Geplaatst: 10 mei 201411 j Ben de keukens aan het opruimen en schoonmaken, wat een een werk. Ja wij hebben 2 keukens, die we beide gebruiken.Ongelooflijk hoeveel servies, spullen, alles 2 maal. Nu eerst een kop groene tee zetten, dan weer verder.Zijn er nog meer die meer dan 1 keuken hebben?
Geplaatst: 10 mei 201411 j nou, een keuken en een stukje kookschuur... (maar waarom gebruik je twee keukens? heul groot gezin? veul mee-eters? uitgebreide gerechten? omdat het kan? )
Geplaatst: 10 mei 201411 j Auteur Keuken in de schuur ook handig, wij frituren in de tuinkeuken. In huis hebben we 2 keukens ivm met geloof en is ook wel handig. En jullie?
Geplaatst: 10 mei 201411 j o, nou snap ik het; ons "schuurkeukentje" is er ook alleen voor bakken van frituurspul en visjes
Geplaatst: 10 mei 201411 j Je bedoelt dat je dus koosjer moet eten Jane? Kan je daar wat meer over vertellen? En begint het gescheiden houden van de levensmiddelen al in je boodschappenmand? Hier ook twee keukens (huis en huisje)... maar niet koosjer en kunnen ook wel een opruimbeurt gebruiken.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Auteur Wat leuk dat jullie ook een extra keuken hebben en daar handig gebruik van maken.De melk en vlees producten mogen niet met elkaar in contact komen, vandaar 2 keukens, servies en spullen. Ook met eten zit er minimaal een uur tussen, met boodschappen doen hou ik er ook rekening mee.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Onze 2e keuken zit nog in dozen, en komt in de woonkamer die bijna af is. Daar staat ook de kachel waarop/in we koken, de 2e keuken is dan vooral een gootsteen en wat kastjes. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 mei 201411 j Je bent gewoon van geloof verplicht ruim te wonen, want ik zou niet weten hoe zo te leven in een klein flatje of klein appartement. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 10 mei 201411 j Jeetje, ingewikkeld zeg... (hoewel dat vast wel meevalt als je er mee bent opgegroeid?)...Dat van dat uur ertussen qua eten van de verschillende producten wist ik niet...En dus voor jou ook geen yoghurt/knoflook/muntsaus bij je lamsvlees? En geen vlees in de roomsaus bij de pasta? Gebruik je daar dan niet-zuivelproduct voor als vervanging oid?En wordt soja-melk dan ook als zuivel gezien of als melkvervanger gebruikt? En heb gewoon een keuken in mn woonhuis én een keuken in mn "tuin"huisje... Het liefst zou ik bij de laatste nog een "buitenkeuken" hebben, handig voor de inmaak e.d.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Auteur Jorieke, dat zal vast mooi worden. Zo een oven wens ik me ook zo lang, prachtig war en koken. Zodra we tegen een betaalbare naar wens lopen komt die in de voorkamer met eettafel.Kan ook in een kleine woning, bijvoorbeeld 1 keuken met 2 aanrechten. Of 2 servies en spullen, zelfs afwassen tussendoor is mogelijk.Erny nee zuivel en vlees producten samen gaat niet, er zijn zoveel gerechten en mogelijkkheden. Grof genomen water en geen melk. Het gaat om dierlijke melk en vlees producten. Keuken in tuinhuis, zie ik me dat zo van maarten's moestuin voor me. Sfeervol natuurlijk koken en geen geuren in huis.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Auteur Ja ben er blij mee, lag al zo langwe hier wonen in de bijkeuken. En nu eindelijk hangt het in de keuken, meteen de appels, tomaten en knoflook er in, staat mooi.Ook nog planken gekregen in de bijkeuken, eindelijk alles zijn plaats kunnen geven. Wat je dan zo terug vindt.Onze arabische teekan wordt nieuw in gebruik genomen, verheug me al op vers gezetten thee.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Ik heb drie keukens..een in mijn gastenverblijf ( de oude keuken) een in mijn privéappartement met Lie ( onze keuken) en een nieuwe voor inmaak, feestjes en om koel te zitten in hete zomers ( de grote of inmaakkeuken). Die is bijna klaar..alleen het gasfornuis nog aansluiten en planken in kasten maken. Daar is ook het voorraadhok en de vriezerkamer Veel te veel om schoon te maken dus en dat doe ik ook niet..tot mijn schande. Zolang we er niet ziek van worden gaat het wel We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 mei 201411 j Auteur 3 keukens luxe, keuken voor inmaken is wel zo handig.Schoonmaken doe ik wel, hygiëne is plicht.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Proest! Thats the spirit, Jet! Drie keukens is wel heel veel werk, dus gewoon niet schoonmaken! Er is wel leuker werk te bedenken, alleen ehhh...krijg nu wel beelden bij jou keukens....
Geplaatst: 10 mei 201411 j Wij hebben ook twee keukens.en in het huis en een in de gasten verblijf. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Wel luxe om 2 of meer keukens te hebben maar wel veel werk lijkt me. Hier één kleine keuken die altijd vaak soms snel na gebruik opgeruimd wordt. Frituren en BBQen doe ik buiten. Een gekregen afwasmachine had ik in de bijkeuken/schuur geplaatst omdat er in de keuken geen mogelijkheid was. Wat een heen en weer geloop met die afwas. Nou, die heb ik weggedaan, ik was net zo lief af met de hand.
Geplaatst: 10 mei 201411 j Wij hebben in huis 1 keuken, maar koken doen we in de winter meestal in de eetkamer omdat daar een houtfornuis staat, in de keuken maken we alleen thee en bakken we een eitje in de ochtend. In de zomer (april/mei tot en met oktober) hebben we de zomerkeuken in de patio, dwz, tafel, gasfornuis koelkast en servies, meestal gebruikt door mensen die hier kamperen, en dan hebben we nog bij de pizzaoven de buitenkeuken, dus echt in de open lucht met de pizzaoven dus, Afrikaans vuurtje met 3 stenen, bocracs (kachel waar een pan in kan hangen op hout gestookt) en een 3-poot met aan een ketting een ijzeren pan. Naar gelang het gerecht koken we de zomermaanden op 1 van deze 4 manieren, of soms op meerdere tegelijk. Onder het afdak van de oven staat al het servies, pannen en potten en er is een zonverwarmde ketel voor de afwas. Bij slecht weer koken we ofwel in de patio ofwel in de keuken in huis. Aan het einde van de zomer worden de buitenkeukens opgeruimd en schoongemaakt, en dat is dan een flinke klus. We hebben dus enorme bergen servies en pannen, waarvan het grootste gedeelte in de winter naar zolder gaat. 10 mei 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 11 mei 201411 j Wij hebben 2 keukens en de 3e is in de maak De eerste is onze boeren keuken in huis met alle gangbare dingen,maar niet erg groot. Iedere zomer is het stoeien meet de ruimte als ik aan het inmaken ben. De 2e in de vakantiewoning op de oude hooizolder. En de 3e zijn we nu aan het maken in de overkapping..een grote ruimte die we aan 3 kanten dicht hebben, grote houten tafel erin met veeeel stoelen zodat veel mensen kunnen mee-eten (de tafel en stoelen zijn krijgertjes die ik dan opknap, geeft heel veel voldoening)Binnenkort hoop ik een stukje droom te verwezelijken, mijn houtfornuis .Hierop kan ik dan koken, bakken, inmaken enz..alles op hout.Of ik dan nog veel binnen zal staan? ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Geplaatst: 11 mei 201411 j Auteur Zo een houtfornuis is super, warmte, koken en sfeer. Maar zijn er in duitsland zijn er geen strenge regels? Dacht dat die aan afgasnormen moest voldoen en afgenomen worden door de schoorsteenveger?
Geplaatst: 12 mei 201411 j ja dat klopt, maar de nieuwste modellen zijn zo gemaakt dat ze aan alle strenge regels voldoen Alleen die prachtige oude, uit grootmoederstijd mogen niet meer gebruikt worden.Die waren vaak prachtig versiert mete vele bakovens ed. Maar goed, die nieuwe kosten niet echt heel veel en mogen dus ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.