Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

ben het met je eens Jootje wat betreft bijtincidenten bij het voetballen.

Kleine peuters willen nog wel eens als verdediging bijten, vanwege hun

te kleine woordenschat, maar een volwassen kerel ??

Geplaatst:

ja, hallo, ze trainen er op...

Geplaatst:

Ik brand bijkans mijn tuin uit! Daarom snel maar weer naar binnen. Ik ben niet gemaakt voor 30 graden Wel goed voor de aubergientjes enzo hoor, maar mij (even) niet gezien. Zodalijk weer een poging, gewapend met waterijs

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Hier 32° en bewolkt, geen zon meer te zien sedert deze middag.

De paar druppels die er om 13 uur vielen hebben niets afgekoeld.

Dit voorspelt niets goeds

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

hier lekker binnen gebleven, huis is nog 22 graden...morgen vroeg water geven, tenzij....fingers crossed!

Geplaatst:

Nier ook de dertig graden gepasseerd vandaag, benauwd warm. Maar ook geen druppel regen....ik hoop ook op een langdurige bui regen vannacht!

Geplaatst:

ben gister om 11.45 uur in slaap gesukkeld wegens rondspelen van een bal

Geplaatst:
Geplaatst:

balen. de laatste 3 kroppen sla zijn doorgeschoten.

maar snel weer 2 nieuwe zaaien.

Geplaatst:

Je kunt er ook elke week een paar (2?) zaaien, dan heb je 'altijd' verse sla.

Op tijd oogsten dan hè, vóór ze doorschieten...

Geplaatst:

ik zaai om de 2weken wat sla. maar de sla ging opeens hard.

slaplantjes van de afgelopen paar weken zijn opgevreten door de slakken.

Geplaatst:

Praat me niet van slakken.

Geplaatst:

huh, wat zijn dat?

Geplaatst:

dat is mijn soort......

@la avatar

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

hé get, klaag! de eerste kersen waren net niet rijp, komt er zoveel water dat ze allemaal gebarsten zijn...

(heeft iemand nog een tip om dat te voorkomen?)

Geplaatst:

Ja een zeil rond de boom leggen vóórdat al het water naar beneden komt

wakker blijven vanavond he?!!

Geplaatst:

Stel idioten zijn in de buurt vuurwerk aan het afsteken. Lekker kinderachtig.

Van slapen komt zo niets

Geplaatst:

IK BEN BOOS!

Vanaf gister kun je geen papieren kaartjes meer kopen in de trein. Je kunt dus alleen nog reizen op saldo. Dat betekent dus dat je 20 euro op je kaart moet zetten, zelfs als je alleen maar ff van Station Noord naar Centraal gaat a 0,80 (ofzoiets). Met andere woorden: je kunt dus niet meer reizen als je geen 20 euro hebt. En als je als stel wilt reizen moet je zelfs 40 euro uit de huishoudpot reserveren, want je moet per se allebei 20 euro op je eigen kaart hebben staan! Met andere woorden, als minima ben je gewoon de sjaak en kun je eigenlijk niet meer met de trein. Oh, maar je kunt wel 20 euro uploaden, je reis van 0,80 maken, en het restant van 19,20 terug laten boeken? Jahaaaa, maar dat kost dan wel weer 2,50 aan administratiekosten! Ja, ik ben hier echt flink pissig over ja!

Geplaatst:

en als je kaart is verlopen of kapot is betaal je opnieuw 7nogwat voor een nieuwe persoonlijke kaart.

in het buitenland heb ik ook met ovchipkaart achtige systemen gereisd. allemaal net iets anders maar het werkt daar uitstekend.

dat komt vooral doordat je een papieren kaartje kan kopen. deze heeft een magneetstrip(of iets vergelijkbaars) waarmee je dezelfde poortjes opent als de chipkaart. door de poortjes kan je ook onmogelijk vergeten in en uit te checken.

nog een leuk detail, het kost een fractie van de OVprijzen hier.

Geplaatst:

ja precies! Papieren ovkaart kan je nu ook nog kopen, maar dat kost dan wel een euro extra en dat kan geloof ik, voor zover ik het begrepen heb, alleen bij het loket. Dat zou voor mij dan nog een optie zijn, ware het niet dat ik een kortingskaart heb, en met een eenmalig papieren ovkaart krijg je geen korting... Echt!!! Argh!

Geplaatst:

en hoeveel stations hebben nog een loket? dat zijn er steeds minder.

Geplaatst:

Zuur ja, vooral dat je minimaal 20 euro erop moet zetten en als je dat niet hebt

Maar dat een OV kaart geld kost als je hem (opnieuw) moet aanschaffen.. Die mensen die het moeten regelen moeten ook

hun brood verdienen?

in het buitenland heb ik ook met ovchipkaart achtige systemen gereisd ...

een leuk detail, het kost een fractie van de OVprijzen hier.

pest.png

Een geruststelling,het kan ook nog veel duurder Kijk maar naar Engeland en Duitsland. Als ik deze blog moet geloven.

Geplaatst:

Met de mensen bedoel je het bedrijf dat de ovchipkaart bedacht en gemaakt heeft? Die moeten ook hun brood verdienen ja. Alleen zijn wij niet hun klanten... de vervoersbedrijven zijn hun klant. Het is de keus van de vervoersbedrijven (of zelfs de overheid in dit geval denk ik?) om dit systeem bij hen aan te schaffen. Dan vind ik dat ZIJ hen moeten betalen, en niet ik. En als ze het niet kunnen betalen, dan hadden ze het misschien niet moeten kopen...

Geplaatst:
Maar dat een OV kaart geld kost als je hem (opnieuw) moet aanschaffen.. Die mensen die het moeten regelen moeten ook

hun brood verdienen?

zou een simpel pasje dat 7,50 waard zijn?

die passen verlopen na een paar jaar. dan ben je dus VERPLICHT om een nieuwe aan te schaffen.

ik had een van de eerste OVchipkaarten ivm studentenreisproduct. dus mijne was vorig jaar al verlopen.

vergelijk het eens met een bankpasje. daar krijg je gratis een nieuw pasje als deze verloopt.

Een geruststelling,het kan ook nog veel duurder Kijk maar naar Engeland en Duitsland. Als ik deze blog moet geloven.

dat de kaartjes in engeland nog duurder zijn vind ik eerlijk gezegd geen geruststelling. dat is namelijk de kant die nederland ook op gaat. duurdere kaartjes in de spits krijgen we hier ook als het aan de NS ligt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.