Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een klacht over mijn kat

Gister de vleesmachine uit elkaar genomen en schoongemaakt. Stond vannacht te drogen op de vensterbank.

Vanmorgen was de schroef (= as) verdwenen. Overal onder gekeken, 2 schroeven gevonden, maar die passen niet.

Nu verdenk ik de kat ervan dat 'ie - op zoek naar de bron van die heerlijke hamgeur van gister - de schroef heeft kwijtgespeeld.

Je zou er bijna gehakt maken...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ook je kat is onschuldig tot het tegendeel bewezen is

Geplaatst:

Jane Doe, als het om een volkstuin/groentetuin ging, was ik het met je eens, maar ik heb ze in de kleine tuin bij huis, heb er al wat groente en kruiden, veel kleuren groen dus, het fleurt wel op als er ook wat bloemen te zijn zien. Het eetbare gedeelte komt hier dus op de 2e plaats.

Geplaatst:

Ah zo Huub, ja dat kan ook natuurlijk. Dan heb je pech, als het een soort zonder bloemen is.

Geplaatst:

Brrr...koud. 4 graden op dit moment hier. ( Soest) ik houd van herfst en winter, maar dit is wel een heel vlotte overgang!

Lang geleden dat ik vóór de herfstvakantie de winterjassen tevoorschijn heb gehaald!

En dan hoor ik net op de radio iets over mogelijk natte sneeuw morgen???

Geplaatst:

Hier was het al winter brrr koud, gelukkig hebben we goede kleding.

Geplaatst:

gebeurt niet vaak dat ik hier schrijf en klaag....

kreeg de rekening van het water:

Kosten drinkwater

Product van t/m eenheden tarief btw bedrag

Drinkwater 27-09-14 31-12-14 7 m³ 0,730 6% € 5,11

01-01-15 02-10-15 23 m³ 0,680 6% € 15,64

Belasting op leidingwater 27-09-14 31-12-14 7 m³ 0,330 6% € 2,31

01-01-15 02-10-15 23 m³ 0,333 6% € 7,66

Vastrecht drinkwater 27-09-14 31-12-14 96 dgn 40,00 6% € 10,52

01-01-15 02-10-15 275 dgn 45,00 6% € 33,90

Precarioheffing (1) 27-09-14 31-12-14 96 dgn 12,00 6% € 3,16

01-01-15 02-10-15 275 dgn 13,00 6% € 9,79

BTW€ 5,29

Totaal € 93,38

van de 93 euries is er maar 20,70 aan water afgenomen.........

is toch wel een beetje van de zotte

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Mijn GSM mankeert, een knoppeke werkt niet meer dus geen menu meer te openen.

Bon, koop ik er een nieuwe, laad al mijn contacten op de simkaart en begin met de nieuwe GSM, niets lukt, om zot te worden.

Ze maken dat allemaal veel te moeilijk voor oudere mensen, en te klein ook, mijn vingers beginnen ook al stram te worden en daarmee gaat het niet meer zo goed, ook al!

Nu was ik terug met de oude, gedeeltelijk kapotte, bezig en krijg ik een bericht dat er een voicemail is van een Duits nummer, onbekend natuurlijk, controleer ik die paar Duitse contacten die ik heb en ineens zijn er enkele berichten van mijn inbox verdwenen.

Begrijpe wie kan maar ik krijg het er van!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Willy ik was het niet

Geplaatst:

van de 93 euries is er maar 20,70 aan water afgenomen.........

is toch wel een beetje van de zotte

tsja:

benzine

kostprijs af-shell 0,35 pompprijs 1,50: verhouding 1 op ongeveer 4,5

melk

kostprijs af-boer 20 ct winkelprijs 1,00: verhouding 1 op 5

1 uur tuinwerk RobO

kostprijs af-RobO 0,00 klantprijs 10,00: verhouding 1 op oneindig

Geplaatst:

nog ff...

de fietssturen worden de laatste jaren steeds breder, scheelt nu al 15 cm met mijn oude fiets

passen niet meer door de achterdeur van de auto, haken aanvanallesennogwat, haken aan de andere steeds bredere fietssturen....

en waarom?....

(zo, moest ik even kwijt en ik zaag ze lekker af telkens )

Geplaatst:

....bezigheidstherapie....

Geplaatst:

Vorige week weer mijn kuitspier gescheurd met "sporten" zucht, doet zo zeer en voordat de kuitspier weer geheeld is zucht.

Geplaatst:

ai, ken ik, sterkte!

beetje fysio helpt, misschien beetje cure tape ook:

Geplaatst:

Ken ik ook. In militaire dienst met een oefening een spier in bovenbeen gescheurd, al 40 jaar geleden, als ik niet oppas kan die zo weer scheuren. Ik herinner me de oefening nog goed, we moesten vanuit hurkstand zo snel mogelijk wegsprinten. Men geloofde mij niet dus heb ik geen behandeling gekregen. Later pas werd geconstateerd dat dat het was. Nog jaren last van gehad, laatste jaren minder.

Veel succes Jane Doe met herstel en vooral rustig aan.

Rob, Zen en de kunst van het fietsonderhoud...

Geplaatst:

Komende 12 weken in het gips wegens chronische hielspoor. Of ik wel zoveel mogelijk mijn been hoog wilde houden..pfft!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Oei, pijnlijk! Nou, beterschap dan maar. Zal wel moeilijk worden, als je normaal niet stilzit

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:

Ooh.... dat kén ik... dat is helemaal niet prettig!!

En vooral dat rust houden ter genezing is erg moeilijk.

Ik heb toen baat gehad bij deze behandeling (mijn fysio had dat net aangeschaft):

http://fysiotherapiegroningen.nl/shockwavetherapie/

Misschien is er een fysiotherapeut bij jou in de buurt die dat ook aanbiedt?

Maar heb je echt "hielspoor" of is het "faciitis plantaris"?

https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening/69/fasciitis-plantaris

Bij het ouder worden, wordt de doorbloeding van je pezen steeds minder. Vandaar dat je dan ook sneller iets aan je pezen krijgt. De genezing daarvan gaat dan ook langzamer, vanwege die slechte doorbloeding.

Die doorbloeding kan je dus stimuleren, door die Shockwave therapie of door pressure-point-therapie (door zelf bijvoorbeeld regelmatig flink op de zere plek te duwen/masseren... ).

Wat mij ook hielp is om mn achillespees op te rekken en daardoor de druk op de pezen in de hak (fascia plantaris) te verminderen. Dit is ook aan te raden nadat je weer genezen bent om herhaling te voorkomen.

Oprekken dmv handen tegen de muur, lichaam schuin, en je hak naar achteren richting vloer op spanning brengen (die alom bekende kuitoprektechniek). Als dat niet genoeg spanning oplevert dan op een hoge drempel gaan staan en hetzelfde doen, spanning op de achillespees en kuit aanbrengen... tijdje vasthouden... loslaten. Herhalen.

Hoop dat je er niet te lang mee zit.

Had trouwens ook baat bij een enkelkous met kussentje erin verwerkt, die had ik al voor Kendo (om tijdens het sporten ook de achillespees te ontzien die zwaar belast wordt bij Kendo).

Even een voorbeeld, kan je zelf mooi namaken.

http://kendoshop.com/shop/step1.php?number=149&b_code=B20150409111759

of

http://kendoshop.com/shop/step1.php?number=434&b_code=B20150409111759

(of mocht je willen kopen check dan ff bij mij voor beter verkoopadres)

Geplaatst:

Robo en Huub bedankt, wat een verhaal Huub

Prettig gestoord succes, sterkte en beterschap. Laat de mannen het werk voor je doen

Geplaatst:

PG sterkte, en hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd of het helpt.

Erny thanks voor je verhaal en de links, daar heb ik wat aan.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Erny,

Ik heb echt hielspoor wel daardoor een forse onsteking aan de peesplaat erbij. Shockwave heb ik eerder gehad voor mijn schouder, deed met name gigantisch veel pijn en koste klauwen met geld. Resultaat heb nooit gehad. Ook spuiten, fysiotherapie, wisselbaden, allerlei zooltjes en gelkussentjes niets hielp.

Nu eerst gips en hopen dat het afdoende is, nu eerst links 6/9 weken gips proberen, als het helpt rechts ook. Zo niet word het opereren.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Pfff alles goede Prettig Gestoord

Dacht dat ik zielig was met gescheurde kuit en achillespees , nu weer gescheurde kuit

Geplaatst:

Jane... je moet ook RUST houden natuurlijk, anders geneest het niet. Geloof dat rust houden voor jou nogal moeilijk is?

Prettig, dat klinkt wel ernstig zeg... wat een ellende...

Shockwave was gelukkig gratis voor mij (heeft mn fysio zo geregeld ).

Allebei sterkte en RUST gewenst!

Geplaatst:

Rust houden wat is dat Erny?

Even klagen dat ik het gedwongen een puinhoop laat worden Ben nu bijkeuken aan het opruimen, om plaats te maken voor de groentesnijder. En die heeft echt plaats nodig Kan ik ook weer de bijkeuken gebruiken en dan niet als voorraadkamer

Geplaatst:

Bleh, even m'n gal spuwen over leraren! Natuurlijk zijn zij vaak de zondebok, maar nu is het wel weer erg bont. Afgelopen jaar krijgen we een bepaalde manier om een PVA (plan van aanpak) te schrijven er helemaal ingestampt door het opperhoofd van de opleiding etc., geen enkel foutje werd getolereerd. Want we konden beter nu tig keer onderuit gaan, dan straks met het afstuderen. En dat is ook een goede gedachte naar mijn idee.

Maar nu.. nu noemt een leraar sommige dingen 'vaag' 'heel vaag' en 'onoverzichtelijk', terwijl die toen na veel vallen en opstaan helemaal perfect waren. Zucht... het is ergens logisch dat iedere leraar een verschillende mening kan hebben. Maar dat in theorie klopt dat natuurlijk niet... ze horen elkaar in ieder geval al helemaal niet tegen te spreken Frustrerend....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.