemt, bij mij is het ook zo, maar ben dan nog maar een 2 jaar bezig, pa stierf in Juni '12 toen de moestuin volop "halverwege" stond, samen met m'n zoon van 16 (volgende week) hebben we met plezier goed gezorgd voor pa zijn "groentjes" , 'k vond het grappig dat de Nederlanders dat niet kennen, maar er zijn zo ook van die dingen dat zij schrijven dat ik hier ook heb leren kennen hoor...zoals kas = serre 'k ben ook benieuwd wat hun verkleinwoord is, best dat we dan nog niet in het dialect beginnen In ieder geval, een hele mooie moestuin , en met de tips dat jou pa bijgehouden had ben je héél veel mee Succes! Grtjs,Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Totaal off topic maar zefborende vijzen is ook zo,n typisch belgisch woord heeft me twee dagen gekost om er achter te komen wat het was Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Welkom Mari !! Wat zou je vader blij zijn als hij zou weten dat jij zijn tuin voortzet !! En wat heerlijk ook om zijn notities bij de hand te hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts