Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Wat veel flessen, komen jullie niet te kort.

Geplaatst:

Vraag maar aan Lie..ik zeg der niks meer over

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Lie genoeg flessenof komen jullie nog te kort?

Bedolven onder de flessen, ja dan magje klagen.

Geplaatst:

Haha, lachen... Jet worstelt zich door een oerwoud aan flessen...

Update camera:

Kon 'm vandaag weer ophalen, staat er een hele menigte achter dranghekken voor de M-markt... Dus ik schrik en denk dat het daar op zaterdag blijkbaar zó druk is dat er bv 5 mensen uit - 5 mensen in mogen???

Dat was gelukkig vals alarm... Men stond te wachten op Nick en Simon...

En díe heb ik gelukkig weer gemist omdat ik op tijd weer weg was.

Van de camera hebben ze de hele lens weer vervangen, ben benieuwd hoe lang het nu weer duurt voordat ie weer vast zit. Meisje achter de balie kon me nix... maar dan ook echt NIX vertellen over wat er dán mogelijk is etc... "eh... ik sta hier normaal niet..." Verwees me naar de servicesite zodat ik daar kon gaan chatten...

Nou ja.... kan in ieder geval eerst weer fotooz maken.

Geplaatst:

erny, je had die camera meteen kunnen uitproberen op nick en simon natuurlijk, vette fotoshoot maken en verkopen aan privé

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

nouja je hebt hem in ieder geval weer gefixed terug. Hoefde je niet voor te betalen mag ik hopen?

Geplaatst:

we hebben net via marktplaats 4 stoeltjes gekocht. Een ouderwets model, ik vind ze helemaal leuk! Helaas bleken ze in het echt een stuk viezer te zijn dan op de foto. Ok, er stond inderdaad in de advertentie dat ze een kleine opfrisbeurt konden gebruiken. Dus a la, toch meegenomen. Om vervolgens onderweg te ontdekken dat 1 van de stoelpoten gewoon bijna helemaal doorgescheurd is! Voel me toch wel een beetje bekocht, want ik vind een afgebroken stoelpoot niet onder een 'kleine opfrisbeurt' vallen!

Enfin, ik vind ze wel heel leuk dus we hebben de stoelpoot nu maar in de lijmklem staan. Nu nog bedenken hoe we de stoffering schoon gaan krijgen. De kat heeft ze in ieder geval al goedgekeurd:

10411343_10152480258761967_3490228181605733375_n.jpg

Geplaatst:

een stoomreiniger van iemand lenen?

daar kan je stoffen banken/stoelen/kleden heel goed mee opfrissen.

Geplaatst:

Nieuw lapje erop zetten ipv deze... (sorry vind het stofje echt lelijk... )

Reparatie camera viel zoals aangekondigd nog onder de garantie... maar de volgende keer dus niet meer...

Geplaatst:

waarom niet? het gerepareerde onderdeel (dus de lens) krijgt toch weer een nieuwe garantie?

dat onderdeel is immers nieuw dus daarvan mag je een bepaalde levensduur verwachten.

Geplaatst:

Ja... dat zou je denken, maar de garantie op de reparatie is maar 3 maanden en denk dat ie dan nog niet weer kapot is...Dat duurt vast weer een half jaar tot een jaar...

Vorige keer begon baliedame dus vaag iets te zeggen over dat ze een apparaat maar 3x mogen terugsturen en ook iets over "economische waarde"... maar verder wist ze dan ook weer nix dus werd ik ook niet wijzer van...

Dus wil me nu goed inlezen etc over wat mijn rechten in deze zijn want anders ben ik volgens de nitwits bij de MM het bokje... En dat kan natuurlijk niet als je een camera koopt waar een ondeugdelijk ontworpen onderdeel inzit dat dus steeds kapot gaat. Denk dat ze het rekken (steeds repareren/onderdeel vervangen) zodat ze straks vanwege die "economische waarde" opeens niet meer het oorspronkelijke aankoopbedrag hoeven terug te geven oid (ander toestel...) ...

Ik vertrouw het dus helemaal nix niet.... En 3 jaar is toch écht wel een te korte levensduur van een camera van ongeveer 350 euro.

En voorzichtiger dan hoe ik er nu al mee omga kan eigenlijk niet... alleen als ik 'm níet gebruik...

Dus... als iemand beter weet dan ik wat je rechten zijn en waar (site) je die duidelijk kan vinden? Heel graag!!!

(via pb denk ik dan maar... of apart topic (Consumentenrechten) zodat anderen de info ook kunnen gebruiken )

Geplaatst:

hoe het wettelijk zit weet ik ook niet.

maar dat is wel een van de redenen waarom ik niets meer bij de media markt koop. als er iets mis mee is wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

bij saturn is de regel wel 3x opsturen voor reparatie en daarna krijg je je geld terug (aankoopbedrag, niet 'economische waarde' ofzoiets)

dat had ik bij mijn mobiel. in 1jaar tijd 3x opgestuurd, daarna geld terug gekregen. ook bij tondeuse netjes het geld terug gekregen, die is niet eens opgestuurd want het was een bekend probleem.

bij de saturn zit de servicebalie ook echt apart van de winkel en daar staat geen personeel wat uit de winkel is geplukt.

Geplaatst:

Is dat bij media ook niet, in ieder geval cadeau bonnen weet ik van een kennis.

Geplaatst:

Hmm. Geen verstand van rechten op dat vlak. Maar mijn guts-feeling zegt toch echt wel, dat een camera die 3 jaar oud is, niet zo héél veel aan garantie op zal zitten, of wat op te verhalen valt. Het houdt een keer op he ? Was het een spiegelreflex ? Dan is 350,- ook niet echt veel denk ik.

Aankoopbedrag ? Na 3 jaar ? Zal toch niet ?

Geplaatst:

Oke toch even een reactie dan:

Bij consumentenkoop heb je recht op een product dat overeenkomt met wat je overeengekomen bent. Artikel 7:17 lid 2 Burgerlijk Wetboek zegt daarover het volgende:

Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Dus wat is normaal? Bij een camera is dat echt wel minimaal 2 jaar. Bij erny is het nu alleen al 3 jaar aan de gang, heb je dan nog garantie?

Ik denk van wel. Haar camera gaat namelijk steeds op hetzelfde onderdeel kapot. Dit betekent dat er niet deugdelijk gerepareerd wordt.

Dus wat doe je dan?

Alsnog de mogelijkheid geven tot vervanging of reparatie. Willen ze daar niet aan, dan kun je de overeenkomst ontbinden (via een brief). Dit betekent niet dat je al je geld terugkrijgt, lees ik overal, maar of dat zo is weet ik niet. (op internet is het nogal lastig om dit soort dingen op te zoeken omdat niet (goed) wordt verwezen naar wetsartikelen..

Dus Erny heeft in ieder geval recht op reparatie of vervanging door een gelijkwaardig toestel. (Maar misschien niet op de volledige waarde van het toestel)

Geplaatst:
Hmm. Geen verstand van rechten op dat vlak. Maar mijn guts-feeling zegt toch echt wel, dat een camera die 3 jaar oud is, niet zo héél veel aan garantie op zal zitten, of wat op te verhalen valt. Het houdt een keer op he ? Was het een spiegelreflex ? Dan is 350,- ook niet echt veel denk ik.

Aankoopbedrag ? Na 3 jaar ? Zal toch niet ?

waarom niet? het probleem ontstond al veel eerder binnen de garantie termijn en het probleem is niet verholpen. De camera is na enige tijd weer kapot, met hetzelfde probleem. wanneer het nu een nieuw probleem is zou het een ander verhaal zijn.

Geplaatst:
Haar camera gaat namelijk steeds op hetzelfde onderdeel kapot. Dit betekent dat er niet deugdelijk gerepareerd wordt.

Tja... ze vervangen het hele onderdeel maar omdat dat niet goed ontworpen is kúnnen ze hem niet goed repareren... want datzelfde sluiteronderdeel gaat op hetzelfde punt weer kapot...

Dus

Gekocht: 27-08-2012

1e Reparatie/vervanging onderdeel: 12-04-2013

2e Reparatie/vervanging onderdeel: 13-05-2014

Oorspronkelijke garantie was 2 jaar dus tot 27-08-2014...

Garantie op de reparatie is ook weer 3 maanden dus dat komt (op een dag of wat) op hetzelfde neer.

Ik vind ook dat op dit onderdeel steeds weer de volledige garantie zou moeten gelden...

Bit: het is géén spiegelreflexcamera maar de Canon IXUS 1100 HS... en daarvan mag de verwachte levensduur hopelijk toch wel meer als 3 jaar zijn lijkt me...

Geplaatst:

M'n kleine wortelloof, foetsie.

Geplaatst:

Zou eens contact opnemen met canon nederland zelf.

Ik heb contact opgenomen met canon, na het aanschaffen van een gebruikte camera. Om de originele software gevraagd. Die hadden ze meteen op de post gedaan, ik verbaasd gebeld wat de kosten waren. Hoefde niets te betalen, was service van canon. Ik ben des tijds super vriendelijk en goed geholpen, wie weet lost canon dit geval ook zo netjes op.

Geplaatst:

Hahahaha die Lie toch! Wanneer jullie nog eens invriezen of overstromen dan heb je in ieder geval genoeg flessen om olielamprn, een vlot en alles wat je nog meer nodig hebt te bouwen! Een paar flessen au de vie erbij en jullie blijven van binnen zeker warm

Alle gekheid op een stokje, een rondje glasbak helpt misschien?

Geplaatst:

Een vlot van glazen flessen, zou dat werken?

Geplaatst:

Welja..

De glasbak, tja dat wil ik ook, maar Lie is erg gehecht aan zijn flessen af en toe een paar stiekem meenemen naar de glasbak zal nog wel lukken. En verder wil ik gewoon mijn eigen opbergplanken terug!!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kuil graven in de kas en daar een megahoeveelheid gebroken glas in storten, wat slim geplaatste plastic buizen erin afdekken en je hebt een warmteopslag...

Doe je gewoon steeds stiekem wat flessen totdat de kuil uiteindelijk vol is en Lie geen ideé heeft waar die flessen van hem toch steeds blijven...

Geplaatst:

hmzz, ik heb dezelfde tic als Lie, ik weet nu waar ik zoeken moet als ik enkele van mijn kostbare flessen mis. Ik heb er trouwens wel een pad doorheen gemaakt hoor, dus ik kan nog bij de rest van mijn spullen, net aan.

Geplaatst:

@avrouw...of je stelt voor dat jullie samen eens de flessenplanken gaan schoonmaken en dat Lie de flessen even ergens anders legt...

of je maakt er een gemetselde flessenwall van in de tuin (=drankorgel als de wind goed staat...)

@Erny: is het dit probleem? Dan is het een bekend probleem en zou je idd Canon eens aan kunnen schrijven (heb ik ook gedaan bij een bekend sony vaio wifi probleem, resultaat nada noppes want sony stopt met de laptops...)

garantieperiode op een product blijft normaal geldig vanaf het eerste moment van aankoop, dus 3 maanden extra op een reparatie is "luxe" (tenzij een heel apparaat vervangen wordt door een iets ander type omdat het oorspronkelijke niet meer geleverd kan worden)

een effectief middel om canon eventueel tot refund te laten bewegen is een twitter account...#waaromiknooitmeereencanonkoop

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.