Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Nou ik hou de boeken gewoon lekker als er geen beter bod komt of geef ze aan een goed doel.

Geplaatst:

Ik ben al de hele dag op zoek naar iets en ik heb het nog niet gevonden!

Geplaatst:

(dat kan beter/erger: wij zoeken naar iets en vinden dan van alles maar vergeten wat we ook weer zochten)

Geplaatst:

@RobO zo van oh kijk een lieveheersbeestje..

Zo ben ik de kwasten kwijt die ik voor de krijtverf gebruik..maar tijdens mijn zoektocht wel de dekbedden buiten te luchten gehangen, oh de kippen hebben vast wel gelegd, laat ik openhaardhout meenemen, wat wappert daar nu zo raar en shi** eieren gebroken. Wat zocht ik nu ook al weer?

Nope herken het hHELEMAAL niet!

Edit: trouwens allemaal brilliant terwijl je in het gips zit en met een kruk loopt...

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Nou vergeten wat ik zocht is me nog niet overkomen. Wel dingen gevonden die ik niet zocht en tot de conclusie gekomen dat ik nodig eens het een en ander op moet ruimen.

Maar ook nog niet gevonden wat ik zocht, mede ook omdat ik me gisteren ook ontzettend heb lopen ergeren.

Al een paar dagen zijn de buren de stoep aan het schoon spuiten.

Word ik vrijdag ochtend op het werk gebeld of ik even mijn auto kan verplaatsen? Ik ben dus op mijn werk dus nee!

Kan ik dan niet even op en neer komen?

Nee ik ben aan het werk.

Heb je dan geen pauze?

Ja maar niet nu en dan nog....

Is het me gelukt om om 15.30 naar huis te gaan spreek ik die man nee ik stop nu ga woensdag pas verder dus geen punt maar wil niet dat je auto beschadigt vandaar.

Ok. Dan zorg ik dat hij dinsdag ergens anders staat en niet bij mij op de oprit.

Loop ik gisteren naar mijn auto zie ik iemand anders een hoge druk reiniger opruimen, loop ik naar mijn auto modder tot op het dak!

Die vent doet z'n kop niet open en gaat gauw naar binnen.

Niet meer gezien maar ik kon wel mijn auto wassen

Misschien dat mijn deurbel het niet deed of zo?? Ben de hele tijd thuis geweest.

Wil ik net iets weggooien zie ik ook nog eens dat hij mijn afvalbak helemaal heeft volgegooid met troep van de stoep en oprit en zit tot de deksel vol dus mijn eigen zooi kan er niet meer in.

Ga ik te ver als ik dat er morgen terug uit gooi?

Geplaatst:

Ik zou hem er gewoon op aanspreken en vragen of hij het terug pakt, aangezien je je eigen troep niet meer kwijt kunt. En even aangeven dat het geen probleem is mocht hij het netjes vragen en er voldoende ruimte is.

Af en toe moet je een dikke huid hebben, maar je moet er nog langer worden. Als het tot een conflict uitloopt ben je al helemaal de zak natuurlijk.

Mijn tip uit het verleden; log dat soort dingen, mocht je het gevoel hebben dat je wel eens een conflict met die mensen zou kunnen krijgen. Houd de eer aan jezelf, ben netjes.. maar als het uit de hand loopt dan kan je het nog altijd onderbouwen.

Geplaatst:

Angela misschien idee naar hun toe te gaan en vragen of hij zich in de bak vergist heeft, dat je jouw afval in hun bak gooit of zij het uit die van jou halen en in die van hun gooien. Maar waarom moeilijk doen, ben benieuwd of zij moeilijk doen

Geplaatst:

Vergissen kan niet.

De afvalbak zit vol met zand en modder hier mag je maar een bepaald gewicht meegeven is hij te zwaar nemen ze hem niet mee.

En verder zit het in de afvalemmer voor restafval en daar mag geen zand enz. in dat moet in de groene dus als ze dat zien nemen ze hem al helemaal niet mee.

Buurman heeft denk ik geen zin gehad om naar de milieu straat te gaan.

Geplaatst:

Tja dat zeggen dat hij de bak leeg moet maken en in zijn eigen bak moet doen.

Geplaatst:

ja, sorry hoor, nu word ik even gek...klanten van de Appie klagen dat de messen (overigens prima) te scherp zijn en ze een pleistertje moeten plakken....en ze de verpakking niet zonder schade aan lijf en leden kunnen openenen....pffff...wat een volk....linkje

Geplaatst:

Als ik mijn messen geslepen heb, tot scheermesscherp, dan plak ik wel zo'n post-it geeltje op het messenblok: "GESLEPEN!"

Buiten dat: vlijmscherpe messen werken veel prettiger. Vooral bij het op de hand afwassen moet je wel uitkijken.

Volgende week zijn misschien de pleisters in de bonus.

Geplaatst:

Wat een geklooi. Heb in een een stelling in de schuur twee planken met tl-verlichting voor alle zaailingen en stekken. De hele winter gebruik ik maar een plank, maar het werd nu toch wel eens tijd om de tweede plank weer gereed te maken. Dan kunnen over twee weken alle tomaten en paprika zaailingen daar staan.

Eerst werkte de ene tl-buis niet. Onverklaarbare oorzaak: stekkertje was goed, tl-buis was goed, stekkerdoos was goed. Moet dus haast ergens in het armatuur gezeten hebben. Die vandaag vervangen. Dacht dat alle problemen verholpen waren... begint die andere tl-buis die ik niet vervangen had (hangen er twee per plank in die stelling) het niet meer te doen... zucht Twee armaturen tegelijk die ermee ophouden? Vreemd. Zijn gewoon de goedkoopste (€9,99) armaturen van de Gamma die (volgens mij?) vrijwel iedereen hier gebruikt.

Van de week maar weer naar de Gamma voor een nieuwe.. zo blijf je in ieder geval weer lekker bezig.

Geplaatst:

Als op het werk bij ons de messen zijn geslepen word er ook her en der een info blaadje opgehangen. Mensen snijden zich anders in hun tong

Geplaatst:

Jeetje, de makers van de openingsinstructie moeten zich wel slap gelachen hebben...

Dacht dat de messen wel in een gesealde verpakking zouden zitten, dan kon ik me nog iets voorstellen bij problemen met openmaken... maar dat is niet eens zo... Dus ik denk dat mensen die zich weten te verwonden bij het uitpakken van deze messen eigenlijk beter maar geen mes in handen moeten hebben...

Geplaatst:

lol die openmaak instructies.

wat is daar nu moeilijk aan? er zitten zelfs beschermkapjes om de punten.

Als ik mijn messen geslepen heb, tot scheermesscherp, dan plak ik wel zo'n post-it geeltje op het messenblok: "GESLEPEN!"

Buiten dat: vlijmscherpe messen werken veel prettiger. Vooral bij het op de hand afwassen moet je wel uitkijken.

Volgende week zijn misschien de pleisters in de bonus.

Daarom ben ik normaal gesproken de enige die de messen uit het messenblok gebruikt idd vlijmscherp maar het is ook om te voorkomen dat anderen mijn messen slopen koksmes is eens misbruikt om er halfbevroren vlees met bot mee te hakken.

snijden gebeurd iedereen wel eens, maar ik snij mezelf nog liever met een scherp mes dan met een bot mes. ff spoelen(afhankelijk van wat ik aan het snijden was ontsmetten) en huid weer tegen elkaar plakken, geneest altijd prima. dat gaat niet met een snede van en bot mes. heb eigenlijk ook het idee dat je jezelf met een bot mes sneller verwond, meer kracht moeten zetten en meer kans op uitschieten.

Geplaatst:

Willy en PG, beterschap!

En hallo zeg, angela, lekkere buren zijn dat.

Geplaatst:

Even een update:

ik kreeg de kliko niet verzet zo zwaar toen is die gevallen een gedeelte van de inhoud viel er toen uit een en al modder en natte zand klonten.

Ik wou het in een vuilniszak doen maar daar dat ging niet met handveger en blik ik had dus een spade nodig en die staat op de tuin en het begon weer te plenzen. Dus ik moet eerlijk zeggen het ligt er nog

Geplaatst:

Als dat een cadeautje is van de buur, zend het dan per retour terug.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Het was veeeeels te druk bij de Bowie Is tentoonstelling in het museum alhier... En veeeel te warm!! Dat was jammer...

Vanwege de onstane drukte door zijn overlijden hebben ze toch echt wel teveel kaartjes verkocht, dit gaat ten koste van de beleving.

En... kom net tot de ontdekking dat onze buurt dierenspeciaalzaak, Pet's Place, er mee gestopt is!! Ja maar... nou moet ik heel ver gaan slepen met de kattebakvulling... en waar haal ik nou het Barf rauwe vlees voor de kat vandaan? Ander voer kotst ze gelijk weer uit en was blij de Barf ontdekt te hebben...

Moet ik het zeker in grote hoeveelheden gaan bestellen en laten bezorgen??

Geplaatst:

petsplace Floresplein is dicht?

kattenbakvulling bij zooplus bestellen? dan mag de postbode ermee slepen.

met Barf rauwe vlees bedoel je barfmenu van Tinlo?

Trimshop Happy Dog is volgens de tinlo site dealer: http://maps.tinlo.nl/#map. kan er alleen niets over op hun site vinden. Pets Place 'de Wijert' heeft het sowieso maar dat is nogal uit de richting.

heb me er wel eens eerder over verbaast hoe weinig versvoer punten groningen stad heeft. ik heb hier 3 verkooppunten in een straal van 3km.

Geplaatst:

Ja @Loes, zomaar dicht... Weet ondertussen dat het dus financieel niet meer uit kon... vanwege... dat mensen teveel via internet bestellen en niet meer bij hun...

En ik bedoel inderdaad die Tinlo.

Gelukkig blijken de andere twee Pet's Places in Groningen nog wel te bestaan. Maar die in de Wijert is bijna door zn rauwvoer heen vanwege de "vluchtelingen" uit onze wijk.

En er zit er nog één in Ulgersmaborg aan de Rijksweg.

Voor mij allebei even ver weg maar denk dat die a/d Rijksweg rustiger fietsen is omdat ik dan niet door de stad hoef.

Dus ik ga straks op jacht, ff wachten tot na 4 uur, dan zijn de buien voorbij.

En net heeft Blackie gelukkig wat van het veldvarkengehakt gegeten, hopen dat ze dat binnenhoudt.

Geplaatst:
Wat een geklooi. Heb in een een stelling in de schuur twee planken met tl-verlichting voor alle zaailingen en stekken. De hele winter gebruik ik maar een plank, maar het werd nu toch wel eens tijd om de tweede plank weer gereed te maken. Dan kunnen over twee weken alle tomaten en paprika zaailingen daar staan.

Eerst werkte de ene tl-buis niet. Onverklaarbare oorzaak: stekkertje was goed, tl-buis was goed, stekkerdoos was goed. Moet dus haast ergens in het armatuur gezeten hebben. Die vandaag vervangen. Dacht dat alle problemen verholpen waren... begint die andere tl-buis die ik niet vervangen had (hangen er twee per plank in die stelling) het niet meer te doen... zucht Twee armaturen tegelijk die ermee ophouden? Vreemd. Zijn gewoon de goedkoopste (€9,99) armaturen van de Gamma die (volgens mij?) vrijwel iedereen hier gebruikt.

Van de week maar weer naar de Gamma voor een nieuwe.. zo blijf je in ieder geval weer lekker bezig.

Voor die prijs, t8-lampen zonder evsa, denk ik? Zijn de starters nog goed?

Die zou je ook nog kunnen proberen te vervangen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Hoor ik vanavond om het 6 uur journaal iets over zalm met bacterie...ik dacht te horen bij AH.

App dochter want daar zag ik van de week zalm in de koelkast. Komt ze thuis..heeft manlief pasta met zalm gemaakt

Ook toevallig..

Oké, geen risico met al die kleintjes ( die gek zijn op zalmpasta) schoonzoon heeft de hele boel in de kliko gemikt.

Dochter appt wel: Mam ik kan er niet echt iets over vinden, was het op het journaal?

Vertel ik dat tegen Lie..zegt ie: Was bij Jumbo joh!!

Sorry dochterlief en vooral kleintjes

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Maar volgens mij hebben die allebei zalm van Foppen, dus wie weet komt AH morgen wel met een terugroepactie en heb je het juist goed gedaan

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik krijg wat van Marktplaats

Heeft er trouwens iemand een marktplaats account die even iets voor me zou willen doen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.