Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
oja, goed plan, ga de droger maar weer eens tevoorschijn halen

hier: gewied, geschoffeld, kersenboom onder een net gezet (2 uur werk voor een pondje kersen...pffff), aardappels bewaterd, smeerwortel geoogst en in de gierpijp gedaan, laatste Lambada's geplukt, bessen geplukt, nagels geknipt, lezen jullie dit echt allemaal?, water met doping gegeven in de kas, kweetje bewonderd, pas 2 jaar en heeft nu al 4 peertjes

Ja

OT: Alles water gegeven, veel water.

Geplaatst:

Ja ik ook RobO......een kweetje van 2 jaar met 4 peren??? Ik heb een kweepitje in een potje en die is gekiemd en nu 25 cm hoog......dus over 2 jaar al kweetjes? Geweldig!!

Geplaatst:

hoho, kweetje twee jaar geleden gekocht, wortelgoed, was wsnlk bij de kweker al een jaar of 2/3

...dus nog even geduld hè...het is toch een mooi boompje sowieso

Geplaatst:

Bosui, oerprei, knoflook, komkommer geoogst voor bij de maaltijd.

Tomaten uitgedund, komkommerplant die slap hing een plens water gegeven, de rest van de kas ook maar direct veel water gegeven (had geen tijd daarvoor, sinds gisteren stonden ze droog).

Een maaltje tuinbonen met de keizersnede verlost.

Nog geen tomaten geplukt voor bij het eten (het rijpen schiet niet op).

Geplaatst:

vandaag gewied en geschoffeld, net van de aardbeien opgeruimd,

kweetak opgebogen, die moet een nieuwe gesteltak worden, groeien maar, jochie!

bonen de goede kant op gestuurd, koemestkorrels bij de veelvraatjes gegooid,

spruzit in de spruitkoolharten, daar zat vrdrie weer de galmug in,

bessen geplukt, zwart, josta, rood

water gegegeven, wegens weer geen beloofde regen

Geplaatst:

Geinig kasje Erny.

Geef je de tomaten behalve water ook voeding in de potten?

Ik ben alleen maar aan t oogsten..witte zwarte blauwe bessen en bergen frambozen en tayberries..ook de zwarte framboos is bijna goed.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tomaten staan nog niet zo lang in deze potgrond dus ze krijgen nog geen voeding.

Die fruitberg bij jou klinkt goed Jet! En als het ff meezit oogst ik volgend jaar ook zwarte framboos en tayberry... die ga ik straks ophalen bij forumlid.

Geplaatst:

Andijvie en sla uitgeplant. Vier rozemarijnplantjes verpot en buiten gezet.

Al de doorgeschoten knolselder verwijderd, naar de composthoop verhuisd.

Kapotte bladeren, van de hagelstorm, van de wedstrijdprei afgesneden. Niet nagemeten, ze groeien zo ook wel.

Mij staan ergeren omdat de boontjes maar niet opkomen

En bijna staan huilen bij al dat kapotte fruit

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

De laatste tuinbonen geoogst en tuinbonenbed schoongemaakt.

Gerommeld met het tomatenoerwoud, gepoogd er iets van structuur in aan te brengen... Mission failed

Koude bak schoongemaakt en nieuw grut gezaaid.

Druif getemd. Dwz, geprobeerd druif te temmen

Gewied. Maar dat is onderdehand zo vanzelfsprekend dat 't eigenlijk de moeite van 't vermelden niet meer waard is

En vooral veel met m'n neus in de lathyrussen gehangen, wat ruiken die dingen toch goddelijk lekkaaaahhhhhh

Geplaatst:

Onkruid gewied, heel veel blauwe kevers die mijn munt opeten om zeep geholpen, gepoot, gezaaid, geoogst en de kieren en gaten in mijn kas dichtgestopt.

Geplaatst:

Winterprei geplant en daarna mocht ik op het dak kruipen om de schouwen te verven. Als ze het in hare kop heeft zulle

Geplaatst:

De netten van de aardbeien verwijderd en voor een gedeelte onkruid verwijderd tussen de aardbeien ik kan er niet goed bij ze zijn al volop uitlopers aan het maken.

Verder ook onkruid tussen de bonen weggehaald en nog wat gele bonen bij geplant, ze waren namelijk niet allemaal op gekomen.

Doperwten geplukt en peultjes, 4 kroppen sla geoogst en 2 kroppen andijvie.

De pepers, watermeloenen en komkommers water gegeven (die muizenmeloentjes van SuusP groeien werkelijk overal naar toe )

Ook nog 2 gele en 2 groene courgette geoogst.

Ik moest eigenlijk ook nog hoognodig vruchten plukken en tuinbonen maar het was al weer laat

Geplaatst:
Als ze het in hare kop heeft zulle

Zeggen jullie in België ook : wat in zijn kop zit zit niet in zijn kont?

Ik heb vlak voor de regen de vroege aardappels eruit gehaald. Mooie oogst van de bleue d`Artois. Slechte oogst van de francelines en de veille france.

Geplaatst:

@Jet, ja dat kennen we ook, soms wat gevarieerd.

Gisteren ook nog alle Bato bakken leeg gekieperd op de composthoop.

Ga met nieuwe planten beginnen zodat ik tenminste weet wat ik staan heb.

Geplaatst:

Euh....geschuild voor de regen (en ondertussen mijn tuinhuisje opgeruimd), daarna met een tuinbuurvrouw gekletst en groente geoogst daarna geschuil voor de regen (en ondertussen de groente gekuist, het kan nu zo in de pan). In 24 uur is er 15 mm regen gevallen, de laatste bui gaf 5 mm.

Geplaatst:

Alle bonen, pomoenen en courgette planten die nog in pot stonden vandaag in de volle grond gezet; dat werd tijd.

Ik had ze er net is staan doen het weer begon te betrekken en ik was net binnen toen het flink begon te regenen dus de plantjes stonden er precies op het goede moment in.

Niks groeizamer dan regenwater.

Geplaatst:

Overal het onkruid uitgedaan, tomaten opgebonden, stro onder kerstomaten gelegd en lekkende regenton gemaakt.

moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit

Geplaatst:

Oppas alles uitgelegd an de tuin. Ik ben er bekaf van (is psychisch hoor, vreselijk al mijn kostbare groentjes in de handen van een ander te geven/over te laten ..)

Je suis chemin

Geplaatst:

Slakken geraapt.

Geoogst: aardappels Tiamo, rode uien Piroska, laatste sjalotten, zwarte bessen.

Onkruid geknipt.

Slakken geraapt.

Pepers verpot.

's Nachts slakken geraapt met zaklantaarntje... extreem veeeel slakken weer...

Uien uitgehangen op rekje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...