Geplaatst: 1 juni 201510 j Yeaahhh Vrijheid!! Wat een opluchting moet dat ook voor jou zijn. Op naar de rest van de genezing. Proost op het stokloos lopen.
Geplaatst: 2 juni 201510 j Genieten jullie maar lekker van jullie vrijheid.Weinig te jubelen, maar positieve inzien. Stormachtig weer dus huishouden jubel ...
Geplaatst: 2 juni 201510 j leuk neem je ook een drosera mee?Drosera niet, het is de kleuterklas hé Uiteindelijk is het goudsbloem geworden (en toch geen Oost-Indische kers, achteraf bekeken was dat een erg goed idee) want dat kan wat meer hebben ... lees: een kleuterhand met daarin een dunne stengel, dat komt niet goed. En wat was dat ontzettend leuk seg! 20 van de 22 kindjes deden vrolijk mee en vonden het potje vullen met modder (zaai en stek grond) en er dan een gaatje in roeren geweldig. De meeste plantjes hebben het overleefd en ik vond het ook super. Denk dat dit ook erg leuk is in het derde leerjaar lager onderwijs ofzo dan kan je ze ook dingen leren over de goudsbloem nu niet, behalve dat die zaden griezel wormen zijn
Geplaatst: 6 juni 201510 j *jubel* wij beginnen maandag op de boerderij, hoera! We gaan nog niet direct beginnen met verkopen want de vergunningen zijn er nog niet, we weten nog niet of het water hier aan alle eisen voldoet en zo nog wat dingen. Maar we gaan gewoon alvast aan de slag met het schoonmaken van de keuken, inrichten van het huisje, opknappen van de tuin, etc. Meer dan genoeg dingen te doen daar, en als we daar gewoon eenmaal zijn en het voor de fietsers en voetgangers die langs komen duidelijk is dat er leven is komt de aanloop vanzelf, mensen die bijvoorbeeld iets over het gebied willen weten, of die naar het toilet willen, of de koeien willen aaien. Kinderen die bij het vennetje willen spelen, de naschoolse opvang in de wijk wil bijvoorbeeld af en toe bij ons langs komen om iets te doen te hebben, de mensen van de moestuin willen ook af en toe naar de wc enzo. Dan gaat de boel alvast leven, en die thee en limonade en taartjes komen dan vanzelf. Gister heb ik in die heerlijke zon alvast een hele reeks plaatjes geschoten, dus voor iedereen die geinteresseerd is zijn deze en meer foto's plus uitleg te bekijken op http://plukjegelukje.blogspot.nl/!
Geplaatst: 11 juni 201510 j zoonlief is geslaagd met een gemiddelde 7.8! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 11 juni 201510 j Hij gaat nu eerst verder met de HAVO en daarna (bouw) technische bedrijfskunde Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 12 juni 201510 j jubel jubel. Ik stap zometeen in de auto en rij naar het huisje in N-Fr. sinds hele hele lange tijd. Héérlijk. fototoestel mee..... vlinders en orchideeën zoeken.... wandelen wandelen.....
Geplaatst: 12 juni 201510 j Auteur Heerlijk voor je Bit, geniet ervan! Ik jubel dat mijn schuur bijna klaar is, en dat ik slechts twee weken rustig aan heb moeten doen nadat er iets in mijn knie knapte (dikke pijnlijke knie) én hetzelfde in mijn rechter pols. Ik kan nog niet op de knie zitten en de pols nog niet zo ver draaien, maar ik kan alles weer doen. Ik kon dus ook geen auto rijden en fietsen.
Geplaatst: 13 juni 201510 j zo Bit, heerlijk wel, geniet er vanen Huub, rustig aan hè, pols en knie heb je hard nodig in de tuin....
Geplaatst: 15 juni 201510 j Er van genoten hoor. Zondagmorgen vroeg wilde ik naar het toilet. Keek ik recht in het gezicht van een nog vaag bewegend dier in de wc-pot. Je denkt natuurlijk als eerst aan een rat. Maja. Ratten hebben we daar eigenlijk niet. Huis ligt tegen een zeer droge heuvel en hoewel langs een stroompje, ratten heb ik er nog nooit gezien. Wel heb ik er ooit een verdronken marter gevonden in een ton water. Deze bewoog nog heel vaag. Stok buiten gehaald. Stok in de wc pot. Diertje klemt zich er aan vast. Ding is volledig uitgeput, hield zich wellicht al uren boven water met zijn snuit. Buiten in de tuin gelegd in het vroege zonnetje. duurde zeker een klein uurtje en toen was hij weg. ( of een roofvogel heeft hem van het gras geplukt natuurlijk, dat kan ook ) Diertje druipt nog na.Het is een zevenslaper denk ik. Hebben er nogal wat van in en om het huisje.al zie je ze niet vaak. Zijn nogal schuw. Het is ook daar al weken lang droog. Heel droog. Ding was op zoek naar water denk ik ?
Geplaatst: 15 juni 201510 j Wat een bijzondere vondst! En wat een geluk voor het diertje dat je hem nog op tijd vond voor hij verdronk en dat je zag dat het een zevenslaper is.
Geplaatst: 15 juni 201510 j Auteur Wie weet hoe lang het daar al in doodstrijd geweest is voordat het gered werd. Fijn voor het beestje, óf fijn voor de roofvogel als die het opgepikt zou hebben...
Geplaatst: 15 juni 201510 j een voorzichtige jubel Ik was nl best blij met de ontdekking , van een Rombout tegen een muur bij de voordeur .en vanmorgen een vleermuis die shocking klem zat tussen de arm van ons zonnescherm .Beide dieren had ik nog nooit van zo dichtbij gezien . Of de vreugde wederzijds was is mij niet bekend, hopelijk hebben zij mijn poging om hen te redden overleefd .
Geplaatst: 15 juni 201510 j Bit wat een natte zevenslaper! Wij hebben ze ook ( ben er niet zo blij mee, ze vreten de isolatie van t dak op). Een Rombout is een libelle Heleen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 juni 201510 j ja Appelvrouw , een echte knoeperd ! Maar wel echt mooi. Ik kende alleen die blauwen die altijd bij de sloot zweven .Vandaar dat ik blij verrast was .
Geplaatst: 27 juni 201510 j Jubel! Na maanden vanaf maart alleen te zijn geweest hier omdat manlief in Nederland was, heb ik het veel en veel te druk gehad. 3 tuinen in onderhoud, varkens, kippen, konijnen, honden, katten, 2 huizen. Ik heb mij rot gerend en rende alleen maar achter de feiten aan. Nu is manlief terug maar oh oh wat een achterstanden. Ik heb een advertentie gezet met een hulpvraag en dinsdag komt er een vrouw uit België om ons 3 wekenlang te helpen met de tuinen, huis en dieren en vooral wijn maken, kersen plukken, jam maken, palinka stoken etc etc. Tegen kost en inwoning, dus goed geregeld.
Geplaatst: 29 juni 201510 j Helemaal goed! Je kan wel wat hulp gebruiken. Hopelijk werkt het goed uit en is dit géén flapdrol...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.