Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had van mijn herfstframboos 2 takken niet weggeknipt die staat nu ook klaar met knoppen die bloem gaan worden had zo te zien beter niks weggeknipt

Het gaat dit jaar wel erg snel met frambozen heb ik zo de indruk.

Geplaatst:

Dag jane doe.

Een herfstframboos snoeien , doe je door in de winter alle takken met de grond af te knippen (of laat pakweg 10cm staan om ze beter te zien staan).

Dus als de framboos gesnoeid is , kunnen er nu geen bloemen meer op de takken komen want er zijn geen takken.

de nieuwe scheuten zijn nu pakweg 10 tot 20cm groot ondertussen , daar zit zeker nog geen bloem op.

Geplaatst:
De gele framboos heeft al bloezem, is dat niet te vroeg? Staan in de en nog niet buiten, maar dan nog wel erg vroeg.

In dit topic is, denk ik, ook wel sprake van wat spraakverwarring.

"Framboos heeft bloesem" , betekent bij mij, dat de framboos bloeit. Misschien dat dat in de kas al zover kan zijn inmiddels, maar op de tuin ? Is dat nou écht zo ?

Dat er al knopjes aangemaakt worden, de knopjes al zichtbaar zijn ( dat gaat heel snel nu, met die regen ) kan natuurlijk wél. Maar daarmee bloeit de framboos buiten toch nog niet ?

Zal best heel vroeg zijn dit jaar. Maar bloeit er bij iemand al een framboos ?

En de foto natuurlijk

Geplaatst:

Nou, nou, das inderdaad al een heel eind ja. tsss..... Hier nog niet opgemerkt ( ik heb ook geen Malling-produkt op deze tuin )

Geplaatst:

dacht ook maar 'n fotootje dan:

DSC0522876041397036876.JPG

staan wel de hele dag in de zon en.....

eigenlijk doe ik heel weinig met en voor die framboos

geen idee wat voor ras trouwens

edit:ter vergelijk....

foto van 17 mei 2013.......5 weken verschil dus!

framboos-13-5formaat-wijzigen2713136879889449801397037514.jpg

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Zelfde hier als op de foto's. Zelfs op mijn stekken staan er al knoppen, zou ik die daar best uitknippen om wortelvorming te stimuleren/te vermijden dat de stekken zichzelf uitputten.

Geplaatst:

Ook mijn herfstframbozen worden lenteframboos. Sterker nog, ik heb gele, herfst- en zomerexemplaren (weet niet welke - allemaal krijgertjes), en in iedere plant zitten bloemknoppen. Ik heb niks teruggesnoeid, misschien scheelt dat...

Geplaatst: (aangepast)

Mijn herfstframboos snoei ik normaal ook tot op de grond. Maar aangezien ik nu 4 jonge struikjes extra heb staan heb ik op 'mijn oude struik' 2 takken laten staan (wel wat bijgeknipt)en die staan nu vol knoppen. #De rest was off-topic dus weg met die rotzooi #

aangepast door Gast
Geplaatst:

Laten we proberen on-topic te blijven. Snoei van de framboos heeft al eigen topics; zie daar.

Geplaatst:

Mijn gele framboos heeft ook al bloemetjes, het is zomerframboos Golden Everest.

En de zwarte framboos begint ook al (Black Jewel). De zomerframboos Valentina nog niet, maar die heb ik pas in december aangekocht en is echt nog maar één stengeltje. (had ik gekocht met blote wortel bij de proeftuin) Ik weet zelfs niet of die dit jaar al vruchten zal dragen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...