Geplaatst: 31 maart 20251 j Interessant, ik heb dit zelf nog nooit gezien bij ons op de kwekerij! Zou grondsoort een invloed kunnen hebben op de infectiedruk? 31 maart 20251 j aangepast door Frank Houweling
Geplaatst: 31 maart 20251 j De warme - en natte zomers schijnen de infectie met deze pseudo-schimmel te bevorderen. Cox sblijkt extra gevoelig te zijn. Komt in alle bodems voor, ook in Boskoop.
Geplaatst: 31 maart 20251 j Phytophthora heb ik (jammer genoeg) wel eens gezien, maar nog niet bij de nashipeer! Dus interessant om te weten.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Wat zijn jullie favorieten tot op heden? Ik ben verliefd geworden op de nashi peer wat een heerlijke vrucht zeg, ik had alleen de Kosui dit jaar die een overvloed gaf van rijpe vruchten. Ondertussen de collectie uitgebreid en hoop volgendjaar veel nieuwe soorten te mogen proeven heb nu Kosui, Hosui, Chojuro, Olympic, Shinsheiki, Tama en Shinko.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Ik heb nog maar 1 ras van een boom bij iemand geprobeerd maar ik vond de vruchten eigenlijk minder dan een lekkere peer of appel.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Ja gek genoeg zijn er mensen die het niks vinden. Kan het niet begrijpen Ik vind overigens het verschil tussen allerlei rassen klein. Sommige zijn wat aromatischer maar hebben weer een wat dikkere schil, sommige bewaren wat beter, maar al met al maakt het mij niet heel veel uit welk ras ik pak
Geplaatst: 2 uren geleden2 u @Fruittuin17 zo gek is dat niet. Wij hebben hier 3 rassen staan de een is super lekker de 2e gewoon lekker en de 3e heeft heel weinig aroma en weinig zoet, bijna onsmakelijk. Ze zijn gekocht als Kosui of Hosui omdat dat de lekkerste zouden zijn. De 3 soorten zien er zo goed als het zelfde uit als ze rijp zijn. 8 jaar geleden hebben we ook al een zogenaamde Kosui / Hosui gerooid omdat de smaak erg tegen viel.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Waarschijnlijk is het Hosui die weinig smaakvol is, dat is ook de soort die bij groentewinkels ligt. Ik heb de eerste vruchten van Kosui, erg lekker, hebben wat weg van cognac.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.