Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Niemand kan zeggen dat diegene over 15 jaar voldoende geld heeft

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:
Ik geloof er ook niks van dat alles wat Willy zei een grapje was. En zo wel, dan is het geen grappig grapje, en ook tamelijk misplaats en onaardig. Als dat mij een zuurpruim maakt, so be it, maar als er ergens een plek is waar ik daar over mag zeuren is het toch hier me dunkt!

Dat maakt jou naïv en hebberig, geen zuurpruim. Wij mensen staan bovenaan de voedselketen. Wij vreten alles dat los en vast zit en dieren doen dat ook. Als jij een hond zou hebben en die een week niet zou voeren, geloof me... Je zult zien wat voor'n beest het echt is. Die valt alles aan dat beweegt en vreet het meteen op. Zelfs zijn "baasje" zou hij aanvallen en opvreten, maakt niet uit wat voor beest het is of hoelang je dat beest al hebt.

Onaardig is zijn reactie wellicht voor sommige, maar als ik het zo lees is het gewoon weer een hapje realiteit. Niks mis mee in mijn ogen. Als je een huisdier neemt dan koop je meteen een dosis verantwoordelijkheid. Als jij financieel niet in staat bent om voor zo'n dier te zorgen dan zit je gewoon fout en dat mag best gezegd worden. Zelfde als met mensen die een kind nemen terwijl ze zelf net rond kunnen komen...

Feit is: wij mensen zijn afschuwelijke wezens die alleen aan zichzelf denken. Deal with it.

Geplaatst:

klopt impy.....!

zie hier wat willy elders op het forum zegt:

Struikboontjes uitgeplant, snijbieten ook. Wat gewied en veel tijd verdaan met de kippen en ganzen te bekijken als ze eten gekregen hadden, pikorde weet ge wel.

wij zijn gelijk aan dieren, hebben alleen wel hersenen/geweten gekregen en een raar sort gevoel van liefde voor iets......

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

hebberig? Hoe kan ik in vredesnaam hebberig zijn omdat ik een grapje misplaatst vind? Zal ik de definitie van hebberig even uitleggen, want volgens mij heeft het willen hebben van dingen echt geen zak te maken met wel of niet geloven dat iemand een stom grapje maakt.

Enfin, iedereen die het met Willy eens is gaat voorbij aan datgene dat Valerie zegt, namelijk dat niemand een glazen bol heeft en niemand ooit kan voorspellen hoe zn financiele situatie over 1, 5, 15 of 50 jaar is. En volgens Willy en Impy en anderen hun redenatie zou iemand dan dus nooit een grote aankoop kunnen doen waarvoor over langere periode gezorgd moet worden. Dan zou niemand dus een huis kunnen kopen of een auto of een huisdier. Of wat te denken van kinderen?

Het is gewoon flauwekul.

Geplaatst:

Zucht... So what!?

Prima, als je nu een hond zou kunnen kopen dan doe je dat toch? Maar wat als je er over 5 jaar gewoon geen geld meer voor hebt? Wat als het beest zometeen een operatie nodig heeft dat jij niet kan betalen? Er zijn miljoenen dieren in het wild die wel medische hulp kunnen gebruiken, maar daar heb jij natuurlijk geen geld voor. Het punt dat Willy duidelijk probeerde te maken (denk ik) is dat mensen alsnog geld uitgeven aan dieren ook al kunnen ze het zelf niet missen, en dat het dan beter is om het dier te doden, te verkopen of weg te geven aan een ander i.p.v. dat het dier en eigenaar zometeen moeten lijden. Als jij dat gewoon niet kunt begrijpen dan ben je gewoon naïv.

Een band krijgen met zo'n dier duurt niet lang. Maar zodra je zo'n dier aanschaft moet je ook bereid zijn om er ooit afscheid van te nemen als hij dood is of gewoon weg moet om wat voor reden dan ook. Dan zijn allemaal verantwoordelijkheden die je krijgt zodra je zo'n dier koopt of krijgt. Zelfde met een auto... Als je het niet langer kunt betalen dan moet je hem verkopen. En met een kind... Tja... Dat is natuurlijk een heel ander verhaal, maar daar ga ik nu niet op in.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Flauwekul? Dit is gewoon bullshit! Dit is olie op het vuur gooien.

Ik denk oprecht dat het eerste berichtje van Willy niet zo beroerd bedoeld was, maar wat er nu allemaal achteraan komt lijkt nergens naar! Echt te idioot voor woorden! Mijke, Loes.....dit heeft geen zin meer om er tegenin te gaan, lekker laten lullen!

Geplaatst:
:shock:

Ik zeg altijd als je aan een huisdier begint moet je er ook goed voor zijn en vooraf bedenken wat zo iets inhoud en dan heb ik het ook voor een gedeelte over de kosten.

Mijn beesten kosten geld, misschien meer dan nodig maar dat is mijn keuze en ik kom zelf niets te kort.

Maar ik snap wel waar sommige opmerkingen vandaan komen ik heb ook een collega die in de schuld sanering zit die een boel beesten neemt en er niet naar behoren voor zorgt omdat ze geen geld heeft. Maar die beesten zijn er de dupe van, en daar heb ik weinig begrip voor.

precies. bezin eer ge begint. huisdieren horen een bewuste keuze te zijn. een keuze voor hun hele leven.

ik denk dat je met het verhaal van de collega precies de zere plek benoemd.

er is een groot verschil tussen:

- mensen met weinig geld die toch heel bewust voor hun huisdier kiezen

- mensen die niet met geld kunnen omgaan(hierbij maakt het niet uit of degene veel of weinig verdient) waarvan hun huisdier de dupe wordt.

voor die laatste groep heb ik ook weinig begrip.

ja ik heb weinig geld, maar nee mijn huisdieren zullen hiervan niet de dupe worden. ook ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik kan wel voorzorgsmaatregelen nemen zoals een nood-spaarpotje, een verzekering, een back-up plan enzovoort.

dat geldt voor zowel huisdieren, als een dak boven mijn hoofd enzovoort. dat heet verantwoordelijkheid.

Geplaatst:

Nou ik kan alleen maar zeggen dat ik , nadat ik Willy en de baas ontmoet heb op de MTFD, bijna zeker weet dat het grappig en niet kwetsend bedoeld was.

Verder moeten jullie maar eens even hierna kijken:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1417775

kom je op andere gedachten en mogelijk inzichten

En ik wil klagen over dat ik niks te klagen heb en dat we misschien een ""kissebis"" topic nodig hebben

Geplaatst:

gezien de reacties mag je hier dus wel klagen, maar niet je mening uiten??????????

en loes en mijke....duik niet in een slachtofferrol...

iedereen heeft zo een mening toch?

en edit/kruispost van geedee.......

kissebistopic lijkt me hier dringend nodig

Geplaatst:

Zo bedoel ik het inderdaad Loes.

Ik heb ook bewust geen hond, niet omdat ik er geen wil of niet kan betalen maar gewoon omdat ik te weinig thuis ben en ik dat niet eerlijk vind tegenover het dier.

En inderdaad zoals eerder opgemerkt ik weet niet of ik over een tijdje financiel in staat ben om nog voor mijn beesten te zorgen, je hoort de laatste tijd ook heel veel verhalen dat je denk ik blij mag zijn als je je volgende verjaardag haalt.

Geplaatst:

Goed daarom/mee wil ik graag dat we nu gaan klagen over wat dan ook maar, stoppen met onaardig te zijn in dit welles nietes spel.

We weten niet alles en hebben geen glazenbol o.i.d. dus pluk de dag en leef je leven.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:
En inderdaad zoals eerder opgemerkt ik weet niet of ik over een tijdje financiel in staat ben om nog voor mijn beesten te zorgen, je hoort de laatste tijd ook heel veel verhalen dat je denk ik blij mag zijn als je je volgende verjaardag haalt.

en vanwege die vraag [heb mijn 60ste gevierd in het ziekenhuis, was echt kantje boord] heb ik vorig jaar kipjes genomen omdat ik het leuk vind, ze te observeren enzo d8 dat moet ik dan nu maar gewoon doen...genieten van het leven en red ik de verzorging niet meer....dan gaan ze gewoon weer weg!

enne nee dat is niet zielig...

dat is wel dat stukje kipfilet wat je bij de c1000 of ah haalt!

dus ik pluk de dag en leef het leven!

zoals onze moderator stan het in een kruispost zo duidelijk zegt.........

Geplaatst:

Ik vind met dieren omgaan of er naar kijken ook ontspannend, waar ik dan wel even over wil klagen is dat mensen raar kijken als ik zeg dat ik cavia's heb als huisdier.

Ze kijken dan echt van op jou leeftijd en dan een cavia?

Geplaatst:

Whoeahaa, let ik even niet op dan krijg je dit!

Lekker even mijn ongezouten mening:

Willy zijn opmerking was geheel uit het niets, leek niet ergens op te slaan in de eerder klachten van dit leuke klaagtopic, maar echt aangevallen worden door die opmerking hoeft volgens mij niemand. Ik voel mij niet zo hoor met geen geld en toch 30 huisdieren

Maar natuurlijk kan iemand nooit weten hoe zijn financiële situatie over 5 jaar is, dus dan zou je volgens enkele posters dus NOOIT een huisdier mogen nemen. Dat is een nogal onzin. Ieder doet alles zoals het hem of haar het beste lijkt, geld of geen geld, wel of geen kritiek van anderen. Maak je niet druk!

@ Willy: je knolselders staan er hier nog goed bij, geen schieters tot nog toe.

Geplaatst:

Ik was hartstikke arm toen ik mijn honden nam en nu hebben we het prima

En om even te klagen, die hondenharen in huis zijn wel vervelend! Ik pluk niet de dag maar ik pluk de hond

Geplaatst:

Hier thuis zingen we onze hond vaak toe: "Oortje stukadoortje, zet je klompjes bij het vuur. Jij krijgt nooit meer eten want dat spul is zo duur!"

Geplaatst:

Mijn knolselder, ze zien er allemaal zo uit, opgeschoten!!

IMG761424191400736660.JPG

IMG761554901400736677.JPG

Op de laatste foto zijn de bloeknoppen duidelijk te zien.

Knollen zullen ze nu wel niet meer maken denk ik.

Wat kunnen we daar nu nog mee aanvangen? Een klein beetje in de soep en de rest op de composthoop?

Of is er een beter alternatief?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Een paar laten bloeien voor vers zaad? Blad kan altijd nog in de soep.

Geplaatst:

Zoiets dacht ik ook al, jammer dat het zo moet lopen, zal véél soep worden dan.

Iemand nog andere suggesties?

En waar vind ik het 'Please' smilietje.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

soep//wokken met div andere groenten,lekker.Ook lekker met pompoen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
En ik wil klagen over dat ik niks te klagen heb en dat we misschien een ""kissebis"" topic nodig hebben

Nee toch?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb last van die *%*%&*#%&&*#$ koolvlieg!!

En wel onder het insectengaas.

Ik kan de rest van de koolgewassen dus waarschijnlijk wel vergeten dit jaar.

Geplaatst:

Whahaha... meer dan vijf pagina's verongelijktheid

Ik voel me ook niet aangesproken door Willy. Ik snap hem wel. Gewoon zijn mening, en dat hoeft hij verder niet te verantwoorden.

Zelf heb ik ook geen geld en wel twee katten. Ongeveer 50 cent aan voer per dag. Kattenbak hoef ik in de zomer niet te verschonen ( ), vaccinaties doe ik niet aan, en andere kosten gaan van het huishoudgeld (dan maar even niks anders)

Dat iemand dat eventueel eigenaardig vind: dat mag hoor.

Geplaatst:

10380990_10152456726016967_7709040472277848918_n.jpg

Deze fles net nieuw gekocht bij de actiemaxi. Dik ingesmeer, krap 2 uurtjes in de zon gezeten. Voelde het toch wel branden. Klantenservice van Garnier gebeld...

De code rechts (22g203) betekent dat het een product uit 2010 is. Ongeopend blijft zonnemelk 3 jaar goed, en na 30 maanden mag het niet meer verkocht worden volgens de wet. De werking is dusdanig verminderd na die tijd dat de klantenservice van garnier me aanraadt het echt niet te gebruiken. Ook niet als je vaker en dikker smeert. Uitkijken dus bij goedkope winkels!

Geplaatst:

Ik zag zoiets ook op facebook over een 2 jarige jongetje dat helemaal verbrand is na het gebruiken van datzelfde spul het is ook eigenlijk gewoon chemische troep..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.