Erny Geplaatst: 20 april 2016 Geplaatst: 20 april 2016 Bes: Sierkers ontluiking en eerste bloemen: Prunus Belle de Thuin: En het onbekende ouderwetse kleine blauwe pruimpje dat ook vroeg bloeit. (Wie kent 'm?)Daarom wat bloeiende snoeitakken onder de Belle gezet... misschien dat het helpt met de bevruchting van Belle? Quote
pippi Geplaatst: 20 april 2016 Geplaatst: 20 april 2016 Wat een mooie foto's allemaal! Mijn fruitboompjes en bessenstruiken zijn dit jaar geplant, dus ik ben al lang blij dat er blaadjes aan komen. Maar ik zit me nu al te verheugen op bloesem volgend jaar. Of het jaar daarna. Quote
sugar Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 dat ouderwets kleine blauwe pruimpje dat vroeg bloeit is misschien een Prune de Prince? Hier steevast één van de eerste bloeiers. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
appelvrouw Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 Zit de pit vast i het vruchtvlees of niet? Prune de Prince is bijna blauwzwart als hij afrijpt. Je hebt hier ook veel plaatselijke variaties zoals seugnotte de Meuse enz. Dat vast of los zitten van de pit kan helpen met determineren. Wanneer rijpen ze? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Ojee, nu ga ik zelf bijna off topic hier... Dus voor het verder determinatie overleg verhuis ik mijn vraag ff naar: identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-t5695-3430.html . Quote
Thijs206 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Deze pruim stond al in de tuin toen wij hem kregen. Weet niet welk ras het is. Geeft veel bloesem, maar geen pruimen. Toch blijft het 'n plaatje Quote
bassie76 Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 Deze pruim stond al in de tuin toen wij hem kregen. Weet niet welk ras het is. Geeft veel bloesem, maar geen pruimen. Toch blijft het 'n plaatjeIs het een idee er een andere pruim naast zetten voor de kruisbestuiving? Met een beetje geluk vind je de juiste bestuiver en krijg je dan wel vruchten. Quote
Blago Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Crab apple "Red Sentinel" - in 2014 2 stuks geplant in de voortuin. Nu kan ik vanuit m'n werkkamer naar de bloesem kijken. 's Winters heb je dan de massa's rode appeltjes die lang blijven hangen (ook leuk voor de vogels). Quote
Yuras Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Rode Williams Rajka en Api NoirMicro boompje LoboZure kersen Karneol en Meikers Quote
Jaydot Geplaatst: 4 mei 2016 Geplaatst: 4 mei 2016 Notarisappel Quote The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
sluipwesp Geplaatst: 5 mei 2016 Geplaatst: 5 mei 2016 Geen bloesem van de fruitboom maar wel een bijzonder bloemetje. "Gebroken hartje" Quote
Erny Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Waarschijnlijk Elstar appelboompje bijna in de bloei... Quote
Frans D Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Dit is mijn Elstar bloesem, als de knoppen wat kleiner zijn, dan zijn ze tegen het rood aan. Quote
Toto Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 De appelboom van onze achterbuur (waar wij ook appels van snoepen ) Met de bijhorende puinhoop op de grond. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.