Erny Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Gisteren: Sperzieboonplantjes Purple Queen geplant en één sojaboonplantje (de enige die is opgekomen). Aan de stokken staan de Rattlesnake bonen, eergisteren geplant. In de bak waar de augurken/komkommer moeten komen de mest ondergespit... dat ging voor de verandering eens verrassend soepel... Alles wat water nodig had dat gegeven. Helianthus van Bit in de grond gezet.Vervolgens vogels en muisje (liep door mn huisje) bekeken, gegeten, gedronken en heerlijk geslapen. Vandaag: Grasveld bij het huisje gemaaid.Schotels en emmers onder de tomaten gezet en gewaterd en Noekepoekensap gegeven.Bamboerekje gemaakt voor de Knolcapucien die blijkbaar heel hoog gaat worden. Daarna dezelfde techniek gebruikt voor het opbinden (net op tijd ) van de Doornloze Braam. Vorig jaar was ik te laat en lag er best wel teveel op de grond (plastic) te rotten. En de, in tray voorgezaaide, verschillende soorten bietjes uitgeplant. Jiaogulan uitgeplant in diepe pot in de grond zodat ik die voor de winter er makkelijk weer uit kan halen.Grote kluit Smeerwortel geplant.Geoogst, genoten van het heerlijke weer en foto's gemaakt.
Nynkef Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Gisteren de aardappeltjes geoogst, heb ongeveer 2,5 kilo van 6 poters. Het zijn Frieslanders. Op die plek oude paardenmest ingewerkt en 6 spitskoolplanten gezet, die te klein stonden. Verder in de openstaande koude kas de slaplantjes verspeend en bijgemest.
RobO Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Gisteren: Sperzieboonplantjes Purple Queen geplant en één sojaboonplantje (de enige die is opgekomen). Aan de stokken staan de Rattlesnake bonen, eergisteren geplant..... lukken die sojaboontjes bij jou? soortje misschien? hier alleen snijbiet gesneden voor bij de pastawater gegeven bij de vakantiebuuv
Erny Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Haha... nou lukken? Niet echt he RoBo als er maar ééntje van de 18x3 bonen is ontsproten... Volgend jaar dan maar eerst los voorkiemen... laatste kans...Zaad komt van vd Wal.
Erny Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Eerste keer dat er iets omhoog gekomen is... ja... Maar kwantiteit is dus matig, kwaliteit valt nog af te wachten.
Piroska Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 2 cherrytomaatjes in een pot gezet ( bij elkaar, ik krijg behalve moestuinruimtegebrek nu ook pottengebrek)Onkruid gewiedaardbeitjes in regengoot gewaterd2 van de 3 druiven enorm gesnoeideendenvijver ververst http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Een derde van mijn vroege aardappelplanten afgeknipt..het ziet er niet goed uit, misschien geen schimmel, maar wel een probleem. Omdat de planten helemaal niet groeiden heb ik eens onder de planten gekeken..dat zag er ook niet heel erg goed uit, ielige aardappeltjes. Het gekke is dat sommige aardappels er prima bijstaan..in hetzelfde rijtje. Ik had geen geloof meer in die planten..het groen er dus af, de aardappels mogen er nog een weekje onder blijven. Verder spruiten verspeend mammothprei voeding gegeven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jane Doe Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Nog niets, maar ga nu water geven. Met handschoenen aan, moet ik aan wennen. En tiger aandacht geven, mijn kleine tiger grote tijger krijgt daarna weer aandacht.
geedee Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Kersen geplukt en restant aardbei en frambozen......3 kg jam gemaakt
sansareli Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 De helft van mijn aardappelplanten afgeknipt bij de grond. Heel duidelijk hier schimmel.De rest zal morgen ook aan de beurt zijn verwacht ik.De aardappel laat ik nog een tijd onder de grond zitten, de knollen zijn normaal resistent.Andere jaren toch ook geen probleem mee gehad.
appelvrouw Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Veel fruit geoogst. Jonge bonen water gegeven..de aarde begint hier weer te barsten..de laatste regen was 6 juni. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geertlaurent Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Tomaten gediefdAardbeien en frambozen geoogstPaprika pot in de veranda geplaatst, zo staat hij weer wat warmer
RobO Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 kaapse knoflook uitgeplant, na bezoekje aan http://www.noordwijkbuiten.nl/?page=thuis(moet eigenlijk in de pot, maar ja, Ik hou niet zo van potten in de tuin, die hebben teveel aandacht nodig)
Nynkef Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 De onderste bladeren van de rode kool afgeknipt, die hingen in de weg
Winters Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Ik heb mijn plantjes water gegeven, en enkele plantjes bemest.Ik heb in de voortuin onkruid gewied, geharkt en enkele struiken gesnoeid.
RobO Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 heul veul geschoffeld, het sterft erg lekker vandaag
appelvrouw Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Lie heeft alles gemaaid, tuin, boomgaard, achterpad. En ook met de zwaaimaaier langs de beek en door het ondoordringbare bosstuk rond de bessen. Paprika`s en pepers een stok gegeven en opgebonden.Gras geharkt en als mulch gestrooid bij de artisjokken.De laatste asperges geoogst.tayberry, aardbei, framboos, blauwe bes geoogst. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sansareli Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Achteraan gazon afgedaan. tomaten gediefd en wat bladeren verwijderd. sla uitgeplant en nieuwe voorgezaaid. frambozen en aardbeien geoogst. Brandnetelgier aan pompoen, courgette, komkommer en prei gegeven. Morgen toch maar eens wat gieten in de moestuin, want begint serieus droog te worden.
Piroska Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Vandaag de tuinstoelen gerepareerd, we waren inmiddels door 4 van de 6 gezakt dus met naald en visgaren alles weer heel gemaakt! De rode kruisbessen geproefd, ze waren wel rood maar nog erg zuur. Verder erg veel planten rechtgezet die door stortregens omgevallen waren en na de laatste stortbui vanavond 130 slakken gevangen. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Kassiopei Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Lekker veel griekse bergthee geoogst en goudsbloemen.
Gwen Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 130 slakken!! Whow! Ik heb al dagen iedere avond een slak in mijn keuken. Steeds gaat het beestje op een lepeltje gelegd worden en gekatapulteerd worden ergens een tuin in. Maar somehow, blijf ik iedere avond een slak vinden. Ik heb de tuin gesproeid en tijdens het sproeien geconstateerd dat de tricolore-violen hun zaad al hadden laten vallen en dat nu ergens tussen het onkruid ligt. LOL . Dus dat wordt even leuk volgend jaar. De knollen en bollen staan al deels in bloei!! Wauw, vroeg dit jaar!! Maar erg mooi om te zien. De lelies staan op het punt van open barsten.
Erny Geplaatst: 18 juni 2014 Geplaatst: 18 juni 2014 Komkommer- en augurkenplanten gepoot. En omdat ik dat lekker, waarschijnlijk té, dicht op elkaar heb gedaan was er ook nog ruimte over voor wat courgetteplanten aan de zijkanten. En heb ontdekt waar de slakken wonen... massa's... Tomaten besproeit met bitterzoutoplossing.
RobO Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 60 knofloken geoogst en 1374 g capucijners... schoon... aardbeien, rode bes, jostabes gepluktbonen bijgelegd met dank aan heer v.m.bloeiende selder in de compost gekniptgewied en geschoffeld
Jane Doe Geplaatst: 19 juni 2014 Geplaatst: 19 juni 2014 Kas opruimen, eerst komkommerplanten aanbinden.
Aanbevolen berichten