HuubvG Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Alle tomaten- en komkommerplanten weer uit de kas naar binnen gehaald, op 2×2 uitgeplante exemplaren na. Dat laatste is een experiment en niet erg als het mislukt, ik heb nog planten genoeg. Vorig jaar ging ik proberen de kas te verwarmen met kaarsen en olielampen, maar daar begin ik niet meer aan. Gewoon de planten in huis tot het beter weer wordt, klaar. De grote pot met brugmansia weer naar binnen gezet, voorlopig nog even binnenblijven maar.En de uitlopende yakon in pot hetzelfde verhaal. De yakon die nog in de grond zat en al uitloopt, laat ik staan, zien wat gebeurt.
Bit Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Gemaaid op het complex. Alle potjes klaargemaakt voor de MTFD.
RobO Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 gewied, spul afgedekt voor de koude nacht, gras gemaaid, akelei geplant voor de echtgenote (de schat kwam aan met 3 potjes van de potjesmarkt, vandaar), wortelonkruid te sterven gelgd, op de hark geleund met een buurman: ruiltje appelwortel<>tomaatjes
malouis Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Gewied, dwz: geprobeerd de uitgezaaide dille van de gezaaide wortels te onderscheiden.
Gwen Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 NKP gegoten. Zaailingen groeien me te langzaam.
Piroska Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 20 meter rand om de moestuin gemaakt met in de grond gestoken tegels, nog 45 meter te gaan.pfffKippenhok helemaal uitgemest en schoongemaakt gecontroleerd op luizen etc (gelukkig niet aanwezig) want er zit een hen te broeden. Het hoekje waar ze zit afgeschermd met wat schotten en een jute zak. Ook 5 gemarkeerde eieren erbij gelegd van haar zusjes.ALLE tomaten en pepers in de grond in de kas gezet (200 stuks) ze weigerden te groeien in de potjes en een test met enkelen in de grond vorige week bleek gunstig> allemaal flink gegroeid! Bos en bospad naar achterland weer wat verhoogd met puin en graspollen.onkruid gewied in bloementuintje.Paardenbloemen geplukt voor stroop. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
geertlaurent Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Vannacht alle pompoenen, tomaten, courgetten, paprika's en kruiden naar binnen gehaald.Deze middag ze ook weer allemaal naar buiten verplaatst. Veel meer heb ik vandaag jammer genoeg niet kunnen doen, ik zal het morgen wel inhalen hoop ik. Ohja ook nog wat suikermais voorgezaaid. Veel te vroeg volgens het pakje, maar ik ga niet voor opbrengst bij deze groenten het gaat mij om de combinatieteelt voordelen als ik ze tussen wat andere planten zet en daarvoor moeten ze wel wat voorsprong genieten.
Boerjef Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Gisteren de eerste bloemen in m'n tomatenplanten gevonden; moet ik die nou wegsnoeien of niet?
RobO Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 vliesdoek weggehaald, wel wat schade door de kou, gewied, grasrandjes pad weggestoken, cosmea gezaaid, peulen gelegd, mais gezaaid
Mari Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 De laatste graskanten afgestoken, border proper gemaakt en nog wat planten verplant. Stekken genomen van een Phlox, geen idee of het gaat lukken, maar had per ongeluk een paar stengels afgebroken bij het verplanten. In de moestuin mosterdblad, koolrabi, bloemkool en broccoli uitgeplant.
kiekenboerinneke Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 vliesdoek weggehaald, wel wat schade door de kou, gewied, grasrandjes pad weggestoken, cosmea gezaaid, peulen gelegd, mais gezaaidIk had geluk, helemaal niets van kouschade! ( ze stonden nog in de kas )Straks wel even het vliesdoek terughangen... Vannacht weliswaar geen vries maar ik wil geen risico nemen.Verder vandaag enkel eitjes rapen, broedse pannekoeken inspecteren ( het zijn er inmiddels 3, nr 4 is succesvol broedsaf gemaakt ) en dan bedje in.
malouis Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Onkruid gewied in de voortuin en een stukje terras. Allemaal wortelonkruiden , halve container vol.
Erny Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Nog meer touwtrekken in de achtertuin... in strijd met de Wingerd. Zakken volgestopt voor de mtfd.
Piroska Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Laatste stuk van de moestuin omrand met tegeltjes. Tegelpad aangelegd dwars door de moestuingewied.Grote planten nagelkruid uitgetrokken op de erfscheiding.Honderden nagelkruidzaailingen tussen de uien vandaan getrokkenPaardenbloemen uit het tuinpad gestokenDakpannen verplaatst die stonden waar aardappels moeten komen. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 2 rozen bijgepoot langs de sloot. En een grote Phormium ( restantje uit een tuin in aanleg ) Aardappelen eindelijk gedaan 45 aardappelen, 4 soortjes.
Itoero Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Ik heb vandaag m'n 2 struiktomaten en de basilicum in hun uiteindelijke potten gezet.En ik heb m'n pepers en tomaten water en voeding gegeven. Gisteren de eerste bloemen in m'n tomatenplanten gevonden; moet ik die nou wegsnoeien of niet?Je zit in't foute topic Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Almond Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Een hanging basket met aardbeien gevuldMijn kasjes nagelopen en geconcludeerd dat het er best goed bij staatMijn oleander verpot en mijn thym en lavendel in een pot gezet.De gele courgette plantjes/ zaailingen uit hun geboortebakje gehaald en in een pot gezet.Alles water gegeven zodat het lekker kan groeien!Best nog veel gedaan op een woensdagavond "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Jane Doe Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Helaas niet wat kunnen doen, door migraine.
Heleen1963 Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Beterschap Jane Doe, wat vervelend dat je migraine hebt zeg !vandaag geschoffeld en geschoffeld en .... eh.... oja geschoffeld,water gegeven en aan het naar binnen en buiten slepen geweest met alle bloempotten met mais, pompoenen ,zonnebloemen en kruidenpotjes.
Kassiopei Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Vandaag het eerste wilgenwater aan de zaailingen gegeven
frisoschaap Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 begonnen met het opruimen van onze moestuin schuur cq hout opslag. wat een rotzooi. ontzettend veel resthout wat we in de loop der jaren verzameld hebben. zit te denken om daar verhoogde bakken van te gaan maken
Kim412 Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Gewied, klein beetje maar hoor. Samen met mijn zoontje zijn zonnebloemen gezaaid, in de kas in potjes. Rode kool gezaaid en mijn kast in de kas opgeruimd, was ie wel aan toe... Verder alle plantjes bewonderd en liefdevol toegesproken Alles wat je aandacht geeft groeit!
Holland Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 Vanochtend: - Gras gemaaid- Gras kanten gestoken- Onkruid gewied en de siertuin aangeharkt. Vriendelijke groeten, Holland
Jane Doe Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 Dank je Heleen, zijn gelukkig al minder aanvallen na ogen operatie. Vandaag onkruid kunnen wieden in de kas, straks plant gaten aftekenen en branden in de worteldoek.
Mari Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 niet zo heel veel, enkel het wortel-uienbed gewied en wortels wat uitgedund
Aanbevolen berichten