Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Bij ons staat duidelijk in het contract dat je aan wisselteelt moet doen.

Volg je die regel niet dan mogen er maatregelen worden getroffen.

Geplaatst:

Bij ons ook ja. Wij hebben nog een regel : er mag geen in zaad staand onkruid op de tuin aanwezig zijn Heerlijk he ?

@ Erny. Die paardenbloemen hebben nul nada niks met de aardappelziekte te maken nee.

Maar die paardenbloemen hebben álles met tuinieren te maken. Voor sommige mensen dan ( bij ons bijvoorbeeld een regel )

Jij "valt die man aan " op zijn manier van tuinieren. Nee, zeg jij : Ik val hem niet aan op zijn manier van tuinieren. Ik val hem aan op het feit dat ie iets niet wil begrijpen ! ( de kansen op de aardappelziekte verkleinen )

Maar die meneer. Ga nou eens in zijn schoenen staan. Die tuiniert. Die doet wat hij denkt dat goed is ( in dit geval water geven ) En jij wil hem vertellen dat dat niet zo moet want .....

Maar die meneer ziet dat als een aanval ( bemoeizucht ) op zijn manier van tuinieren.

Is toch ook niet zóó ver weg, die gedachte van die meneer.

Ik verplaats mezelf in zijn schoenen. Ik zie een andere tuinier ( jij ) die wil dat ik anders tuinier dan ik nu doe en wil.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor.

Bij ons op de tuin gebeurt hetzelfde, maar dan ivm met die paardenbloemen, distels, whatever.

Dat die paardebloemen geen ziekte veroorzaken is me natuurlijk wel duidelijk. Maar ze veroorzaken wel wat anders, waar een ándere tuinier dan wel zwaar over valt.

Er was ooit een "aanwezigheid-van-distel-verbod" he ? Wettelijk geregeld. Overigens ook wel meer kruiden ( st janskruid in weiden )

Het is maar wat je wil weten , wil zien, wil voelen. Hoe, wat , en vooral wie.

Geplaatst:

tja dan krijg je nog de discussie van wanneer is iets 'onkruid'. onkruid is een ongewenste plant. paardenbloem kan ook nuttig zijn en is dan opeens niet meer ongewenst...

eigenlijk mag dan helemaal niets in zaad staan want als je buur die plant niet wil is het ongewenst.

Geplaatst:

Bij ons zijn er geen regels op dit gebied.

Bij de tuinvereniging naast ons is er in ieder geval voor de aardappels een verplichting tot wisselteelt en tot het telen van AM rassen.

Wat betreft phytophthora:

resistente rassen zijn niet verplicht (zou ook erg jammer zijn: geen lekkere saladeaardappeltjes meer!) en als ik het goed heb is spuiten ook niet verplicht, maar als de ziekte er in komt is het wel verplicht de betreffende planten direct te ruimen en in plastic af te voeren.

Geplaatst:

@ Loes. Juist. En vandaar dat ik dus zeg : ga niet in die discussie zitten. Gewoon niet. Helemaal niet. Gun mekaar de ruimte. Helaas natuurlijk voor je gewenste tomaten. Maar zou het wel gaan als die buurman er niet was ? Dan begint het bij jullie op een andere tuin.

Hier met onkruid. Natuurlijk is het ondoenlijk van elke tuinier te verlangen dat ie al het bloeiende of gebloeide onkruid weg haalt. Bij mij lukt het in ieder geval niet hoor, ben je nou helemaal gek. Gras groeit in een week tot bloem en de week er op zet het zaad. Ja doei.

Maar 2 jaar terug liep er een verre buurman op de tuinen even verderop met een tank op zijn rug. Die man liep gewoon op andermans tuinen te spuiten. Ja écht hoor !

Ik kon 2 dingen doen. Of ontploffen en aan een hartverzakking ter plekke neervallen. Of berusten en doorgaan met in het zonnetje zitten.

Ik sprak de man later. Héél leuke man. Héél aardig. Ik krijg van alles van hem sindsdien. Ik neem het maar aan ( en geef het weer door ( want zijn tomaten zijn gewoon smakeloos niks )).

Hij zit zo in mekaar. Onkruid moet je niet op de tuin hebben. Daar is geen spelt tussen te krijgen. Gek genoeg accepteert hij het wel bij mij. Hij vind mijn tuin prachtig. Al ben ik geen moestuinier in zijn ogen natuurlijk. Mijn tomaten geven lang niet zo veel als de zijne.

Ik wil er mee zeggen : Ga niet in andermans vel zitten jeuken. Iedereen wil tuinieren die ook echt tuiniert. Leven en laten leven. Iemand die iets niet snapt kan je niet overtuigen met gezeur aan zijn kop en tig x jouw waarheid herhalen. Hoe waar jouw waarheid ook is in jouw ogen.

@ Malouis : ik dacht eigenlijk dat de verplichting tot wisselteelt wat aardappelen betreft, wettelijk geregeld is. regels op een vereniging of niet. De wet bepaalt.

Geplaatst:

Gister middag bezig geweest in de voortuin / moestuin en mega veel kattenstront eruit geschept.

Nu zag ik vanmorgen dat er alweer stront ligt...

Iemand tips wat ik ertegen kan doen zodat ik hier minder last van zal hebben?

Geplaatst:

Bah ik heb het inmiddels echt gehad met onze onderburen! Ze klagen altijd steen en been, over van alles en nog wat, wat bij ons lawaai zou maken. Hun zoontje wordt daar zogenaamd wakker van. De lijst met dingen is al eindeloos. Nou zijn deze huizen inderdaad aardig gehorig, maar ZO gehorig?! Het is ook niet alsof wij een heel luide levensstijl hebben ofzo... we luisteren zelden muziek, mijn vriend doet zijn koptelefoon op als hij spelletjes speelt of films kijkt, we spelen binnen zelden met de hond en sowieso niet na 10 uur, we hebben binnen altijd onze schoenen uit, we hebben zelden bezoek en als we bezoek hebben zijn het 1 of hooguit 2 mensen tegelijk en blijven ze niet laat, we drinken nooit alcohol, we komen nooit 'a nachts dronken thuis ofzo... volgens mij zijn wij best goede bovenburen. Maar de buren zeuren de he-le tijd. Echt. Volgens mij krijgen wij gewoon standaard de schuld van alles.

En tot nu toe was het over het algemeen nog wel redelijk beleefd, meestal is het de onderbuurvrouw die komt zeuren. Zij groet ook nog gewoon als we elkaar zien in het trappenhuis, in tegenstelling tot de onderbuurjongen. Nou, zojuist gaat de deurbel, ik doe open, staat de buurjongen daar, op 2 meter afstand van de deur (zo ver mogelijk weg als maar mogelijk is), aan zijn houding zie ik al hoe laat het is. Hij zegt ook geen hoi ofzo en begint gelijk met "weet je wel hoe laat het is mijn zoon is al 4x wakker geworden, het is half een, hou eens op met dat lawaai!". Nou, ik heb geen lawaai aan staan, ik ben alleen thuis en sta in de keuken wat op te ruimen en de kat te aaien. Dus ik reageer verbaasd en vraag welk lawaai hij bedoelt. "Ja gewoon weetikveel, lawaai!" roept ie. Dus ik zeg dat ik niks raars aan het doen ben, en vraag wat ie dan precies hoort zodat ik mee kan denken ofzo. Had ik beter niet kunnen doen... "Ja gewoon kutgeluid, kutgeluid hoor ik, weet ik veel, je moet gewoon kappen met dat kutgeluid!" Echt, wtf?! Ik maak geen geluid en al helemaal geen kutgeluid en hij moet een beetje normaal doen als ie om half 1 's nachts bij mensen aan loopt te bellen! Oh en notabene: aan de overkant van de straat houdt iemand een feestje, inclusief hele harde trance, dronken mensen die hard praten en kapot vallende glazen etc. En daar heeft ie geen last van zeker? Nou, echt...

Ik ben steeds beleefd en begrijpend geweest en heb steeds meegeleefd en geprobeerd oorzaken te achterhalen tot het punt waarop we bij wijze van op kousevoetjes door het huis slopen en bijkans alleen nog maar durfden te fluisteren, we hebben extra tapijten aangeschafd en dikke gordijnen om geluid te isoleren en weetikveel, dus nu brak mijn geduld echt hoor. Ik heb hem gezegd dat ie te veel zeikt en dat ik klaar ben met zn gezeik en dat ie op moet flikkeren. Vast niet de beste move, maar ik heb het echt GEHAD met die gozer!

Geplaatst:

Oh boy... Wat een verhaal...

Langs bij de politie en een contactverbod aanvragen als je je zometeen niet langer op je gemak voelt. Huur je de flat? Zo ja; klagen bij de huurbaas. Is het koop? Negeer die mensen lekker. Indien je flat aan alle eisen voldoet (goede ondervloer etc) dan kunnen ze je vrij weinig maken.

Vraag desnoods of ze het "lawaai" dat jij en je vriend zouden maken eens willen opnemen met een smartphone of iets dergelijks. Zou toch wel fijn zijn als je het terug kunt horen.

Geplaatst:

Nouja het is telkens weer iets anders waar ze last van zeggen te hebben. Eerst was het voetstappen, toen was het de hond die door huis rent, daarna was het muziek (dat kan dus al niet), dan is het weer boren (om half 9 smorgens, ja dat is vroeg, maar dat mag gewoon; sterker nog, wij waren het niet, wij lagen nog op bed, wat duidelijk aan mijn verwarde kop en mn badjas te zien was toen ik open deed, niet dat ie dat wilde geloven, hij wist heel zeker dat het bij ons vandaan kwam...), en dan weer zus en dan weer zo. Het meest typische is dus dat ze ook al een aantal keer geklaagd hebben dat we bijvoorbeeld 'gisteravond' rond een uur of 8 met de hond gespeeld zouden hebben ofzo, terwijl we de betreffende avond helemaal niet thuis waren tussen 4 en 11. En vaker dat soort dingen. Ze zuigen het uit hun duim of ze hebben last van andere buren en geven ons de schuld of allebei, dat heb ik ze ook al geprobeerd te vertellen maar ze geloven ons gewoon niet. Dit is een sociale huurwoning en zij hebben zelf al bij de woningbouw aangegeven dat ze willen dat de woningbouw hen een ander (natuurlijk groter) huis (zonder bovenburen en met tuin) geeft (haha! like if... ) omdat dit huis te gehorig is om een kind op te voeden. Ik weet niet of klagen over hen bij de woningbouw zin heeft. Zij kunnen er verder ook weinig aan doen dat de onderburen zo hypergevoelig zijn.

Geplaatst:

Klacht indienen bij de huurbaas of huismeester (als je die hebt) en verder gaan met je leven. Als je buren je verder blijven lastig vallen dan ga je naar de politie m.b.t. een contactverbod.

Ik had vroeger ook problemen met buren. Waren afschuwelijke mensen van marokkaanse afkomst (niet dat dat er toe doet) die de Nederlandse taal niet echt bepaald onder de knie hadden. Communiceren met die mensen was ontzettend moeilijk en op een gegeven ging het alsmaar slechter. Ze schreeuwen continu, hadden vaak ruzie met elkaar en toen hadden ze ook ruzie met ons nadat ik hun hond had vermoord (die had een buurmeisje (9 jaar) gebeten (hond liep gewoon los in de buurt)) met een mes. Kwam na een maand voor de rechter, bleek het dat hun hond niet geregistreerd was, nooit geen spuitje had gekregen en ook nog eens illegaal was (ze hadden staart en oren geknipt of iets dergelijks). Ik werd volledig in het gelijk gesteld en ze kregen meteen een contactverbod opgelegd. Godzijdank hoef ik ze nooit meer te zien nu.

Moraal van het verhaal: doe er iets aan.

Geplaatst:

Sowieso bij de woningbouw melden. Niet zozeer om te klagen maar om jullie kant van het verhaal te vertellen voor als de onderburen weer gaan klagen.

Geplaatst:

Zo heftig hoor mijke, weet er alles van, heb ok in een flat gewoon en bij mij stonden ze ook voor de deur, geluid kwam bij andere buren vandaan.

Helaas is het niet altijd te constateren waar het geluid van daan kom.

Wat ik toen gedaan heb ik heb en dreigende houden aan genomen en een heele grote mond op gezet, die is daar zo van geschrokken en daarna nooit meer aan de deur geweest.

Altijd vrolijk en aardig blijven help niet bin alle mensen, dus de volgende keer gewoon je mond goed open trekken en laten zien dat je ballen heb.

En probeer alles op te schrijven en iedere keer dat je er op aan gesproken word je huurbaas bellen of beter schrijven, alles is bewijs materiaal.

Maar als ik dit zo lees heb ik eerder het iedee dat die buurman en of buurvrouw een beetje overspannen zijn. Zit er miss iets achter waardoor zij zo zijn alles is mogelijk.

Geplaatst:

Iets opschrijven is geen bewijs. Geen enkele huurbaas, rechtbank of zelfs politieagent die dat serieus zal nemen (niet dat het zo ver zal komen). Het enigste wat ze kan doen is haar smartphone pakken (die heeft ze vast wel) en het gesprek opnomen d.m.v. een geluidsrecorder. Dat is wél bewijs.

Geplaatst:

nouja zij hebben dus sinds +- een half jaar een baby en ik denk dat ze daardoor behoorlijk overspannen zijn. 't Is ook een behoorlijke huilbaby. Maargoed, daar kan ik tot op zekere hoogte best begrip voor opbrengen, maar het moet niet zo zijn dat ze ons daarvan de schuld gaan geven en zich op zon onbehoorlijke manier gaan misdragen. De vorige keer dat de onderbuurjongen kwam zeuren liep ie in het trappenhuis tegen de muur te bonken zo kwaad was ie.

Geplaatst:

Ik zou eens een taart bakken en samen bij hen langs gaan..en eens gaan luisteren waar en wat voor geluid er nu is. Als je er niet bent kan er geen geluid zijn..komt er toch geluid dan is er? Een spook?

Het kan ook zijn dat het een strategie van hen is naar de Woningbouwvereniging toe..(zie je wel gisternacht moest ik weer naar de buren omdat ons kind niet kan slapen van hun herrie, geef ons nu maar een andere woning)

Met die taart heb ik eens gedaan bij buren in een flat die steeds chagrijniger klaagden dat ze `s-nachts wakker werden al wij ons slaapkamerraam openzetten als we naar bed gingen..we zijn gaan luisteren..en inderdaad het piepte heel erg in hun slaapkamer..gek maar waar.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik zou zowiezo contact opnemen met de woningbouwvereniging zodat ook jullie kant van het verhaal in het dossier opgenomen wordt. Vraag desnoods een gesprek aan met degene die daar over gaat. Niet wachten tot de boel misschien escaleert. Natuurlijk is het goed rekening met elkaar te houden maar je moet natuurlijk wel gewoon kunnen leven in je eigen huis. Ik zou zeker aangeven dat deze persoon nogal agressief is en ongecontroleerd gedrag vertoond. Gewoon open en eerlijk je verhaal doen.

Misschien kan de woningbouwvereniging eens komen kijken met twee mensen (1 bij jullie en 1 bij de onderburen) en dan eens uittesten of er daadwerkelijk zoveel overlast is terwijl jij je normale dagelijkse dingen doet.

Het kan ook zomaar zo zijn dat de overlast van verder weg komt. Geluid plant zich namelijk enorm voort via vloeren en muren. Max onze beagle van 12 die wij sinds 2 december hebben blafte in het begin de hele boel bij elkaar als we weg waren (nu gelukkig niet meer) en dat bleek 4 huizen verder net zo hard te klinken alsof je er naast stond, bizar gewoon.

Die buren hadden toen ook een klacht ingediend bij de woningbouw, gelukkig allemaal opgelost nu, maar ik heb zelf toen ook de woningbouwvereniging gebeld en mijn verhaal gedaan waar heel positief op gereageerd werd. Gelukkig ook een goed gesprek kunnen hebben met de buren dus ook dat is weer in orde.

Maar zo'n gesprek is misschien heel moeilijk in jullie geval als deze man niet rustig kan blijven en nu eens duidelijk aangeven wat hij precies hoort.

Geplaatst:

Ik heb dat soort onderburen ook gehad. Die kwam klagen over alles en nog wat (geluid). Die spraken ook niet goed Nederlands. Op zich waren ze niet onaardig, maar het geluid kwam niet altijd bij ons vandaan. Ik dacht dat bepaalde herrie bij hun vandaan kwam, en vice versa, met als verschil dat zij kwamen vragen/klagen, en maar niet begrepen dat ik het niet was. Na vijf minuten uitleg van mij aan horen, zeggen: en wat gaat u er aan doen? Maar IK WAS HET NIET!

Dat ging toen over muziek overlast, maar wij hebben nooit een geluidsinstallatie gehad. Dan ga je die lui niet meer serieus nemen. En toen stonden ze op een gegeven moment op de stoep over 'het water'.

Ik had het helemaal gehad, en gooide de deur in zijn gezicht met een klap dicht.

Even later de opzichter van de woningbouwvereniging aan de deur... en wat bleek... die lui hadden gelijk. In mijn meterkast was een waterleiding gesprongen, en het water spóót er uit... via de gaten door de vloer naar beneden, ipv mijn huis in.....

Moraal van het verhaal: teveel 'onzin' zeuren, en een terechte klacht valt dan niet meer op.

Geplaatst:

Met de verkiezingen voor de deur toch even dit, sorry dat het alleen voor Vlaanderen geldt.

Nieuwe versie van de krekel en de mier

Toch een beetje anders. Twee verschillende versies. Met een verschillende moraal.

OUDE VERSIE:

De mier werkt hard in de hete zomerzon, bouwt een huis en legt wintervoorraden aan.

De krekel denkt dat de mier zot is en lacht en danst en speelt de zomer door.

Als de winter komt, heeft de mier het warm en is goed doorvoed.

De krekel heeft geen voedsel of onderdak met als gevolg dat hij sterft van honger en kou.

MORAAL VAN HET VERHAAL :

Neem je eigen verantwoordelijkheid op !!

MODERNE VERSIE :

De mier werkt hard in de hete zomerzon, bouwt een huis en legt wintervoorraden aan.

De krekel denkt dat de mier zot is en lacht en danst en speelt de zomer door.

Als de winter komt, heeft de mier het warm en is goed doorvoed.

De krekel heeft geen voedsel of onderdak met als gevolg dat hij honger en kou heeft.

Dan organiseert de koukleumende krekeleen persconferentie en eist te vernemen waar

de mier het recht haalt warm en goeddoorvoed te zijn terwijl hij honger en kou lijdt.

VRT, VTM, RTL, en VT4 zenden beelden uit van de bibberende krekel naast

de mier in haar comfortabele woning met een voedselgevulde tafel.

België is verontwaardigd door het scherpe contrast.

Hoe kan dit bestaan in een rijk land ?

Hoe kan een arme krekel zo lijden in een westers land.

Kermit de Kikker verschijnt in Ter Zakemet de krekel en

iedereen weent wanneer ze zingen: "Het is niet gemakkelijk Groen te zijn."'

11.11.11 organiseert een betoging voor het huis van de mier.

Broederlijk Delen is ook aanwezig en scandeert: "Dood aan de uitbuiters."

Kardinaal LEONARD laat de groep neerknielen om een gebed aan God te richten voor het welzijn van de krekel .

De koning veroordeelt de mier en stuurt verwijten naar Premier De Rupo,

minister-president Peeters, de paus en naar Filip De Winter, Bart De Wever en Alexander De Croo

omwille van het noodlot van de krekel.

Van Besien en Elio Di Rupo schreeuwen in een interview in de “De Zevende Dag”

dat de mier rijk is geworden op de rug van de krekel.

Ze eisen een speciale taksheffing ten nadele van de mier om haar terechte deel te doen betalen.

Uiteindelijk vaardigt het CGKR van Jozef De Witte,

de Economische Gelijkheids- & Anti-mier Wet uit met terugwerkende kracht tot het begin van de zomer.

De mier wordt bestraft wegens het onvoldoende tewerkstellen van niet-werkzoekende werkloze asielzoekers.

Als hij zijn boetes niet kan betalen, wordt zijn huis aangeslagen door

de Geheime Regerings Politie en aan dekrekel gegeven.

Het verhaal eindigt wanneer de krekel enzijn dagplukkende vrienden

de laatste restjes van het voedsel van demier verorberen terwijl

de regeringswoning waar hij in verblijft, en die zoals jullie zich zullen herinneren

het voormalige huis van de mier was, rond hen verpulvert

aangezien de krekel en zijn luierende vrienden weigeren het te onderhouden.

Ondertussen is de mier door al deze beslommeringen ten onder gegaan

in de sneeuw en wordt nooit meer gezien.

De krekel wordt gedood in een drugsincident en het huis, verlaten en verkrot,

wordt overgenomen door een bende spinnen die de ruïne en

de eens voorspoedige en rustige buurt terroriseren.

Aangezien dit geen alleenstaand geval is, stort de hele Natie in elkaar en

sleurt de hele vrije wereld met zich mee.

MORAAL VAN HET VERHAAL:

Denk goed na bij de volgende verkiezingen.

Ik zend dit naar jullie omdat ik denk dat jullie hard werkende mieren zijn en geen krekels.

Zorg ervoor dat jullie dit doorsturen naar andere mieren.

Maak jullie geen zorgen dat dit bericht eventueel bij krekels zou terecht komen.

Zij zullen dit toch niet begrijpen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

En dan nog dit, denkelijk ook goed herkenbaar door iedereen.

Geachte Inspecteur der Belastingen

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te

weten of ik mijn belasting voor 2014 nog wel kan betalen.

Mijn financiële positie is door de crisis en de bezuinigingsdrift zeer

onoverzichtelijk geworden.

Door de vele verschillende wetten en belastingen ben ik inmiddels zo

terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en

uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet

zijn en .. of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

BTW,

Milieubelasting,

Inkomstenbelasting,

Vennootschapsbelasting,

Loonbelasting,

Onroerendgoedbelasting,

Overdrachtsbelasting,

Staatsbelasting,

Straatbelasting,

Rioolbelasting,

Grondbelasting,

Wegenbelasting,

Verzekerings-belasting,

Beursbelasting,

Weeldebelasting,

Gemeentebelastingen,

Dividendbelasting,

Successiebelasting,

Hondenbelasting,

Vermakelijkheidsbelasting,

Toeristenbelasting,

Parkeerbelasting,

Reclamebelasting,

Roerendezaakbelasting

en begraafplaatsrechten.

En verder voor:

Tabaksaccijns,

Benzineaccijns,

Gedistilleerdaccijns,

Zegelrecht,

Registratierecht,

Invoerrecht,

Statistiekrecht,

Reinigingsrecht

en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:

verplichte pensioenregelingen, alsook aan ziektegeldverzekering en

zorgverzekering.

Ik betaal ook netjes:

Liggeld,

Staangeld,

Parkeergeld,

Tolgeld,

Schoolgeld,

Inschrijfgeld,

Ik ben ook aangezocht of zelfs verplicht bij te dragen voor:

Dierenbescherming,

Kankerbestrijding,

Astmafonds,

Nierfonds,

Leprafonds,

Kinderbescherming,

Geheelonthoudersbond,

Rampenfonds, enz.

Tevens is de druk groot om als steun te dienen voor:

het Rode Kruis,

het Vlaamse Kruis,

Het Wit-Gele Kruis,

en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die - in mijn naam regeren, hebben mij

geleerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet,

bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd,

gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden,

gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht,

voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe een groot deel van mijn leven doorgebracht met het

invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en

tekenen van formulieren.

Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en

wanneer.

Maar men schijnt mij slecht te geloven.

Ook voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs,

instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een

onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het

bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en

behoeften van het menselijk ras.

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk?

Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik, wat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht

ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.

Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te

betalen.

Ik durf zelfs niet meer te lenen, om mijn bijdragen te kunnen betalen,

dit bij gebrek aan vertrouwen in de banken, want :

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.

Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus

Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij

nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te

betalen.

Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid in :

WAT

KOMT ER NOG MEER? Hoogachtend,

Een Uitgeputte belastingbetaler.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Nou we zijn gister bij de buren langs geweest. Mijn vriend wou met name de onderbuurjongen aanspreken op zijn manier van doen, die toch wel wat agressief was en bijzonder onbeleefd. Dat liep uit op een soort viswijfschreeuwerij waarbij de onderbuurjongen zich als een haantje liep op te blazen met zo'n "als je nog 1x je pink beweegt ros ik je op je bek"-houding. Gelukkig begon hun baby te huilen dus moest hij zich daar mee bezig houden. Toen konden de gemoederen wat bedaren. Het is lastig praten met die mensen, ze blijven steeds in rondjes redeneren, en spreken zichzelf constant tegen. Het ene moment zeggen dat we express lawaai zouden maken en het volgende moment zweren dat ze dat nooit gezegd hebben. Zucht. Nouja de onderbuurvrouw benadrukt in ieder geval zoals altijd weer dat ze geen ruzie met ons wil, dat willen wij ook niet, maar we komen er ook niet uit. Enfin. We hebben hun ons telefoonnummer gegeven en gevraagd of ze voortaan alsjeblieft gewoon willen smsen zodra ze last hebben. Dan hoeven ze ook niet gefrustreerd voor onze deur te komen waardoor wij weer gefrustreerd raken. Wie weet helpt het. Mijn vriend en ik gaan in ieder geval nog wel even bij de woningbouw langs om de situatie uit te leggen voor het geval dat het toch uit de hand gaat lopen. Wat een gedoe zeg.

aangepast door Gast

Geplaatst:

huh? als dat al zo was zie ik niet in hoe dat relevant is?

Geplaatst:

Niet veroordelend bedoeld ga ik vanuit.

Maar gegeven is wel natuurlijk dat drugsgebruik of pillen ed. wel het effect kan hebben, dat mensen overgevoelig worden voor geluid; een kort lontje krijgen / hebben en sowieso de realiteit wat anders waarnemen

Denk dat Jasmin zo iets kan bedoelen ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.