Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

5 uur!

Geplaatst:

Wees blij dat jullie überhaupt kunnen slapen... hier lukt dat, nog steeds, niet langer dan een uur achter elkaar vanwege de opvliegers... en dat nu al een paar jaar lang... grrrr....

En dan probéér ik het weer eens een paar uurtjes en denk de kat ondertussen de grote cactuspot uit de vensterbank te moeten gooien midden op het dienblad met sieraden dat daaronder ligt... Alles dus bedekt met een laag potgrond... het leek wel schatzoeken net...

Ze heeft blijkbaar bedacht dat de hele vensterbank van háár is...

En... tweede vergrijp: ze heeft weer in de plant gepist die ik net verpot had na vorige acties van haar. Dit keer stonden er met potgrond bemodderde pootafdrukjes op het laminaat... Betrapt!!

Nu alufolie rond de plant gewikkeld als volgend afweermiddel... Als dat ook niet genoeg is dan neem ik wel gaas mee van de tuin... komt er een antipiskooi omheen.

Geplaatst:

Wat een getob, Erny

Geplaatst:

Gelukkig heeft mijn gemoed er niet onder te lijden hoor Marijke... Zit nu blijkbaar in een vrolijke stabiele hormonale periode ipv een labiele. Dat voelt wel goed, ondanks het gebrek aan ononderbroken slaap.

En alles beter dan vorig jaar toch?...

Geplaatst:

Gelukkig wel, Erny.

Is je enkel helemaal genezen en kun je er weer alles mee?

Geplaatst:

Nou, helemaal genezen zal de enkel nooit, het was al een verrekte boel daarbinnen.

Maar hij voelt wel beter/steviger aan dan de laatste 20 jaar het geval was. Al het metaal zit er nog in en dat laat ik denk ik ook maar zo, tenzij ik er pijn aan krijg, omdat het een stuk steviger en veiliger voelt nu.

En heb ook niet zo'n zin in weer een operatie om het metaal te laten verwijderen... brrr... moet er niet aan denken...

Maar hoef nu bijvoorbeeld geen tape of verband om te doen als ik bakjes aarde ga sjouwen. Dat moest eerst wel, bij elke inspanning moest ik tapen.

Dus voor mij is de operatie geheel geslaagd. Ik kan weer meer als in de situatie vóórdat ik hem in stukjes brak.

Krijg zowaar weer een beetje vertrouwen in mijn onderstel.

Klaag ik stiekem toch nog even... steeds als ik iets pak valt er iets anders om of ergens vanaf... niet 1x maar gaat de hele dag al zo... Misschien staan de sterren gewoon verkeerd en kon de kat het ook niet helpen dat die cactus viel...

Geplaatst:

Dat je iets pakt en dat er dan iets anders valt dat heb je soms... Dat was bij mij deze zaterdag het geval. Inclusief het eindelijk openknallen van een lekkende kraan, dus overal water en ik moest het gat een tijdje 'dicht'houden (voor zover dat mogelijk was) omdat Joep de kippen voerde en mij blijkbaar niet hoorde schreeuwen Hij heeft daarna snel de waterdruk er af gehaald (beneden, en het lek was boven), en ik heb nu nog spierpijn van het krampachtig duwen tegen een stroom koud water Het meeste water kwam gelukkig in de badkuip, maar het heeft ook een paar keer goed in het rond gespoten.

En daarna was de hele dag mis, ik heb o.a. een glazen pot laten vallen, en me gestoten tegen vele zaken

Geplaatst:

Gisteren al weer de eerste vlieg binnen

Geplaatst:

luizen in de akelei zaailingen in de erg koude kas...hallo, luizen, het is pas maart hoor!

Geplaatst:

Doh...kijk al maanden uit naar een berichtje of en wanneer mijn gemeente ook mee doet dit jaar...lees ik net het bericht dat ze de 26e (dus niet op de landelijke compostdag) compost uitdelen...laat ik nu net dat weekend niet thuis zijn...grom.

Geplaatst:

Vanmiddag eindelijk de papieren teruggevonden die ik nodig heb voor de belastingaangifte: in een verkeerde map

Tussendoor nog even iets opgezocht en ja hoor: papieren WEER kwijt. Alles afgezocht, maar ze bleven weg

Eerst maar eens koffie gedronken en ja hoor: zaten ze wéér in een (verkeerde) map, de loeders.

Soms word ik zóóóóóó moe van mezelf...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gisteren gezien dat de eerst plantjes die in de grond staan al kaal gevreten zijn.

Geplaatst:

Belastingaangifte ja... elk weekend denk ik eraan dat te doen en elk jaar doen we op het de laatste dag dat het nog kan.

Wat vaak betekend dat het netwerk overbelast is en er uitstel is.

Geplaatst:

waarom gokken op uitstel? zoveel werk is het toch niet?

wij hebben van ons 'belasting mannetje' een lijstje met papieren die we moeten verzamelen, die gaan altijd in een apart mapje. papieren + digid inlog bij de hand en we zijn zo klaar met invoeren/controleren.

we krijgen dit jaar een zakcentje terug wat natuurlijk ook extra motiveert om de aangiften snel te doen.

waar ik wel even over wil klagen is die **** toeslagen. we wachten nog steeds op uitbetaling van de zorgtoeslag vanaf 2014. waarom dit nog niet is gebeurd? onze inkomens zouden niet bekend zijn terwijl wij netjes elk jaar op tijd aangiften doen...

Geplaatst:
... we krijgen dit jaar een zakcentje terug...

Ik wou dat dat ook voor mij gold - ik moet meer bijbetalen dan waar ik op had gerekend, echt zo'n akelige tegenvaller als je op de laatste bladzijde komt

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:

dat is altijd balen

maar toch nog genoeg motivatie om de boel op tijd in te vullen scheelt je weer de rente die er anders ook nog bij komt.

Geplaatst:
onze inkomens zouden niet bekend zijn

Zo kreeg ik jarenlang een envelop met de vraag om mijn rekeningnummer in te vullen voor de teruggave.

Alsof ze dat niet weten

Allemaal zo'n verspilling van tijd en geld. En dat bekostigen ze dan ook nog van mijn eigen belastingcenten

(en die van jullie ook natuurlijk )

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Ik wou dat dat ook voor mij gold - ik moet meer bijbetalen dan waar ik op had gerekend, echt zo'n akelige tegenvaller als je op de laatste bladzijde komt

joh, wees blij, de terugkrijgers hebben te veel betaald, jij lekker te weinig

Geplaatst:

Ja, ja, ja, je hebt gelijk, maar dit is de draad waarin geklaagd mag worden, toch?

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:

Nou, dan heb ik nóg een klacht, want ik krijg geld terug

Geplaatst:

hoeft niet. ik heb afgelopen jaar niets betaald (namelijk geen inkomen gehad) dus kan ook niet teveel hebben betaald lijkt me.

Geplaatst:

maar ben jij een terugkrijger?

Geplaatst:

jep dit jaar wel.

heeft te maken met fiscaal partnerschap. ik heb geen inkomsten en dus geen inkomstenbelasting betaald maar ik heb net zoals elke Nederlander recht op bijvoorbeeld de algemene heffingskorting. alleen kan dat bedrag niet worden verrekend. Door het fiscaal partnerschap kan het wel deels worden verrekend met de belastingen die mijn man betaald. dus in feite heeft mijn man teveel betaald.

dus in feite heb jij ook gelijk

voor dit jaar hoop ik toch weer eigen inkomen te hebben hoor. alleen passend werk vinden om tureluurs van te worden.

Geplaatst:

Nou voor een keer de belasting ruim op tijd gedaan.

Wij krijgen elk jaar terug, de combinatie korting. Omdat mijn man veel meer verdient dan ik. Hij moet 70 euro betalen maar ik krijg bijna 1700 terug. Dat is geen geld dat wij teveel hebben betaald volgens mij.

Geplaatst:

Iedere keer als het hard waait heb ik problemen met het draadloos internet, hebben daar meer mensen last van?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.