Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook ik heb vandaag muizenmeloentjes (mexican sour gherkin) geraapt en ook ik heb wat olijfkomkommer verwijderd, waardoor ze zichtbaar werden. Grappig. Verder knofloken geplant, olijfkomkommer en ananaskers geoogst en bloemen geplukt.

Geplaatst: (aangepast)

grondje voorbereid voor de mest die binnenkort komt

wat vaste planten afgestoken en het midden weggegooid

voorlopig tuinplan gemaakt (in excel, verandert lekker makkelijk)

ennuh, gras gemaaid, dat blijft maar groeien, gewied wegens idem, tomaatjes geplukt

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik wil proberen de peperplanten over te houden voor komend seizoen, dus ik heb ze uit de grond gehaald en overgepoot in potten. Deze gaan naar zolder voor het raam, daar is/blijft het vorstvrij. Ik heb bij de meeste planten de pepertjes eraf gehaald, vele zijn nog groen Ik denk erover om daar een soortement sambal van te maken en dan in te vriezen per portie. In een potje is het maar ongeveer een maand houdbaar, dat schiet niet op

Iemand goeie tips misschien??

Geplaatst:

Fruitstruiken gesnoeid, knoflook gepoot en de kas schoongemaakt. Verder de laatste aubergineplanten overgepoot naar potten. Misschien rijpen de mini aubergines binnen nog af.

Geplaatst:

Vandaag de kas opruimen, krijg bezoek uit Zwitserland.

Mijn manlief vroeg laatst welke planten weg kunnen en welke blijven, staat een beetje onoverzichtelijk vol na mtfd. Maar daar gaan we vandaag verandering in brengen, de nachtschadeplanten kunnen weg dan zal er ook ruimte komen.

Geplaatst:

veel bladeren geraapt en als bodembedekker tussen de planten en onder het boompje gelegd, gesnoeid en een framboos weggehaald en zo meer ruimte gekregen

Geplaatst:

wauw die wil ik onthouden, dat wil ik ook: "op de hark geleund met de tuinbuur" ik heb hem opgeschreven

verder vandaag veel over de tuin gelezen

Geplaatst:

De laatste 27 knofloken in de grond gedaan, bloemen geplukt, nieuwzeelandse spinazie en olijfkomkommer geoogst, de limabonen gepeld en natuurlijk de zwerfkat geknuffeld. En voor de zoveelste keer vergeten een fotocamera mee te nemen voor de moestuinupdate.

Geplaatst:

geverfd

nieuwe aardappelveldje gespit

geruimd

spijt gekregen dat ik niet toch op zoon warme herfst heb gegokt door meer te planten in september

Geplaatst:

Ik heb een gat in de deur van mijn tuinhuis gekregen. En daar ben ik nog blij mee ook. Er komt namelijk een kattenluik in voor de zwerfkat. Ik heb haar door het lokken met voer geleerd dat ze door het luikje kan. Ze vond het eerst maar eng. Maar na een aantal keren had ze het trucje door en wilde ze het spelletje herhalen. Omdat het luikje nog niet vast zit, heb ik het er eerst weer uit gehaald en zit er nu dus een gat.

Verder heb ik er eindelijk aan gedacht mijn fototoestel mee te nemen en heb ik wat foto's gemaakt. Nu nog een keer uitlezen.

Geplaatst:

Tweede deel border aangelegd, stukje bloemen border leeg geruimd, tegels neergelegd en paadje gemaakt zodat de klikos naast het huis kunnen staan

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Gisteren met dat prachtige weer, de knoflook er in gezet. Knoflook, rijtje Oerprei, rijtje kraailook en Egyptische ui.

2014-11-01-1635191414914053.04

Geplaatst:

Gisteren de composthoop geheel omgedingesd en een flink aantal wormen apart in een emmer gedaan, die gaan als verjaardagscadeautje mee vandaag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...