Sovreze Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Meerdere rijen tuinbonen nu uitgeplant en bijgelegd. Bietjes gezaaid, uien geplant (Sturon gele en Baron rode) en spinazie gezaaid. Ook wat radijsjes uit de zadendoos (spannend!). Verder getracht de grond om te leggen, om vervolgens hopeloos verloren te staren naar de overige 90m2. Door het uitblijven van doorgezette vrieskou heb ik nu ene enorm oppervlakte aan grof gespit liggen dat inmiddels door inslaan en nattigheid een hels zwaar klei-landschap is geworden. Ik was eigenlijk niet van plan nog te gaan freezen, maar als ik het zo aanzie....
kiekenboerinneke Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Erny: mooi stukje heb jij Vandaag enkel de kippen eten en drinken geven als ik thuis kom. Verder hier bladeren geruimd die thuis in de compostbak gaan.
Gwen Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Zooi bij elkaar geharkt. Hopelijk kan ik aan een grondschudder en wat sterke kerels komen. Dan kan alles los worden geschept, geschud en bemest. *En kan ik heerlijk toe zitten kijken met een kopje smaakwater!*
Mari Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Vandaag weer een heerlijk middagje in de tuin kunnen ploeteren. De voorlopig laatste 2 groentebedden omgespit, kan'k morgen beginnen met zaaien en planten. Clematissen gesnoeid en al een deel van de rozen.
simke Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Ook ik heb plant uitjes gepoot. Met daar naast wortel. Even afgedekt met een jute zak nu maar hopen dat er geen gelovige kinderen van de buren het ontdekken. Pietje is nog niet vervaagd in de was. Bloemkolen uitgemeten. En de plaats bemest. Als het volgendeweek bloemdag is kan ik ze poten. Nog een knots van een appel boom gesnoeit. Die in een van de buur tuinen staat.Was in 4 jaar niet meer gesnoeit.
loes Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 in de achtertuin begonnen om de plantenborder wortelvrij te maken. vooral heel veel lelietjes van dalen. wat een rotklus is dat, schiet echt voor geen meter op. maar ik heb nog even de tijd. normaal gesproken lopen de lelietjes van dalen in mei pas uit.
Connie Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Fundering voor de nieuwe kas gestort Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
T0M Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Deze ochtend een moestuinplan opgemaakt voor het stuk in het veld. Vanaf de middag bezig geweest met alles uit te zetten. Ben uiteindelijk ook nog even kunnen beginnen met het ontgraven van het eerste pandje. http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Bit Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Voor het eerst dit jaar op het complex gemaaid. En mijn deel van het openbare pad op de knieën schoongemaakt. Netjes netjes,
Jizkaha Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Pffff, hard gewerkt vandaag: bij 36 graden in de kas gezaaid, buiten in de zon gezeten om af te koelen, gekeken naar spittende buurmannen, zaadjes uit de grond gekeken, voor pampus hangende tuinbonen water gegeven, drukdrukdruk Zelluf doen
Piroska Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Tomatenzaailingen naar de kas gebracht, emmers water in de kas gezet om temperatuur iets beter vast te houden in de nacht, onkruid gewied in kas, rucola en snijbiet gezaaid in een oude badkuip. Oude snijbiet uit de grond getrokken. Oude palmkool en wat staken van de broccoli van vorig jaar uit de grond getrokken. Boontjes gelegd in de kas. Een beetje gewied in de kruidentuin, takken en stenen uit de kruidentuin gehaald, geen idee hoe die er in gekomen zijn. Tuin een beetje opgeruimd: losse takken verwijderd, weggewaaide bloempotjes verzameld, plastic en troep bij elkaar gesprokkeld. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Was wel een echt héérlijke dag he ? Tot 12 kon ik op de tuin lekker verder: gangbare dingen, 2e aardbeienbed geschoont. Daarna moest ik mee met de hoveniers, dus wel lekker getuint vandaag, maar niet veel bij mezelf. Vanavond kasje dicht gedaan. Was het er nog maar 9 graden ! ( vandaag al bijna 30 ! ) Ik verheug me al op morgen.....
trikke Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Ik heb mijn twee bakken helemaal netjes gemaakt, grond gemengd met koemestkorrels, water op gegoten en nu een weekje wachten om te zaaien.Ik heb ondertussen ook beslist dat mijn vijver dicht gaat en dat er op die plaats een serre komt te staan van 3 m op 6 m (plan voor volgend voorjaar).
HuubvG Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Peper, paprika, aubergine zaailingen in de kas gezet en er weer uitgehaald tegen 4en, preien hetzelfde maar die mogen daar blijven. Zelf ook in de kas gebleven een tijd, heerlijk windstil en warm. Toch maar weer met de zaailingen naar binnen in huis gegaan toen het automatische kasraam weer dicht was.
katrien888 Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 't was echt een SUPER weertje vandaag...yes! morgen ook De moestuin bij ma gefreesd, morgen ga ik hem nog eens frezen en dan ligt hij klaar om te starten met zaaien en planten In de serre/kas thuis al een deel gezeefde-gebruikte-potgrond eronder gemengd, morgen doe ik verder daarmee en dan organische meststof erbij en klaar om te zaaien...dan kan ik meteen ook de moestuinbak voorzien van verse potgrond en er worteltjes in zaaien
kiekenboerinneke Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Ik ben erg benieuwd hoe warm het morgen in de kas zal zijn... Vandaag kippies nog eens vrije loop gegeven en 2 zijdehoentjes van hun "modderklompen" verlost. Kan niet wachten om morgen aan de slag te gaan!!
Mari Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Gisteren toch wel wat tuinwerk kunnen verrichten...heel de voormiddag in de moestuin bezig geweest, opkuis, geplant en gezaaid. In de namiddag het gras voor de eerste keer gemaaid en nog wat rozen gesnoeid, gewied in de bordersVandaag het wat rustiger gehouden...enkel de ramen en deuren van het tuinhuis afgeschuurd en gebeitst en deze middag op het bankje genoten van het zonnetje met op de achtergrond een concertje van vogelgezang
Itoero Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Ik heb nog en tomatenkooi gemaakt.En ik heb voor de eerste keer dit jaar het dakraam van de serre opengezet. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
loes Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 vanmiddag in de achtertuin bezig geweest. lekker rustig in het zonnetje. weer 1m² border wortelvrij gemaakt (lelietjes van dalen).gaat niet hard maar ik ben op de helft.
appelvrouw Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Ik heb in het zonnetje gezeten en gedrenteld en Lie heeft pot/zaaigrond gemengd door eigen tuingrond, zand en bladaarde samen te vermengen. Verder heeft hij een zaaitafel klaargezet, met potten erop en deze grond zodat ik van de week rustig kan zaaien..wat blommetjes en zo.Hij heeft ook een hek voor de peulen.hoge erwten neergezet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jane Doe Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 De hele dag in de tuin geweest, heerlijk! Bonen planten, in de kan, kuip en potten. Afrikaan van tray in potten, wat een werkje 3 slachtoffers gevallen. Onlruid wieden in de kas en tuin, als groente nou net als onkruid groeide, wat een boel groente zou er dan overal groeien.
Bit Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Hel dag op de tuin. Van 09.00u tot 18.00u. Heerlijk he ? oa. vandaag nieuw wilgenhaksel / schors/hout gehaald.
Matteo Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Genoten van het mooie weer. Zelfs in blote torso kunnen werken. Op 9 maart, het is gewoon niet normaal. In de moestuin niet zo veel gedaan. Compostvaten omgezet. Twee frambozen- en twee braamstruiken geplant. In de siertuin wat onkruid getrokken, plantjes en struiken geplant. Echt niet veel dus, het duurde iig wel veel langer dan het te typen http://www.flickr.com/photos/8r1ght
SuusP Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 De oude en dichtgegroeide peer nog maar eens verder uitgedund, nu we een betere zaag-op-steel hebben en het nog nét kan. Nu begin ik eindelijk eer van het werk te zien, er komt weer wat licht in de takkenbende Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Aanbevolen berichten