Randy Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Heyhey, Ik ben Randy en 22 jaar. Ik ben 3de jaars student Voeding & Diëtetiek en ben veel bezig met gezond eten. Wat is er nou lekkerder dan groenten uit eigen tuin te eten?In het plaatselijke streekkrantje stond van de week een advertentie dat er volkstuinen beschikbaar waren. Nou woon ik nog thuis en houdt mijn moeder erg van tuinieren, maar door de vele katten hier in de wijk die bij ons in de tuin graag hun behoefte doen (veel planten, geen gras dus lekker losse grond om in te graven) mocht ik in onze eigen tuin geen groente en kruiden meer planten Een volkstuintje leek me dus wel wat! Volgende week zaterdag heb ik de laatste afspraak om alles rond te maken en krijg ik definitief een stuk tuin toegewezen:) Het is 10 x 15 meter dus een behoorlijk stuk. Nou kan ik op 150 vierkante meter erg veel dingen kwijt, maar ik wil mezelf ook niet over de kop werken in het eerste jaar. Ik wil voornamelijk groente verbouwen. Ik ben op zoek naar goede handige tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken en welke producten erg lonen. Nou ben ik eergister en gisteren al naar de intratuin en de welkoop geweest en laten ze bij de welkoop nou heel veel gratis informatiemateriaal hebben liggen over moestuinen. Dit heb ik allemaal goed doorgelezen en ik ben dus al een stukje wijzer. Ik heb gelezen dat:- ik de tuin het beste in 4 stukken kan delen voor de: Veelvraters, matige eters, kleine eters en blijvers. De blijvers krijgen een vaste plek. de andere 3 vakken draaien elk jaar door.- Mest en compost wat anders is.- welke soorten groente goed naast elkaar kunnen en welke niet Nou begin ik dus aan een stuk tuin waarvan ik niet weet wat er afgelopen jaren mee is gebeurd. Ik ben al even langsgereden en volgens mij staat er behoorlijk wat onkruid op. Dit wil ik volgende week eerst weg gaan halen en dan de tuin omspitten, gelukkig wil mijn vriend me hier wel bij helpen want helaas heb ik geen tuinfrees. Hoe kan ik de tuin daarna het b