Geplaatst: 19 mei 20178 j Oooohhh tel de pootjes Vlaamse kleine minireuzen? Ik zou er zo een willen adopteren...
Geplaatst: 19 mei 20178 j Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Geplaatst: 20 mei 20178 j Ow, die konijntjes! En yes! Ik was al tijden op zoek naar een goedkope tuintafel voor op de volkstuin, om zaailingen op te zetten voor ze de grond in gaan. En vanmiddag zag ik hier vlak in de buurt een witte kunststof tafel achter in een tuin liggen. Ik de stoute schoenen aan en aangebeld om te vragen of ze die kwijt wilden, en ik mocht hem gratis mee nemen. Gelukkig vlakbij huis, want het was best wel een zware (verstevigd met twee metalen buizen). Maar goed, toen moest hij nog uit elkaar, want hij moet mee op de fiets. Wat een geklooi. Zwaar verroeste metalen schroeven in die metalen buizen. Ik heb staan wrikken en er met een hamer op geslagen en er cola overheen gegooid en met een tang geprobeerd te draaien en uiteindelijk is het me gelukt, hoera! Ik heb nu 7 min of meer handzame stukken tafel (2 buizen, 2 paar poten en drie delen tafelblad), die ik probleemloos kan vervoeren. Hoera! (Ik ga van de week wel een bosje wortels ofzo langs brengen bij die mensen, ik ben er zo blij mee! )
Geplaatst: 21 mei 20178 j Auteur De aanhouder wint altijd weer. Je zult wel extra veel plezier met je tafel hebben, na zoveel moeite!
Geplaatst: 27 mei 20178 j Net met wandelen met de honden kwam ik langs een stalletje met diverse plantjes. Er stond Egyptische ui en Salie bij. Die zocht ik allebei nog. En dat voor 50 cent.
Geplaatst: 27 mei 20178 j Onze grondwaterpomp is aangesloten en doet het! Het was al een oude put die zeker 10 jaar niet gebruikt is. Het eerste water stonk natuurlijk, maar nu helder fris en reukvrij water voor de plantjes
Geplaatst: 27 mei 20178 j Hoeraaaaaaa het heeft geregend! !!!!!!Zeven of acht druppels maar, maar toch, ze zijn gevallen. De voorboden van iets groter? ??Laat ons hopen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 mei 20178 j Hier regent het nu ook. Heb nog niet gekeken hoeveel er al gevallen is maar het lijkt een flinke bui.
Geplaatst: 28 mei 20178 j Vannacht hier een flinke bui met een donderklap. Werd er wakker van, maar alleen het gordijn even beter dicht gedaan tegen de licht flitsen.
Geplaatst: 6 juni 20178 j Regen !! eindelijk regent het hier . Hoop wel dat het niet te lang duurt want moet vanavond nog aardbeien en kersen plukken.
Geplaatst: 6 juni 20178 j DRIE mm hebben wij toch al gehad. Net niet genoeg om de grond onder de bomen nat te maken. Maar nu druppelt het weer een beetje. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 6 juni 20178 j 4.4 mm is hier gevallen volgens mijn weerstation. Mag van mij nog wel wat bij maar het is in ieder geval weer een begin.
Geplaatst: 6 juni 20178 j Het jubeltopic blijkt net zo veranderlijk als het weer... en wordt al snel Het Weer topic...
Geplaatst: 6 juni 20178 j Vandaag veel geluk gehad. Een grote spil van een populier brak af door een rukwind juist voor ik daar was. Ik heb de tak zien vallen. Een paar seconden later en ik had fameuze schade of erger. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 12 juni 20178 j Zo heerlijk lome biggetjes kunnen knuffelen vanmorgen vroeg! Ze lagen op een bultje in de zon facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 juni 20178 j nice! hier een zuinige-hollander-jubeltje:koop ik twee amerikaanse Sandisk geheugenkaartjes voor de halve prijs in China krijg ik er ook nog een gelukskettinkje bij
Geplaatst: 28 juni 20178 j (vorig jaar, 29 juni: )Eindelijk een mooie oogst van de 'sjalot gris' van Jet! Die had ik een paar jaar terug al gekregen om te poten. Eerst te laat geplant, daarna in arme grond, en er kwamen veel preimineervlieglarven in. En nu eindelijk netjes onder een tunneltje van gaas, in voedzame grond. Vorige week weer een nóg mooiere oogst binnen gehaald van die sjalot! Mooiere grond ook, iets verder uit elkaar misschien ook? Best veel flinke sjalotten in ieder geval, en heel wat medium en weinig ukkies. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 juli 20178 j Vanmorgen te horen gekregen dat ik weer door de periodieke kanker-APK gekomen ben. Dit betekent dat ik inmiddels 17 maanden in complete remissie ben, waarmee de kans duidelijk toeneemt dat ik ook in 2019 vruchten zal kunnen plukken. Een beetje laat, maar ik jubel graag met je mee! [emoji1303][emoji1303][emoji1303]
Geplaatst: 7 juli 20178 j Mijn dochter is geslaagd voor haar mbo-opleiding. Het was nog effe spannend want ze had een herkansing, maar ze heeft het gehaald! (En het idiote anno 2017 in dit land is dat het vooral een enorme opluchting is omdat ze nu geen afgrijselijke studieschuld heeft. De herkansing was mondeling, dat was dus een gesprekje van 20 minuten dat meer dan 20.000 euro waard was. Ze heeft nog wel een schuld, want ze heeft er 4 jaar over gedaan en voorafgaand aan deze opleiding is ze begonnen aan, en gestopt met een andere opleiding, maar die schuld is te overzien. Maar het blijft bezopen, onderwijs hoort gratis te zijn. En gezondheidszorg en OV ook. Ik zeg revolutie! )
Geplaatst: 7 juli 20178 j Mijn dochter is geslaagd voor haar mbo-opleiding. Het was nog effe spannend want ze had een herkansing, maar ze heeft het gehaald! Wauw Pippi. Wat ontzettend fijn voor jullie Van harte gefeliciteerd hoor. wees bevriend met kleine dingen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.