Geplaatst: 25 april 201411 j Woeiii! Ik stond 122ste op de lijst van mensen wachtende op een moestuin, maar mijn vader zijn oud collega stopt met zijn moestuin omdat hij in September gaat verhuizen naar Nieuw-vennep, dus ik mag hem rechtstreeks van hem overnemen! 100 m2 aan tuinplezier! Ik ben al wezen kijken en tot nu toe staat er alleen een huisje, een kleine kas (genoeg voor een stuk of 8 - 10 tomaten planten) en een mooi stuk grond dat ik kan gebruiken. Omdat het contract gewoon op zijn naam blijft mag ik gewoon alles houden zonder dat ik zometeen de 121ste wachtende ben en betaal ik gelukkig alleen maar 52,60 per jaar voor een moestuin in Amsterdam! Wat kan ik nu nog het beste zaaien zodat ik nog optimaal gebruik kan maken van die tuin?
Geplaatst: 25 april 201411 j 121 wachtenden.... En ik dacht dat die 20 op onze lijst al veel was... Wat een geluk en bof voor je dat je die kan gebruiken... Mét hok én kasje... Helemaal top!Heel veel plezier ermee! Je kan nu nog heel veel zaaien en voorzaaien. Dus genoeg mogelijkheden. Teveel voor mij om op te noemen.
Geplaatst: 25 april 201411 j Tsja hoe zeg ik dat op zijn Amsterdams . Niet gelijk een fles Jajem halen om het te vieren en te roepen maar het is Koningsnacht. Veel succes in je moestuin in Mokum. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 25 april 201411 j Gefeliciteerd. Flinke wachtlijst inderdaad! Wat kan ik nu nog het beste zaaien zodat ik nog optimaal gebruik kan maken van die tuin?Vrijwel alles nog eigenlijk, maar voor een snelle start verstandig om op de markt (niet in het tuincentrum!) wat koolplantjes, prei, en sla te kopen. Misschien nog een restje pootuitjes ergens vandaan halen (wel laat nu) en aardappels.
Geplaatst: 25 april 201411 j Auteur Geen plantjes kopen bij de lokale tuincentrum? Why not? Ik heb daar vaak genoeg plantjes gekocht... Nooit echt kunnen klagen?
Geplaatst: 26 april 201411 j Gefeliciteerd! Je kunt overigens nog genoeg zaaien wat-zaaien-planten-in-april-t12023.html Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 26 april 201411 j Piep, er zijn nog 121 wachtenden voor u.... (Wachtmuziekje..) Veel plezier met je moestuin! En als die kruiwagen in de kas geen schaalmodel is, kun je er wel meer dan 10 tomatenplanten in kwijt!
Geplaatst: 26 april 201411 j Auteur We zullen het zien. Ik zat te denken aan 4 plantjes aan iedere kant en 2 achterin. Wellicht past er inderdaad meer in. Ik heb nog een waterpomp in de schuur liggen die op benzine werkt, dus ik zal eens kijken of ik nog een jerrycan heb. Echt geen zin om zometeen tig keer heen en weer te lopen met emmers water.
Geplaatst: 27 april 201411 j Auteur Ben nu even een draadloze IP camera aan het testen die ik ga ophangen in het huis. Er is daar een UPC verbinding waar ik gebruik van kan maken (dankzij UPC hotspots) zodat ik altijd kan meekijken en alles wat er gebeurt kan opnemen. Het is mij te vaak overkomen dat groente, fruit en gereedschap werd gestolen. Nu staat hij nog gericht op mijn terras, maar zodra ik de sleutels krijg neem ik hem mee en hang ik hem op voor het raam in 't huis: http://goo.gl/FHyMXs
Geplaatst: 27 april 201411 j Auteur Helaas wel ja. Bij mij vader is vorig jaar een zaag gestolen, 6 aarbijenplanten, 2 tomatenplanten (1 raam in zijn kas was stukgeslagen zodat zie die konden meenemen), 6 zakken bemeste tuinaarde (waarom? Die dingen zijn niet zo duur...), een schop, diverse kweek spulletjes en gedurende de zomer zijn er regelmatig allemaal stukken fruit en groeten gejat. Dit jaar heeft hij een hek om zijn tuin heen met daarop spijkers en prikkeldraad en CAT 7 sloten voor zijn deuren. Het ziet er niet echt "vriendelijk" uit meer, maar het moet wel... Mensen vinden het moeilijk om met hun klauwen van andermans spullen af te blijven.
Geplaatst: 28 april 201411 j Nouw... lekker hoor. Dat is toch een prachtige tuin ? Welgefeliciteerd ! Zoals de anderen ook al zeggen; je kan nog zóveel zaaien. Je hebt alle ruimte. Ik zou die man die de tuin verlaat wel vragen wat / waar zijn wisselteelt was, voordat je dingen zet waar ze vorig jaar al stonden enzo. Zie die topics daarover.En misschien is het een idee om hier vanaf dag 1 een blog bij te houden ? Zoals zo velen doen hier op het forum ?Zie : blog/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.