Kibas Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 Ook ik heb vandaag muizenmeloentjes (mexican sour gherkin) geraapt en ook ik heb wat olijfkomkommer verwijderd, waardoor ze zichtbaar werden. Grappig. Verder knofloken geplant, olijfkomkommer en ananaskers geoogst en bloemen geplukt.
RobO Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 (aangepast) grondje voorbereid voor de mest die binnenkort komtwat vaste planten afgestoken en het midden weggegooidvoorlopig tuinplan gemaakt (in excel, verandert lekker makkelijk) ennuh, gras gemaaid, dat blijft maar groeien, gewied wegens idem, tomaatjes geplukt 28 oktober 2014 aangepast door Gast
Nynkef Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Ik wil proberen de peperplanten over te houden voor komend seizoen, dus ik heb ze uit de grond gehaald en overgepoot in potten. Deze gaan naar zolder voor het raam, daar is/blijft het vorstvrij. Ik heb bij de meeste planten de pepertjes eraf gehaald, vele zijn nog groen Ik denk erover om daar een soortement sambal van te maken en dan in te vriezen per portie. In een potje is het maar ongeveer een maand houdbaar, dat schiet niet op Iemand goeie tips misschien??
Erny Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Heel invriezen en pas sambal maken als je er aan toe bent... Let je wel op luis als je ze binnen hebt gezet?
Nynkef Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 ja, doe ik !! Heel invriezen?? Oh, da's ook een idee. Het zijn er niet zo heel veel, maar toch zonde om weg te doen
Maarten Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Fruitstruiken gesnoeid, knoflook gepoot en de kas schoongemaakt. Verder de laatste aubergineplanten overgepoot naar potten. Misschien rijpen de mini aubergines binnen nog af.
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Heel de middag in de tuin gezeten, hartstikke mooi weer.Best veel gedaan maar er stond eigenlijk meer op de planning. Morgen word hier regen aan gegeven dus geen moestuin dan denk ik. En weer vergeten een foto te maken van de prei
Jane Doe Geplaatst: 29 oktober 2014 Geplaatst: 29 oktober 2014 Vandaag de kas opruimen, krijg bezoek uit Zwitserland. Mijn manlief vroeg laatst welke planten weg kunnen en welke blijven, staat een beetje onoverzichtelijk vol na mtfd. Maar daar gaan we vandaag verandering in brengen, de nachtschadeplanten kunnen weg dan zal er ook ruimte komen.
runninggirl Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Gele herfstframboos, en ook Taybes zaadjes gezaaid en de potjes in de tuin gezet.
zaaizee Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 veel bladeren geraapt en als bodembedekker tussen de planten en onder het boompje gelegd, gesnoeid en een framboos weggehaald en zo meer ruimte gekregen
krijnvanleeuwen Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 De bedden luchtig geschoffeld, was dichtgeslagen door de regen. En een kruidenhoekje gemaakt met stenen!
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Pepino onder gestopt. Wat sla geplant in de kas.En het een en ander geoogst watermeloen, pepers, prei, muizenmeloentjes.
druivelaar15 Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 4,8 ton aarde in de serre gekiept, alle aarde (ongeveer) waterpas gelegd en de druivelaren geplant moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
RobO Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 geklust voor de club kool rechtop gezet, stronken verwijderdop de hark geleund met de tuinbuur
zaaizee Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 wauw die wil ik onthouden, dat wil ik ook: "op de hark geleund met de tuinbuur" ik heb hem opgeschreven verder vandaag veel over de tuin gelezen
Kibas Geplaatst: 31 oktober 2014 Geplaatst: 31 oktober 2014 De laatste 27 knofloken in de grond gedaan, bloemen geplukt, nieuwzeelandse spinazie en olijfkomkommer geoogst, de limabonen gepeld en natuurlijk de zwerfkat geknuffeld. En voor de zoveelste keer vergeten een fotocamera mee te nemen voor de moestuinupdate.
RobO Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 geverfdnieuwe aardappelveldje gespitgeruimdspijt gekregen dat ik niet toch op zoon warme herfst heb gegokt door meer te planten in september
Kibas Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Ik heb een gat in de deur van mijn tuinhuis gekregen. En daar ben ik nog blij mee ook. Er komt namelijk een kattenluik in voor de zwerfkat. Ik heb haar door het lokken met voer geleerd dat ze door het luikje kan. Ze vond het eerst maar eng. Maar na een aantal keren had ze het trucje door en wilde ze het spelletje herhalen. Omdat het luikje nog niet vast zit, heb ik het er eerst weer uit gehaald en zit er nu dus een gat.Verder heb ik er eindelijk aan gedacht mijn fototoestel mee te nemen en heb ik wat foto's gemaakt. Nu nog een keer uitlezen.
Piroska Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Eindelijk de knoflook gepootbataten geoogstbak vol o.i-kerszaad geoogst voor "kappertjes" paar pompoenen binnengehaaldbevroren pompoenplanten deels geruimd http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Almond Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Tweede deel border aangelegd, stukje bloemen border leeg geruimd, tegels neergelegd en paadje gemaakt zodat de klikos naast het huis kunnen staan "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Bit Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Gisteren met dat prachtige weer, de knoflook er in gezet. Knoflook, rijtje Oerprei, rijtje kraailook en Egyptische ui.
Nynkef Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Gisteren de composthoop geheel omgedingesd en een flink aantal wormen apart in een emmer gedaan, die gaan als verjaardagscadeautje mee vandaag
Aanbevolen berichten