Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het niet handiger om gewoon alles in 1 envelop te doen en mensen uit te laten zoeken? Gewoon een brief erbij met welk soort je hebt toegevoegd, welke kleur deze wordt, hoe hoog en hoe heet. Dan kunnen mensen zelf beslissen wat te doen. Zo een brievenbusdoos is groot genoeg voor gigantisch veel soorten.

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Leuk idee . Op zich ben ik wel geïnteresseerd, maar het gaat er wat van afhangen van hoe het dit jaar gaat met de paprika's en pepers of ik er volgend jaar terug zet.

Waar ik vooral interesse heb, zijn leuke paprika's in apartere kleurtjes die in een pot kunnen en niet al te groot worden en mini-pepertjes die lekker en niet te hot zijn, eveneens voor in pot dus laagblijvend. Aardig specifiek dus, sinds ik niet heel veel kwijt kan .

Ik ging proberen om dit jaar zaadjes te oogsten van mijn little elf en centennial rainbow, als ze braaf hun best doen en pepertjes gaan dragen. Normaal gaan die uit elkaar staan, zodat er geen kruisbestuiving plaats gaat vinden.

Geplaatst:

@Valerie, Ja en Nee. Handiger is het wel maar, als je niets terug zou kunnen stoppen om dat er dik 60 tot 80 soorten in zitten is dat ook niet leuk(voor gevers en ontvangers). Daarom geef ik ook aan dat ik dan liever een soort plunder-envelop maak dan dat er in de hoofd-envelop geen/amper bijzondere zaden meer zitten en dat is ook leuker(eerlijker naar hen die al jaren met een collectie bezig zijn)i.p.v. 1000 zaden rawit.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

stan Ik dan graag de beginners enveloppe

heb nog maar 8 soorten paprika en 3 soorten pepers dus keuze zat voor mij beginnende collectie

leuk idee

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Ik ben m.n. geïnteresseerd in pepers, hoe heter hoe beter Maar ook paprika's vind ik erg interessant want tja, ik woon niet voor niets in paprikaland! Morgen krijg ik van mijn buurvrouw een rits paprikaplanten, allemaal Hongaarse rassen, wit, bleekgeel, geel en appelvorm. Dus daar ga ik later in het seizoen zaden van verzamelen.

Over de praktische uitvoering moet ik dan wel even denken, hierheen sturen is iets duurder dan in Nederland maar met expresspost is het er wel in 2 dagen dus het is een optie. (dan betaal ik die kosten gewoon zelf aan de zender) Of we moeten de envelop zo mikken dat ik hem krijg als ik precies even in Nederland ben.

Ik ben ook voor een beginnersenvelop en een verzamelaarsenvelop.

Geplaatst:

Ik vind het een beetje een lastige om een beginners of verzamelaarsenvelop te maken. Want ik ben wel een beginner maar dan wel weer geïnteresseerd in aparte soorten paprika's. Ik zou het logischer vinden om als het dan persee meerdere enveloppen moeten zijn, een paprika-envelop en een peper-envelop te maken.

Geplaatst:

@Valerie die tomaten(en wat capsicum) envelop zijn een maand of wat geleden bij gebrek aan deelnemers weer na een rondje stop gezet door forumlid Bubbels.

kijk maar eens rond tussen de verschillende envelope die rond gaan of zijn gegaan.

@Jenneke, het komt goed. Als ik het heb over Capsicum et...al dan gaat het bij het hamsteren van soorten meest al om pepers die van heet tot bijna oneetbaar heet zijn.

Paprika zal dan in de beginners envelop gaan maar, zal zeker rijk aan soortjes zijn. Denk aan Kobolt, Tomatenpaprika Zsuzsanna(als ik het niet fout spel),Alma etc. etc. en ook wel wat zonder een naam maar zeker wel nog wat je niet zal hebben of wel graag zou willen hebben.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik hou van aparte soorten en ben kwa paprika een beginner. heb wel de choclate paprika en wat gewone paprika soortjes de mini bell makkelijk te houden als je weinig ruimte hebt.

Geplaatst:

Leuk idee, ik zou graag mee willen doen aan de beginners enveloppe, en ik ben nog op zoek naar lekkere hete pepers. Momenteel heb ik een aantal plantjes van big jim, deze schijnen echter niet zo heet te zijn. Ook kleine paprikatjes zou ik wel eens willen proberen.

Geplaatst:
Ik zou graag meedoen met de beginnersenvelo... Eigenlijk alles behalve groen.

Waarom waarom eigenlijk deze opmerking??

Omdat er gevraagd wordt aan het begin van dit topic om aan te geven waar je interesse ligt. Waarom de vraag?

Alles wat je aandacht geeft groeit!

Geplaatst:

Wellicht is het beter om op de zakjes van de peperzaden sterretjes (*) te zetten? * = een beetje heet, ** = erg heet en *** = super heet. Dan weten beginners dat ook meteen.

Geplaatst:
Ik zou graag meedoen met de beginnersenvelo... Eigenlijk alles behalve groen.

Waarom waarom eigenlijk deze opmerking??

Omdat er gevraagd wordt aan het begin van dit topic om aan te geven waar je interesse ligt. Waarom de vraag?

hihi Kim, ik vroeg mij dit ook wel een beetje af hoor! Want er bestaan geen groene peper en paprika-rassen. Vrijwel ALLE pepers en paprikas zijn eerst groen voordat ze rood worden. Dus als jij alle pepers en paprikas interessant vindt behalve de groene, dan wordt het natuurlijk lastig

Geplaatst:

Ik ben een beginner en nog niet zo lang lid maar wel heel enthousiast...extra punten....

Hoor graag of ik wel of niet mee mag doen. Mijn voorkeur gaat uit naar verschillende soorten pepers hoe heter hoe beter of gewoon gekke kleuren of soorten.

Groetjes nas

Geplaatst:

Ik doe ook graag mee, heb eigenlijk interesse in alles en weinig ervaring, dus ook maar een paar soortjes uit de winkel om aan te vullen. Dus voor de beginnersenveloppe; count me in! Hieraan gerelateerd gelijk een vraag; hoe lang zijn (gemiddeld) capsicum-zaden kiemkrachtig? Varieert dit erg afhankelijk van de mildheid/heetheid? En is dat voor zelf-geoogste zaden anders of maakt dat niks uit?

Geplaatst:
hoe lang zijn (gemiddeld) capsicum-zaden kiemkrachtig? Varieert dit erg afhankelijk van de mildheid/heetheid? En is dat voor zelf-geoogste zaden anders of maakt dat niks uit?
Dat is rond de 3 a 4 jaar maar, het wil ook wel na 2 jaar gedaan zijn met de kiemkracht(of 5 tot 6 jaar te gebruiken).

Dat heeft niets van doen met mildheid of juist pittigheid maar, alles met hoeveel vocht er nog in de zaden zit(blijft) na het drogen en hoe je ze zou bewaren. Zelf geoogst kiemt doorgaans wat beter dan gekochte zaden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...