Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Vorige week tijdens het schoonmaken van onze bedrijfszolder verkeerd getild. Sindsdien een van mijn rugspieren verrekt. Dat was nog wel te doen, maar nu is aan die kant ook mijn nek vastgeslagen. En tot overmaat van ramp heb ik daardoor iedere middag+avond migraine. Ik heb een enorme hekel aan pijnstillers, maar het is dat of verkrampt in bed liggen...

Geplaatst:

als je rugspier niet symmetrisch werkt krijg je verder in je wervelkolom meestal ook wel problemen, ik zou zeggen ga naar een goeie fysio of een orthomanueel, sterkte!

Geplaatst:

Ik hou ook niet van medicatie helaas kom ik er nu ook niet onderuit. Ik weet wat migraine is ik heb het bijna elke avond dit is echt erg vervelend. Veel sterkte en goed rusten of ben je niet zo'n persoon.

Geplaatst:

Balkontuinder beterschap en zou dat niet te ligt nemen, zoals Robo schrijft en de symptomen laten zien zit het niet goed. Vervelende is dat door de pijn, verstijving en ongemak ga je verkeerde houding aannemen en bewegen. Wat het erger maakt, dan is op tijd behandelen wel belangrijk.

Migraine is ook geen kleinigheid weet ik uit ervaring, in donkere stille kamer is enige wat bij mij overblijft. Elke prikkel is teveel met alle gevolgen van dien. Kan de disco en filmshow niet genieten, zie alle kleuren in alle vormen. Alles groot en klein op me af komen en alles schreeuwd maar volume kan niet zachter. Evenwicht en flauwvallen, misselijk en overgeven een groot feest. En of je steeds in een gat valt zodra je in bed ligt. In slaap vallen is dan de enige hoop en dat de migraine daarna weg is. Maar een raar gevoel in het hoofd blijft dagen.

Geplaatst:

nou J... ?

(had dat ook eens, lichtflitsen en strepen...reed in tunnel )

Geplaatst:

Robo geloof me, met een migraineaanval kun je niet meer in een tunnel rijden

Geplaatst:
nou J... ?

(had dat ook eens, lichtflitsen en strepen...reed in tunnel )

Dat is dan wel hard rijden, jongen... ai, ai.....

En ja, migraine ken ik wel. Zo snel mogelijk de kop in drukken, helpt bij mij. Bij de eerste tekenen al pijnstillers innemen, ook al is er nog niet veel pijn of klachten. Het is niet alleen hoofdpijn, ik kan dan ineens niet meer tegen geuren. Een compleet nieuwe dimensie van braakverwekkende geuren opent zich dan,,. (gewone dingen hoor)

Geplaatst:
Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik ken het verhaal dat de bloedlijn niet klopt. Ik ben er mee opgevoed. Mijn ouwe pappie (die best koningsgezind is) kent de stambomen van de Oranjes uit zijn hoofd... de haperingen er in... ha, ha... Dat de huidige koninklijke familie geen bloedverwanten zijn van de Oranjes.

Voor mijn vader verder geen beletsel om de huidige status quo te accepteren.

Zelf vind ik het net zo raar om de onderbroken bloedlijn een argument te laten zijn tegen de monarchie. Alsof het wel ok zou zijn als de bloedlijn wel geklopt had.

Ik heb meer moeite met het klassesysteem, de rechtsongelijkheid ervan.

Er is altijd een klasse systeem. Om daar nou het koningshuis voor af te schaffen.

Geplaatst:

Jasmin maar dat jij de migraine de kop in kan drukken. Bij mij is het dan al te laat, migraine aanval is niet meer te stoppen wel te verergeren. Alle prikkels zijn al teveel, ook geuren.

Geplaatst:

wat voor pijnstillers gebruik je?

Geplaatst:

@loes, als ik een discussie voer dan voer ik redenen aan en wil ik ook wel iemand ervan overtuigen dat ik gelijk heb. Tenslotte voer ik daarom die redenen op. Dat we het uit eindelijk niet eens zullen worden kan altijd nog bepaald worden.

zonder verschil van mening/inzicht zou er ook geen discussie zijn

redenen/argumenten/feiten opvoeren om je punt te onderbouwen kan ik alleen maar toejuichen. waardoor deze post meer op zijn plek is in het jubeltopic

Geplaatst:
Jasmin maar dat jij de migraine de kop in kan drukken. Bij mij is het dan al te laat, migraine aanval is niet meer te stoppen wel te verergeren. Alle prikkels zijn al teveel, ook geuren.

Bij mij is het bijna nooit een overval, maar een sukkelend proces. Deze dagen zit ik er ook tegenaan, alsof ik in de tussenzone zit tussen wel of geen migraine. En ineens kan ik pech hebben... en dan is het rust en plat, of geluk, en kan ik de migraine voor de gek houden met paracetamol of ibuprofen.

Daarnaast kan ik ook gewoon hoofdpijn hebben, en dan heb ik de overgang van fase X naar fase Y niet zo goed door. Vandaar dat ik een keer overvallen werd door die lichtflitsen.

Geplaatst:

O jeetje wat een boel reacties. Vervelend te lezen altijd dat ik niet de enige ben, ik wens dit echt niemand toe. Al is het soms voor het klagen/zeuren ook wel fijn dat er mensen zijn die het begrijpen.

@ Rug: bekend probleem helaas. Mijn rug, schouders en nek schieten zijn al van voor mijn pubertijd "overspannen". Ik houd er altijd veel rekening mee (goede houding achter bureau, goede houding in auto, goede houding tijdens slapen, rek- en strek- en ontspanoefeningen doen) maar soms gaat het mis. Of omdat het te lang goed ging en ik mijn houding of oefeningen vergat, of in dit geval door een verkeerde beweging tijdens het tillen.

@ Migraine: Wat Jasmin zegt, maar ook wat Jane zegt. De ene keer is het een sukkelend proces wat ik op tijd kan aanpakken door eetritme recht te breien, meer rust te nemen of gewoon domweg medicijnen te slikken. De andere keer is het een complete overval en ga ik dat sukkelende proces niet in een aantal dagen maar in een aantal minuten door. Dan helpen medicijnen ook niet meer. Maar mijn migraine is sowieso een beetje raar vind ik zelf altijd. Het wordt door zoveel dingen getriggerd, slecht/teweinig slapen, kramp in rug/schouder/nek, hormonen, een maaltijd overslaan of te laat eten, er is daardoor niet altijd rekening mee te houden cq. te voorkomen. Als het begint te sluimeren helpt finimal soms nog wel maar dan moet ik heel vroeg zijn of moet het getriggert worden door bijvoorbeeld kramp in rug/schouder/nek, als ik al tegen het ijlen aanzit kan ik er beter met migrafin beginnen. Dat is vrij sterk, waardoor ik niks meer kan, maar als de migraine zo erg is kon ik toch al niks meer en door de medicijnen kan ik dan in ieder geval nog in slaap vallen en mijn spieren ontspannen (want van de migraine krijg ik ook kramp in rug/schouder/nek waardoor het soms als een spiraal gaat werken).

Geplaatst:

Allemaal veel succes.

Als beginnend moestuinier kun je dit topic beter overslaan. Ik krijg al schrik om mijn eigen groenten en fruit te telen en eten , zoveel mensen met kwalen hier

Geplaatst:

dat inderdaad. Elk nadeel heb zn voordeel.

ik durf zelfs te zeggen dat ik er slechter aan toe was zonder moestuin.

Geplaatst:

Gisteren avond vergeten om de tomaten terug binnen de zetten

Best wel wat schade aan de grootste planten hun beste/grootste bladeren. Maar het had erger gekund, zien er nu niet meer super goed uit maar zielig... maar ze leven nog. Dom dom dom

Geplaatst:

Geef je tomaten een paracetamol of ibuprofen

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Bedankt voor de herinnering aan een vergeten tip nu hopen dat ze er morgen weer beter uitzien.

Geplaatst:

Geen dank, maar al lezend kwam ik op het idee

Lijkt overal goed voor te zijn

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Aspirine acetyl dan wel dat is dan ook gelijk groei/stekpoeder.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Heb in de Landleven een artikel gelezen dat een aspirine nauwelijks of geen effect heeft op groei van tomaten. Dat is weer eens een fabeltje

Geplaatst:

terug komend op parkeerplekken irritatie

de medewerkers zijn verzocht om niet meer bij de school te parkeren nadat veel ouders hebben geklaagd over de veiligheid.

degene die ik sprak was het met mij eens dat dit ook geen oplossing is. ze was zelfs blij dat er nu meer commentaar vanuit de wijk komt. telefoonnr gekregen van iemand die erover gaat en daar de 'klacht' neergelegd. er komt overleg met de gemeente over meer parkeerruimte bij de school. dat kan een tijd duren dus het nr ook doorgegeven aan de buren, meer klachten is meer actie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.