Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Het ligt natuurlijk niet aan het spul. Dat jongetje is gewoon verbrand omdat ie niet beschermd was. Dit spul had gewoon niet verkocht mogen worden, en de fout daarvan ligt bij de verkooppunten, niet bij de gebruiker, niet bij het spul zelf, en ook niet bij de fabrikant. Gewoon dit soort dingen niet kopen bij restverkoopwinkels zoals action, actiemaxi etc!

Geplaatst:

Hm... Ja ik ben niet direct door 1 zo'n artikel overtuigd natuurlijk, maar oppassen met chemicalieen moet je zeker. Echter, ik als withuidige blond persoon met blauwe ogen zou echt niet normaal in de zon kunnen zitten als ik me niet af en toe insmeer. Ik verbrand gewoon te snel. En om nou binnen te blijven, of de hele tijd je huid te bedekken? Vitamine D heb je ook nodig, en van buiten in het zonnetje zitten word ik wel blij. Dat zijn allemaal dingen die je tegen elkaar moet afwegen. Daarom ben ik zelf nogal van de gulden middenweg. Beetje smeren als je echt de hele dag in de volle zon gaat zitten, niet smeren als ik ff een half uurtje buiten piektijd met de hond ga wandelen. Achja! Maar los van dat is het gewoon verboden, oplichterij en potentieel schadelijk voor iemands gezondheid om over datum zonnebrandcreme te verkopen. En das hoe dan ook gewoon niet ok!

Geplaatst:

Er zijn een stuk meer artikelen dan die ene die ik hier post hoor overigens blokt zonnebrandcreme de vitamine D opname.

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

dat snap ik, net als dat er een heleboel artikelen zijn waarin wordt 'bewezen' dat zonnebrandcreme wel goed is

Geplaatst:

gewoon niet in de volle zon zitten! vitamine D wordt ook opgenomen in gefilterd zonlicht zoals schaduw van bomen e.d. en....zit ook in genoeg voeding!

en trouwens alle smeersels op je huid blokken vit. D enigzins

volle zon vermijden tussen 12/1 en 3/4 uur is het allerbeste....sprak een zéér ouderwetse dame

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
Ik zag zoiets ook op facebook over een 2 jarige jongetje dat helemaal verbrand is na het gebruiken van datzelfde spul het is ook eigenlijk gewoon chemische troep..

met moeder die haar kind regelmatig insmeert, als ze ziet dat haar kind verbrand hem een shirtje aan doet... maar vervolgens pas bij bedtijd ziet hoe erg het is.

ergens heb ik het idee dat het niet (volledig)aan het product ligt maar aan andere factoren

blijft dat je bij dingen als zonnebrandcreme moet letten op de houdbaarheid.

Geplaatst:
vitamine D wordt ook opgenomen in gefilterd zonlicht zoals schaduw van bomen e.d. en....zit ook in genoeg voeding!

Maar komt pas vrij voor opname als je in de zon komt daarom moet ik heel vaak van de huisarts pillen slikken(kan ik oplossen door een andere huisarts te nemen ).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

nou stan........

daar ben ik het nada noppes mee eens! het gaat om zonlicht! en niet om de volle zon hoor

Geplaatst:

Beste Greetje, ik zeg ook niet dat je in de volle zon moet he. Ik zeg zon. En geen zon geen omzetting van de D vitamine . daarom heb ik in de winter altijd een te kort en gaat het in de zomer aardig.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

bijna alle nederlanders hebben in de winter trouwens een zwaar tekort aan vitamine D!

Geplaatst:

tja...dat ligt voor een groot deel aan de voeding die zoveel verschilt met de vorige eeuw! en bedoel dan de jaren 50/60/70.....

en ons smeergedrag op onze huid...

Geplaatst:

Ach gos, dat zal zeer doen. Beterschap, dat het snel mag verlichten.

Geplaatst:

wel lekker dramatisch om een foto te nemen tijdens het vervellen. En dat ie huilt. Zeer doen zal het zeker, maar overdrijven is denk ik ook een vak (als je de verhalen die in woord over dit jongetje rond gaan op facebook moet geloven zat ie onder de brandblaren en weetikveelwat)

Geplaatst:

Als ik nog ne keer zulke smeerlapperij op mijn vel smeer is het de eerste keer.

Hier nooit gedaan, in Arabië niet, in Thailand niet, is de VS niet, in Zuid Amerika niet, in het hooggebergte niet, nooit.

Waarom eigenlijk? Nu loop ik overdag al met en shortje rond, niets anders en toch verbrand ik niet, gewoon omdat ik niet lang genoeg in de zon loop, wel in de schaduw.

Steek het maar op dat product, ik zeg dat de moeder beter op hare kleine moet passen en dat kind kleren aan moet doen om in de zon te spelen.

Ons moeder wist dat wel en toen bestonden al die zalfkes en spuiterijen niet!

Waar reclame en geldklopperij allemaal toe leiden.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik ben vanmorgen opgestaan en ik had nergens last van maar in de loop van de dag kreeg ik pijn in mijn enkel.

Toen ik thuis kwam van mijn werk mijn schoenen uit gedaan en even gaan zitten en toen ik op wou staan kon ik niet meer op mijn enkel steunen.

En het vreemde is er is niets gebeurd??

Maar ik heb er nu nog last van.

Geplaatst:

Nou Willy ik moet zeggen ik verbrand nog in de schaduw maar mijn moeder zorgde ook altijd dat ik een t-shirt aan had omdat ik zo snel verbrand.

Geplaatst:
Ik ben vanmorgen opgestaan en ik had nergens last van maar in de loop van de dag kreeg ik pijn in mijn enkel.

Toen ik thuis kwam van mijn werk mijn schoenen uit gedaan en even gaan zitten en toen ik op wou staan kon ik niet meer op mijn enkel steunen.

En het vreemde is er is niets gebeurd??

Maar ik heb er nu nog last van.

Daarop zou ik zeggen; 'Peeërij'?? Ouderdomsverschijnselen? Soms heb ik ook wel van die rare pijntjes hoor.

Met wat geluk gaan ze weer weg maar meestal blijven ze logeren hé.

Angela, uw moeder was een goede slimme vrouw zo te zien, de onze ook.

Het lijkt er op dat de mensen vroeger veel meer wisten dan nu met al onze wijsheid.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

vroeger werden er wel veel meer mensen ziek en gingen mensen eerder dood, ra ra ra?

Geplaatst:

Eh... lees net ff bij... Staat er überhaupt een "bruikbaar tot" datum op zonnebrandspul?? Want zo'n code is natuurlijk lastig te vertalen voor de gebruiker...

Was mij er niet van bewust dat dat spul zo kort houdbaar is... doe altijd jaaaaren met een fles...

Want na smeren krijg ik het namelijk veels te heet, dus liever maar niet smeren.

Rood vervellend kindje.... Nix aan de hand... gewoon verbrand... vroeger... ( ) in Italië (vakanties) liepen al die witte Nederlanders die net aankwamen er na een dag ook allemaal zo bij en na weer een dag of wat hingen de vellen er ook bij.

Nog een tip voor verbrande mensen: Tomaat erop smeren (trekt de brand eruit, net als komkommer en yoghurt).

Angela: misschien ben je toch even verzwikt oid terwijl je het niet hebt gemerkt? Hoe is het er nu mee?

En klagen doe ik over muggen en knudjes.... NIET FIJN!!!! Zit onder de jeukbulten...

Geplaatst:

ik heb hier 2 tubes liggen. op de ene staat een houdbaarheidsdatum en op de andere een icoontje wat aangeeft houdbaar tot 12maanden na openen.

wanneer er een vage code op staat kan je hier de houdbaarheid checken: checkcosmetic.net

Geplaatst:

Thanx Loes... Nu weet ik dat mijn L'Oreal Aftersun uit het jaar 2008 komt!

Vorig jaar bij de Aktie Maxi gekocht ook.

Staat bij dat het een shelf life heeft van zo'n 36 maanden dus is ie maar 3 jaar over datum...

Geplaatst:

Wat zijn 3 jaren over datum, vitaminen zijn er uit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.