Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:

Heel veel succes @HuubvG

Geplaatst:
  • Auteur

@jootje, precies wat je zegt, dat mis ik nu. Ik kwam altijd heel voldaan weer thuis als ik midden in de natuur met de natuur bezig was. Het 'verheugen op' is alweer in volle gang.

@Tanja65, dan zou ik briefjes kunnen ophangen aan de prikborden in de winkels.

aangepast door HuubvG

Geplaatst:

Briefjes in de winkels werkt vaak goed..

Geplaatst:

@HuubvG ja klopt, bij een particulier ben je minder zeker van de lange termijn. Maar voor de meeste teelt maakt dat niet echt heel veel uit, hoewel de verbetering van de bodem uiteraard wel een lange termijn ding is. Het zou voor mij afhangen van de lengte van de wachtlijst denk ik. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Wat ben ik blij met dit forum... Krijg ik ineens van @jootje de vraag of ik nog wat knoflooktenen wil ivm mislukte KO oogst door de mineervlieg... 
Helemaal confuus, vind ik zo bijzonder... Dank je wel Jootje
Daar word ik helemaal happy van 

Geplaatst:

@HuubvG, is het een volkstuincomplex waar leden algemeen onderhoud doen? Je zou kunnen vragen of je daarbij kan helpen als voorbereiding op een eigen stuk grond. Dat voelt misschien wat tegenstrijdig maar zo leer je de mensen alvast kennen en wie weet is er iemand die de tuin niet meer helemaal zelf kan onderhouden waar je een stukje van mag gebruiken. 

Geplaatst:
  • Auteur

Goed idee @loes. al weet ik niet hoe nu die situatie is.

aangepast door HuubvG

Geplaatst:

Het grasveld (dat al jaren in de planning stond, en dat ik dus had ingezaaid met verouderd zaad) vertoont de eerste sprietjes. Ben heel blij!

Bij best wat tegenslag de laatste tijd, ben ik blij dat dit meezit, en ook dat  ik een stapje verder ben in de verwezenlijking van mijn tuin.

Er groeit ook héél veel spul met blaadjes tussen, dat ik eruit moet gaan trekken. Maar de jubel overheerst 

Geplaatst:

@fre3ke Wat fijn dat t je nu meezit. Blaadjes trekken is bijzaak..

Geplaatst:
9 uren geleden, HuubvG zei:

Maar ik zie mijzelf niet meer met een motormaaier langs de slootkanten rauzen...

Het zijn vaak de kleine rotklusjes die blijven liggen. Een schelpenpad onkruidvrij maken bijvoorbeeld

(Dat heb ik deze zomer zitten doen en nu aangeboden om vaker te helpen. Voor mij vooral om te testen hoe goed ik al die sociale contacten weer trek. Zou aan de ene kant wel een tuintje elders willen want meer ruimte en misschien zelfs een kas maar nu is mijn moestuintje lekker veilig in de achtertuin zonder iemand in de buurt. Dus daarom eerst helpen en nog geen eigen tuintje elders. )

Geplaatst:
  • Auteur
8 uren geleden, loes zei:

Voor mij vooral om te testen hoe goed ik al die sociale contacten weer trek.

Herkenbaar. Voor mij komt daarbij dat ik onderschat wat ik me op de hals haal als ik me aanbied als vrijwilliger. Het is me eindelijk gelukt om nee te zeggen tegen al die klusjes die liggen te wachten op een helpende hand. Ik ben niet onmisbaar, zo blijkt.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het leeft.

Dit is de paddenpoel, die ik dit voorjaar in mijn tuin geïnstalleerd heb.

Intussen goed begroeid, zowel  erin als er omheen.

Veel draadalg en weinig leven, dacht ik. 
Ik hoorde wel vaker een plonsje, als ik in de buurt kwam.

Vandaag ontdekt wat dat was. Minstens 3 donker groene kikkers. Helemaal vanzelf gekomen !

image.jpeg.287b86413bb1f14533da0bd16b290d39.jpeg

Geplaatst:

@Amrutten Wat geweldig... nog meer leven in de tuin.. geniet ervan!

Geplaatst:

Sorry.... niets met t mtf te maken maar ben zooooooooo happy..
Broer en ik fotograferen veel als amateurs... staan nu in een magazine  😄

image.thumb.jpeg.bb80803de5033d144f82a936842d8321.jpeg

YLLE Magazine Fashion Vol 123 October 2-2.jpg

YLLE Magazine Fashion Vol 123 October 2-12.jpg

Geplaatst:

Wow dat is nog eens nieuws!

Geplaatst:

Een groentejubel: dankzij die idioot warme en lange nazomer heb ik alsnog dikke droogbonen hangen aan mijn planten. Had ze veel te laat gelegd doordat de bonen een tijdje kwijt waren. 

PXL_20231009_102850857.thumb.jpg.ce7d1952cfdbbfb24be30e7ca1ec6f58.jpg

Geplaatst:

@Arjaik word altijd blij als de bonen kleuren.. tuurlijk de bloemen ook maar de bonen zelf zijn ook super..

aangepast door Lia56

Geplaatst:

Ja mooi he?

Net nog een leuke verrassing, ik was wat te dikke sperziebonen aan het pellen die lang gehangen hadden, lekker voor bonensoep. Zit er ineens een vreemdeling tussen, met prachtige blauwzwarte boontjes. Waar die nu weer vandaan komt?! 

PXL_20231009_145612774.thumb.jpg.c134663c49bfbd76318073dd614044b2.jpg

Geplaatst:

Ik kwam erachter dat ik op 20 minuutjes rijden bij van der wal-zaden vandaan woon. Ik ga er binnenkort maar eens heen. Heerlijk.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Hebben we nergens een topic over wildplukken en fourageren enzo? 

Jubel: ik fietste net naar huis en kwam langs een paar kastanjebomen. Twee jassakken vol meegenomen, partner bracht pas ook al een zootje mee, en we hadden nog een heel bescheiden oogst van onze eigen tamme kastanjeboom. Voorlopig genoeg voorraad. 

Geplaatst:
  • Auteur

@Arja, wel zoiets over wild tuinieren, maar dan met een Engelse titel: guerilla gardening.

aangepast door HuubvG

Geplaatst:
Op 11-10-2023 om 13:56, Arja zei:

Hebben we nergens een topic over wildplukken en fourageren enzo? 

Jubel: ik fietste net naar huis en kwam langs een paar kastanjebomen. Twee jassakken vol meegenomen, partner bracht pas ook al een zootje mee, en we hadden nog een heel bescheiden oogst van onze eigen tamme kastanjeboom. Voorlopig genoeg voorraad. 

Een oudje:

Geplaatst:

Grappig, die foto. Ik herken direct mijn groene tupperwarebakje met de drijvende bosbessen van vorige zomer :)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoera, HERFST!

Mijn favoriete jaargetijde. Want een hoop (fruit)vliegjes, spreeuwen, vlinders, wespen op de toch al oneetbare schimmeldruiven.

In de verte gakken ganzen "tot volgend jaar" Ik struikel her en der over een paddenstoel, het miezert, het stormt en is soms te warm.

De kweeperen, mispels en kastanjes zijn rijp en de sleedoorn ook, want tegenwoordig hebben we de diepvries, dus geen strijd met de fazanten en duiven om de onrijpe vruchten. En zo jubel ik mijzelf richting mijn verjaardag. Weer een jaartje ouder, maar dat is alleen de buitenkant. Mijn binnenkant is lekker tijdloos.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
Op 11-10-2023 om 07:21, bonnie f zei:

Ik kwam erachter dat ik op 20 minuutjes rijden bij van der wal-zaden vandaan woon. Ik ga er binnenkort maar eens heen. Heerlijk.

Jaloers!!!

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.