Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Heb ik hier zes euro bonnetjes van de Gamma liggen, heb wat rotswol nodig dus ikke naart de Gamma. Na veel zoeken vind ik rotswol van 4,5cm dik; die van 6cm was er niet meer.

Ikke dus naar de kassa.

24,8 eurootjes menheer.

Ikke, jamaar ik heb nog wel deze zs euro bonnetjes.

Ho, maar die zijn niets meer waard want verlopen, 24,8 eurootjes menheer.

Zeg ik luid genoeg dat iedereen het kon horen: als het zo zit met uw reclame en klantenbinderij dan hoeft het voor mij niet meer, is de tweede keer dat ik zoiets tegen kom en ik ben het beu.

Houd uw boel maar, ik zet hier nooit meer een voet binnen.

Jamaar menheer, ik zal de baas eens roepen se.

En ikke naar buiten, zonder bonnetjes en zonder rotswol maar content.

Vooral content dat ik nu nooit meer naar de Gamma moet gaan, er zijn andere en betere winkels dan die.

Maar soms passeer ik daar en dan stop ik er als ik iets nodig heb, nu niet meer dus. Oefffff

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

niemand verplicht je toch om naar de gamma te gaan?

op de bonnetjes van de gamma staat een datum voor de geldigheid. dus om nu boos te worden op de gamma omdat je zelf niet goed hebt gekeken??

maar ik snap de gamma frustratie wel hoor, hier in het dorp zit ook een gamma maar we komen er weinig.

liever naar de plaatselijke houthandel of een dorp verderop naar de praxis.

Geplaatst:

tsja...Gamma aanbieding autosproeispul 5l voor 3,99...elders overal 5l voor 2,99...

Geplaatst:

Zit de gamma ook in België Aalterse-Willy?

Geplaatst:

Ja die zit hier ook maar is veel duurder dan in Nederland.

Geplaatst:

Vind het wat raar geklaag... je hebt zelf toch niet goed gekeken of het verkeerd begrepen? Waarom dan de Gamma afzeiken?

Of is dit klagen om te klagen?

Bonnetjes zijn heel handig... maar niet eeuwig geldig. Heb er al veel plezier van gehad.

Geplaatst:

Willy wat een pech, kop op jongeman

Er zijn trouwens wel bonnen zonder einddatum, maar opletten is wel zo handig.

Vandaag 1 lamp van voorverlichting vervangen, speciaal lampje van philips voor maar 100 euro Ben benieuwd naar de branduren, moeten well heeeeel veeeeel branduren zijn voor dat geld. Zijn lampen die omhoog gaa en dan feller gaan schijnen, manlief heeft normale lampen gelukkig. Au(w)di doet echt zeer.

Geplaatst:

Jullie mogen zeggen wat ge wilt maar ik ga niet elke maand naar de Gamma hoor, enkel als ik iets nodig heb.

Dan is de klantenkaart van de Hubo veel beter, om het even hoe lang het duurt, als ze vol is krijgt ge vijf euro en dat vind ik een eerlijke manier van doen.

Wat ben ik op mijn 74 jaar nog met bonnetjes van de gamma die maar twee maanden geldig zijn???????

Ik koop zoveel niet meer hé zeg.

Verbouwen doe ik niet meer, heb het al genoeg gedaan. Ben al blij dat ik me met de kippen en de tuin kan bezig houden.

Elk zijn meug, zei de zeug.

Geplaatst:

hoekandatnou?

waar verdienen onze charmante zuiderbuurtjes nou al die eurootjes mee om die duurdere spullen te betalen?

(RobO gelooft: de prijs van een product is niet de waarde maar wat mensen ervoor willen betalen, geleerd van een marketing meisje...)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Misschien toch maar opzoek naar een vrij compact statief voor dit soort panorama foto's. Jammer dat deze panorama, laatst gemaakt in Disneyland Parijs, scheef is

inNzTvW.png

Want hem rechtmaken door stukken weg te snijden, dan dreigt een deel van de boom er af te vallen, Grr! Dus dan is dit het best mogelijke resultaat. Of zijn er mensen die nog andere trucjes kennen?

SfD7CTR.png

Geplaatst:

Klonen. Stukjes van de bovenste in de andere overbrengen en dan heel veel retoucheren (lucht aanvullen, zonder dat trucage zichtbaar is). Als hij echt scherp is en niet te veel ruis heeft, misschien wel de moeite waard, maar is een hele klus. Vooral omdat de verhoudingen in de onderste heel anders geworden zijn naar de zijkanten toe.

Andere mogelijkheid is om de bovenkant van de bovenste foto (canvas) wat te verhogen en dan op te vullen door klonen, zodat je ruimte hebt om die foto weer recht te zetten en dan bij te snijden. Is minder werk.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

@Dennislp, je kan met het perspectief spelen of het beeld wat schuintrekken. The Gimp is daar wat beter/makkelijker voor dan photoshop(als je niet veel met dit soort programma's werkt dan). En dan idd de lucht klonen om het beeld mooi te krijgen. zie v.b. daar heb ik enkel wat perspectiefcorrectie gedaan.

Als je er niet uit zou komen wil ik het ook wel voor je doen(stuur dan even een pb).

Untitled55171419539651.jpg

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Kerst met schoonfamilie gehad AAAAAAAARRRRGGGGGGHHHHH mooi opzitten en pootjes

geven ,en VOORAL vriendelijk lachen !!

Praise the Lord , nog 5 dagen en dan kunnen we weer normaal tegen elkaar doen .

Geplaatst:

nog 5 dagen?

hier gelukkig maar 1 dag. ik heb lieve schoonfamilie hoor, maar kerst is soms net iets teveel van het goede.

Geplaatst:

ben zelf schoonfamilie ben ook op tijd weer weg

(een schoongast en een vis blijven 3 dagen fris)

Geplaatst:

Door het gewicht van de sneeuw is de rozenboom van mijn vader afgebroken ik baal hier echt van er zit nog een zij tak aan hopelijk komt hij er door.

Ik ga misschien toch eens kijken op ik wat kan stekken van de tak die is afgebroken.

Geplaatst:

pech, hopelijk lukt het je nog

ff klagen: ging vanmiddag naar de Hema voor autospuitspul...not

ik wil geen zorgverzekering van de Hema, ik wil gewoon weer autospuitspul en zwarte T shirts voor weinig en goede spuitbussen gele verf kleur 1018 en een goed keukenmes en een geel wekkertje ennuh....

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hang je 's avonds laat in de keuken nog een papieren lampkap op met twee punaises. Nou ja, drie, maar eentje valt op de grond en kan je niet zo gauw terug vinden. Haal je ook nog twee peperplantjes van boven omdat ze het daar te koud krijgen, maar ook omdat de keuken klaar is en nu mogen ze op hun plaats. Zet ze voor het keukenraam voor het rolgordijn dat al omlaag is (niet vergeten ze morgen eerst weg te zetten voordat je het rolgordijn open doet). Geeft ze wat water, stonden ook wel erg droog daar boven. Voldaan zak je in een diepe nachtrust. De volgende ochtend op kousenvoeten met de ogen op een kier de keuken in, zet je met de ene hand de koffie aan, met de andere wil je het rolgordijn omhoog doen, maar je stapt op de punaise en geeft van schrik een ruk aan het rolgordijn. Beide peperplanten donderen van de vensterbank, stuiteren tegelijk op de pas geverfde radiator, maken een salto in stereo en keren zich binnenste buiten op je net gelegde vinyllaminaat dat wel tegen een stootje kan, maar dat je deze vuurproef had willen besparen. Pff, is dat lekker wakker worden. Enfin, de punaise is weer terug en de pepers staan er alweer fleurig bij in hun nieuwe potgrond. Lekker ter plekke een pepertje plukken voor bij het eten en zo.

Geplaatst:

Murphy, kan niet missen...

Geplaatst:

Auw! Hopelijk was het geen roestige punaise?

Geplaatst:

Het kon erger, zat het wel smilend op te schrijven eigenlijk... Punaise kon ik er zo weer uithalen. In dezelfde voet zit al 20 jaar een meidoorndoorn, da's minder fijn.

Even terug naar de autoruitenontdooivloeistof. Rob0, daar is de Action nu toch voor? En waarschijnlijk heeft Intratuin het ook al (of binnenkort, zie enquette Dennis) te koop... En gele spuitbussen bij Welkoop.

Geplaatst:
Enfin, de punaise is weer terug en de pepers staan er alweer fleurig bij in hun nieuwe potgrond. Lekker ter plekke een pepertje plukken voor bij het eten en zo.

Het kon erger

Als het eigenlijk allemaal meevalt en weer goed komt, Huub, dan is het niet meer echt klagen. Kunnen een nieuwe topic starten "Mij hoor je niet (meer) klagen" of zo?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ja daar heeft iemand (...) al een jubeltopic voor geopend ooit... Ach, jubelen en juichen kan altijd nog, klagen gaat me eigenlijk veel beter af.

Jouw klacht is dus gewoon dat mijn klacht niet ernstig genoeg was?

Geplaatst:

Ik haat al dat achterlijke, overdreven, zware knalvuurwerk

Ze hebben hier vanmiddag een eend opgeblazen

Mijn hond zeikt continu van zich af (ja hij heeft kalmeringspillen)

Mijn kleine jongen van 1,5 word continu wakker omdat zijn ramen in het kozijn trillen

De kat helemaal overstuur aan het miauwen en vliegt van de ene naar de andere plek

En ik wil SLAPEN voordat ik hier een paar snotneuzen de nek om draai

Normaal heb ik niks tegen vuurwerk

Maar dan wel normaal vuurwerk zoals siervuurwerk en rotjes zijn ook geen probleem

Maar waarom moet het nou ieder jaar gekker en gevaarlijker

Zo uitgeklaagt

Gelukkig nieuwjaar mensen

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Zo te lezen is er bij jullie heel wat gaande geweest, met dat piepvuurwerk en melkbussen opblazen.

Arme eend, kunnen ze beter elkaar opblazen en afknallen excuses

Zie jullie grote hond en kat al zich geen houding weten te geven van de onrust en ongemak. En jullie zoontje niet kunnen slapen, huilen en doen arm ventje.

Hier waren de buren geen vuurwerk meer aan het afsteken, maar bommen.

Sultan was hier even levensgevaarlijk, na wat appeloefeningen was meneer weer onder appel. Hij is niet bang voor het vuurwerk, goed schotvast. Maar zo boos en opgewonden, dat meneer zich wel even op een gezin met hondje wilde afreageren. Het is dat meneer nog te onhandig is over de muur te komen. Een schutting van 2 meter geen probleem, maar met de muur maakte hij de fout niet gewoon te springen maar springen en klimmen. Die mensen zijn snel doorgelopen en was de eerste jack russel die rustig bleef en maakte dat hij weg kwam. Wat was ik boos op Sultan, dat wangedrag laten we niet toe.

Tiger lag heel relaxt op Sultans kussen in zijn penthouse, ook schotvast

Middernacht hebben we Sultan half uurtje in huis genomen en ook dat ging een stuk beter, hij bleef netjes liggen op zijn plek en heeft zijn bot afgewerkt. De appeloefeningen hebben hun werking in zijn hele gedrag.

Gelukkig nieuwjaar ieder

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.