Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat oude paardemest op de rabarber gegooit, met de hark "rond gezwaait" en een beetje opgeruimt. De zon scheen en ondanks de kou toch wel lekker buiten bezig te zijn.

De lente kan mij niet vroeg genoeg beginnen

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Gekke gezichten gemaakt omdat ik met gieters vol water over de tuin liep te zeulen. De kranen zijn afgesloten, maar mocht de regenton van een medetuinierder leeghalen. Waarvoor: het is droog in mijn tunnelkas en wil de boel vochtig krijgen zodat de mest nog wat beter wil verteren. Ik wil zaaien volgende week!

Geplaatst:

M'n compostbak opgebouwd. Eindelijk is ie er dan.

Verder nog wat geprutst met plantjes in het zonnetje. Heerlijk weer.

Geplaatst:

Vandaag was het hier in het westen een lekker winter tempratuurtje. Tijd om eens de omgevallen stenen aan de slootkant recht te zetten en een paaltje er bij voor wat stuun. Nu hebben wij een strookje tuin er bij. Eerst had ik hier wat tuin puin liggen. Dit is nu opgeruimd. Even gespit en de compost hoop voor een deel geleegd. En toch maar even wat uitproberen ik heb wat wortels in de volle grond gezaaid. En er de poly tunnel over gezet. Kijken wat het doet. Ik ben benieuwt.

Geplaatst:

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan..het weerbericht kondigde -5 aan en dat betekende dat we eindelijk onze tuin zouden kunnen frezen,tenminste het stuk dat niet onder de permacultuur behandeling valt. Het frezen ging prima en ik heb ook stukken van paden kunnen ontdoen van gras door over de bevroren ondergrond te schrapen. Een deel van de gefreesde stukken hebben we weer afgedekt met worteldoek en karton. Verder heb ik 2 soorten radijzen in de kas gezaaid. Het was 17 graden in de kas..winterjas uit

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Deze namiddag heb ik lekker in 't zonnetje een haagje uitgespit, zo ook enkele rozen en lavendel....morgen wordt er hier een houten afsluiting geplaatst in de tuin, want als manlief dan begint aan de serre/kas kunnen we er niet meer aan. Zondag worden alle plantjes teruggezet

Geplaatst:

Niks. Er ligt sneeuw op de bedden en dan mag je niks doen. Er is ook niks te doen. Winterrust, heerlijk en goed voor mij ook.

Geplaatst: (aangepast)

eergisteren regentonnen leeg laten lopen ivm aangekondigde vorst

die zijn nu wel weer vol

verder gezien dat het goed was...alles wat ik nog wil doen behoeft droog weer

edit: yepja die ton was weer vol, had de modder onderin er nog niet uitgehaald, dus maar weer leeggehaald en uitgeboend, voelde me net een wasvrouwtje uit de 18e eeuw

aangepast door Gast
Geplaatst: (aangepast)

In afwachting van het plaatsen van de laatste schutting staat alles 'on hold' . Gek genoeg groeit een en ander nog wel flink in de potjes en staan een paar bloembollen op het punt van in bloei gaan.

Verder ben ik wat aan het rondregelen en bellen voor de nieuwe tuininrichting.

aangepast door Gast
Geplaatst:

De grootste prei die ik nog had staan ergen op de tuin herpoot. Voor reserveren voor zadenproject. Zaad van de gebloeide prei van vorig jaar meegenomen naar huis, ga ik dan maar vast voorzaaien. Kijken of dat wat kan worden dan. Eerst maar es uitproberen.

Verder nog een aantal stekken gemaakt voor de MTFD. Verder nog wat stekprobeersels van vaste kruiden.

Geplaatst:

Ik heb het frame van mijn nieuwe serre gezet en een deel van het gras weg gedaan uit deze serre. De rest zal voor een andere dag worden.

Geplaatst:

Vandaag was het aan deze kant een prachtige zonnige dag, wanneer je uit de wind en in de zon bezig was was het echt heerlijk werken.

Ik ben vandaag druk geweest met de compostbak leegmaken en met nieuwe groentebedden aan te aanleggen, dat doe ik deze keer met gevlochten takken.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Foto's !! ( of een update in je seizoen natuurlijk )

Geplaatst:

Je hebt wel gelijk hoor Bit, ik ga in mijn moestuinseizoen een update verzorgen

Geplaatst:

De hond z'n "zot" laten uitleven op de aangrenzende paardenwei terwijl ik even alle kippenhokken op eitjes heb gecontroleerd. Verder een oorwurmhuisje gemaakt in de serre en wat ongewenst gras gewied uit de klaarstaande uitplantbakken gevuld met compost.

Salade geplant en zaden op zaaivolgorde gezet.

Geplaatst:

Kiekenboerinneke, wat is het nut van oorwurmen??

OT: Vandaag ons moestuintje opgehoogd met 200 liter bemeste tuingrond, onze compost en de van Bit gekregen champost. Daartoe moesten wel eerst de knofloken uit de grond, dus die voorzichtig verwijderd en later weer gepoot. Hopen dat ze geen schade ondervinden van deze ompootactie

Ook de mastgoot klaargemaakt en daar aardbeienplantjes in gezet. Die plantjes had ik ook al van Bit gekregen

Geplaatst:

Pfffff en dan nu de vraag of ik dat wel zou willen

Ik ben al een stuk minder mutserig dan een paar jaar terug maar....die mij veel te snel rennende oorwurmen speciaal binnen halen... ik weet niet hoor

Geplaatst:
Yup, omgekeerde bloempot met hooi gevuld en op een stokje gezet... Pal in het midden van de serre.

en aan de fruitboompjes hangen tegen de stam natuurlijk

Geplaatst:

De overtollige en door niemand gewilde loopeenden geslacht..dat was nog wat voor deze stadslieden, maar we hebben het goed en diervriendelijk gedaan, en de beestjes ook mooi leeggehaald door een super Frans filmpje op youtube te bekijken ( dat deed ik natuurlijk niet in de tuin ) Verder een paar oude wilde pruimenbomen zwaar gesnoeid..dat mag niet in de winter, maar ze zijn ook niet voor het fruit...maar gewoon een bosje..we hebben een paar stammen eruit gezaaid..en hadden last van een "hangboom"...deze ging wel om, maar bleef lekker lastig horizontaal hangen...

IMG592370941391375381.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...