Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Brexit

jammer!

Geplaatst:

Gaat nog wel wat consequenties krijgen straks, Britse Pond heeft nu al een forse duikeling gemaakt.

Geplaatst:

Rare jongens, die Britten. Brittania rules the waves, denken ze nog steeds.

Die kanaaltunnel moet dan ook maar dicht: we willen hier natuurlijk geen hondsdolle vossen uit Engeland.

En nu? Was Wilders maar een slak, dan mocht ik hem doorknippen.

Geplaatst:
En nu? Was Wilders maar een slak, dan mocht ik hem doorknippen.

Geplaatst:

Ik zal nooit op hem stemmen, maar hij houdt wel de boel lekker wakker.

Dat is ook wel nodig, de politiek ligt al vaak genoeg te slapen.

Geplaatst:

Slakk32901466749044.jpg

...knippen maar

aangepast door Gast

Geplaatst:

Een slijmjurk en een glibber is hij zeker. Ik denk dat je er wel mee weg komt.

Geplaatst:

Ff wat anders, soms hou ik echt van italie maar nu niet! 600 euro om mn rijbewijs om te zetten van nederlands naar italiaans. Ze accepteren geen brieven van de rdw in het Engels dus moest ik 350 euro betalen voor de vertaling! 150 voor een doktersbezoek omdat ik suikerziekte heb dan nog het bureau die alles regelt en het pasje zelf! Is toch niet normaal! Ik kom niet uit Australie of Pakistan, maar uit de EU. Zou die Britten gelijk geven.... wat heb je aan die afspraken als iedereen toch maar doet wat ie wil. Pfffff kat met een u land.

*Zo dat lucht op haha*

Geplaatst:
Pfffff kat met een u land

Kom dan terug naar de Benelux.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

@Toto dan zitten we met hetzelfde probleem, maar dan andersom. Italiaanse gemeente geeft ook geen Engelstalige documenten uit. Dus moet me man alles vertalen ipv ik En verder ben ik dol op het land hoor.

Geplaatst:
...knippen maar

Haha, geweldig . Zelf geshopt, of gevonden?

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:
Slakk32901466749044.jpg

...knippen maar

Ik ben het trouwens nooit met Wilders eens, maar ik was ook blij met de Brexit. Rule Britannia!

In mijn ogen is de EU-organisatie een grote corrupte graaiersclub, krijgen we bizarre regels voor onze kiezen waar we nooit iets van mochten vinden, en kunnen we regels die we in zouden willen voeren niet invoeren vanwege Europese regels. Of iets goed of slecht is voor de economie boeit me al lang niet meer, want de economie draait alleen om grote bedrijven. Al die mensen die ontslagen zijn omdat het slecht ging, worden nooit meer aangenomen nu het iets beter gaat. Het gaat ook niks beter, want arme mensen worden steeds armer en er komen steeds meer arme mensen.

Ik hoop en duim voor de Britten dat ze de boel weer goed op de rails krijgen nu, maar ik vind het een dapper en wijs besluit om uit die club te stappen.

En omdat dit het klaagtopic is, nog even klagen: waarom zitten er in Engelse drop, wat ik heel af en toe koop omdat het zo lekker is ondanks al die glusose-frusctosesiroopzooi, altijd van die vage smerige roze en blauwe 'snoepjes' die niks met drop te maken hebben? Ik vis ze er altijd meteen uit en gooi ze in de groene bak (mag dat wel?) en ik ken niemand die ze lust. Ik hoop dat we dat kunnen regelen in het handelsverdrag dat we met de UK gaan sluiten.

Geplaatst:

Ik klaag dat Pippi de lekkerste snoepjes uit de Engelse drop zomaar wegmikt!

Geplaatst:
En omdat dit het klaagtopic is, nog even klagen: waarom zitten er in Engelse drop, wat ik heel af en toe koop omdat het zo lekker is ondanks al die glusose-frusctosesiroopzooi, altijd van die vage smerige roze en blauwe 'snoepjes' die niks met drop te maken hebben?

Je bedoelt toch niet de gespikkelde? De aller allerlekkerste van de Engelse drop? Misschien wel de enige reden waarom ik engelse drop zou kopen. Want dan klaag ik mee met Erny en dan klaag ik even achteraan dat ik het jammer vind dat klene daar niet een zak alleen van die gemaakt heeft maar wel van al de andere soorten

Screenshot20160625-06312266441466829188.jpg

Geplaatst:

Die spikkelsnoepjes zijn het aller-, ALLERlekkerste van alle engelse dropjes, samen met die ronde kokossnoepjes! Schandalig dat de die weggooit

Klagen doe ik even over familie,. Na meerdere keren te hennen gevraagd of iemand mijn reserve plantjes kon gebruiken en telkens als antwoord te krijgen dat het niet nodig was, vind ik nu 2 berichten over vraat en slecht weer en dode planten en verzoeken voor plantjes, enkele dagen nadat ik het meeste heb weggegeven aan buurtkinderen

Vergeet ik spontaan te klagen dat mijn 1 van mijn bintjes velden, die half maart de grond in zijn gegaan en er nu door de nattigheid steeds slechter iuit gaan zien, bij subtiele inspectie alleen grote krielformaat aardappels laat zien, en niet al te veel ook

Geplaatst:

Tijd voor een engelse drop envelop?

Sorry niks te klagen hier. O wacht misschien toch! Als ex drop junk wegens voedsel allergie ook geen drop meer mogen, maar dat heb ik opgelost met van die korreltjes laurierdrop van het Kruidvat (waar trouwens helemaal geen laurier in zit, maar zoethout).

Geplaatst:
...knippen maar

Haha, geweldig . Zelf geshopt, of gevonden?

nee is een echte opname in de tuin van W himself

Geplaatst:

Ik ga ze vanaf nu wel opsparen, en dan douw ik ze gewoon in de zadenenvelop straks.

Dat jullie die dingen lusten...

Geplaatst:

Sorry niks te klagen hier. O wacht misschien toch! Als ex drop junk wegens voedsel allergie ook geen drop meer mogen, maar dat heb ik opgelost met van die korreltjes laurierdrop van het Kruidvat (waar trouwens helemaal geen laurier in zit, maar zoethout).

Hier ook een allergie voor drop maar dus ook voor zoethout en alles waar een bestanddeel in zit van een van de twee en dat zijn meer dingen dan je erg in hebt.

Geplaatst:

Ik heb een caseïne allergie en op mijn lijstje van dingen die ik niet meer mag eten stond ook drop, dus dat doe ik braaf.

Een voedselallergie is inderdaad erg lastig. Nooit meer spontaan dingen eten, altijd etiketten napluizen en dingen door anderen gemaakt zonder etiket voor de zekerheid niet meer eten. Thuis ben ik er aan gewend en het grote voordeel vind ik inmiddels dat ik de meeste dingen zelf vers maak. Veel gezonder en veel lekkerder. Daar past de moestuin uitstekend bij, ik mag overal gewoon van snoepen. Ook qua wilde planten al zoveel eetbaars ontdekt de laatste jaren.

Geplaatst:
In mijn ogen is de EU-organisatie een grote corrupte graaiersclub, ...

Zeg, even een vraagje. Is er eigenlijk iets of iemand die jij niet corrupt vindt?

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Ja hoor, Toto, gelukkig wel. Kom ik zo negatief over dan? Want dat ben ik niet hoor, ik ben stiktevreden met mijn kinders en familie en vrienden en dieren en mijn werk en mijn tuintje en alles wat ik verder heb. Maar ik kan me heel boos maken over het feit dat sommige mensen alleen maar uit zijn op hun eigen financiële belang ten koste van andere mensen en dieren en de aarde in het algemeen. En het Europees parlement heeft al keer op keer bewezen dat ze besluiten nemen onder invloed van grote bedrijven. En dan ga ik 'corrupt' roepen.

Ik ben sowieso vanaf het begin tegen die Europese regering geweest. Onderling handelsverdragen sluiten met buurlanden en de grenzen open, tuurlijk, dat is alleen maar efficiënt en prettig voor iedereen. De EEG werkte op dat gebied volgens mij ook prima, want er is niks mis met Europese samenwerking daar waar het kan en wenselijk is. Maar allerlei grensoverstijgende wetgeving waardoor je als (vrij progressief, nou ja, destijds was dat nog zo) land belemmerd wordt in je eigen wensen en plannen, een wirwar van subsidies enerzijds en betalingen aan de EU anderzijds waardoor er allerlei onduidelijke geldstromen worden gegenereerd waar alleen de grote banken van profiteren en die de meest bezopen gevolgen hebben (boeren in Spanje die subsidie krijgen als ze een jarenlang braakliggend stuk land af en toe maaien en er pesticides op spuiten, nee echt! Goeie wetsvoorstellen over verbetering van dierenwelzijn of om lokale kleinere bedrijven te beschermen tegen goedkopere maar kwalitatief mindere concurrentie, die niet eens kunnen worden ingediend omdat er Europese wetgeving ligt...

Voor mijn gevoel is Brussel een groot geldverslindend waterhoofd en gewoon nog een extra laag waar mensen die geen echt werk doen (maandagmiddag laat even inchecken, vrijdagochtend uitchecken en 5 dagen dik betaald krijgen, er is een docu over die ik effe niet kan vinden) geld krijgen dat door gewone werkende mensen moet worden verdiend.

Ik kan zo nog wel effe doorgaan, maar ik ouwehoer al veels te veel.

Geplaatst:

@Pippi: hear hear. Had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Zowel de EU als ook die schandalig lekkere Engelse drop (terwijl er nu echt een paar kilo van mijn dijen af moet!). Ik ben zelf erg blij met de Brexit, geeft ons de kans om te zien of het echt rampzalig is om uit de EU te stappen. Moedig van de Engelsen en het zal de Nederlanders meer op 1 lijn brengen, wat onderhand ook geen luxe is.

Verder heb ik de volgende klachten:

• * 1 Krop Lollo Rossa is te groot voor een salade. Gisteren zelfs met vier man maar tot de helft gekomen. Ik mis de mini's
    * Mijn konijntjes zijn in de rui en hun haren fladderen door de hele tuin. Ben alles eindeloos aan het afspoelen en vind dat niet goed voor het milieu. Zijn er geen kale konijntjes?
    * Klacht over mezelf: vorige week vond ik de rupsjes op de peulen zo schattig dat ik ze niet heb vermoord. Nu zitten mijn tuinboonplanten onder de rupsen. Die stomme beesten lijken eeuwig rups te blijven in plaats van de gehoopte sierlijke vlinders te worden. Dat, of ze vertrekken zodra ze vlinder zijn. Ik de lasten, een ander de lusten dus.

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Geplaatst:

Ik deel je visie ook grotendeels Pipi.

De EU is gewoon doorgeslagen in zijn regelzucht en bemoeienissen met binnenlandse politiek, terwijl het allemaal veel eenvoudiger had gehouden moeten worden.

Ik ben niet in zijn geheel tegen de EU, maar er zijn teveel dingen die niet kloppen.

Je noemt zelf al een aantal voorbeelden, ik weet zelf bijvoorbeeld nog goed te herinneren dat er door Neelie sancties werden opgelegd omdat we in ons land jarenlang teveel voor ons bier hadden betaald.

Wat gebeurde er vervolgens met de boetes van die sancties; die kwamen in de EU pot terecht...

Terwijl wij Nederlanders nota bene de enigen waren die al die tijd teveel hadden betaald.

De reden dat veel Engelsen uit de EU wilden, waren de bijdragen aan de EU en de competitie op de arbeidsmarkt van goedkope krachten.

Ik kan daar best begrip voor tonen.

Aan bijdragen waarmee je een soort van investeringen doet in de toekomst, is in mijn ogen niets mis.

Wanneer je echter ziet dat je zuurverdiende centjes grotendeels worden verkwanseld, dan heb je wat mij betreft het recht daar kritiek op te leveren, maar om daar invloed als burger zijnde op te krijgen is best lastig.

Wij zijn bijvoorbeeld zowel EU als NL burger en met stemmen, kan je dan enigszins invloed uitoefenen wat er met je bijdragen wordt gedaan.

Het probleem daarmee is echter weer dat opvattingen over binnenlandse en EU politiek vaak van de diverse partijen niet op één lijn liggen.

Het kan dan zomaar betekenen dat je het eens kunt zijn met een bepaalde partij wat betreft EU standpunten en het weer zwaar oneens kunt zijn wat betreft standpunten over de binnenlandse politiek.

En wat betreft die goedkope arbeidskrachten; ik ben al lange tijd van mening, dat er een minimum loon en gelijke rechten moet zijn voor iedereen en dat een arbeidskracht bij het verkrijgen van werk het moet winnen op inzet en niet op prijs.

Daarmee voorkom je dat mensen worden uitgebuit en dat je scheve verhoudingen krijgt op de arbeidsmarkt, wat nu eigenlijk het geval is.

De Brexit zal een heel erg negatieve impact hebben voor de meeste Engelsen.

Gisteren was er al op BNR, dat ze in één dag net zoveel geld hebben verloren (Koersval, beursdalingen e.d.) als wat ze in 15 jaar hebben bijgedragen aan de EU.

Verder krijg je dan nog in de toekomst te maken met prijsstijgingen, buitenlandse bedrijven die wegtrekken, bedrijven die omvallen, etc. etc.

De EU zal ervoor zorgen dat Engeland er extra bekaaid vanaf komt, want ze hebben er niets aan als het land er beter vanaf is na het vertrek uit de EU. Dit zou dan door kunnen werken naar andere landen waar een grote ontevredenheid heerst over het reilen en zeilen van de EU.

Bij een positieve uitkomst, zullen mensen sneller geneigd zijn om voor een vertrek uit de EU te stemmen en bij een negatieve uitkomst tegen.

Het is niet voor niets dat de EU top nu al zit te pushen om dat vertrek zo snel mogelijk af te handelen.

-

Geplaatst:

Even terug naar een eerder aangesneden onderwerp alhier... Het gebruik van het forum. Degene waarover ik nu even ga klagen leest dit vast niet mee. Hallo, kunt u mij helpen? Een nieuwe gebruiker, een nieuw topic. Het topic is op moment van dit schrijven al bijna 250 keer bekeken. Behulpzame medeforumleden helpen graag en bekijken het topic, helpen graag, maar waarmee? Het gaat over tomaten voor het raam binnen in de huiskamer, die te lang en te iel worden. Een paar antwoorden slechts. Nieuwe gebruiker logt waarschijnlijk slechts in om de reacties te bekijken, er iets mee te doen en te reageren. Weet van niets, komt binnenkort met de volgende vraag in een nieuw topic: hallo, ik heb nog een vraag. Zinloos om me daarover op te winden, of er iets tegen te willen doen, daarom maar een dikke klaag en verder niets.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.