Geplaatst: 22 december 20232 j Whoohooo! Lekker anderhalve week vrij. Veel niksdoen en plannen maken voor de tuin van 2024. Welke pepers, paprika's, tomaten en ander spul. En het wordt hoog tijd om de voortuin eens opnieuw in te richten, want die heeft nu een bewoning van de sterkste planten die na vijftien jaar overgebleven zijn. Krokussen, Blauwe druifjes, Bluebells in het voojaar, Vrouwenmantel, Irissen, Geranium en Oregano en irritant gras er tussendoor voor de rest van het jaar. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 december 20232 j Ieniemini jubel. Ik verloor twee dagen geleden een oordopje (draadloos, goedkoop) in de AH, waarschijnlijk tijdens het ontfrummelen van mijn sleutelbos waar de bonuskaart aan hangt aan mijn handschoen die ook in mijn jaszak zat waar ook desbetreffend dopje in zat. Volgen jullie het nog? Goedkoop setje van de Action, maar perfect voor Audioboeken luisteren. Met éen dopje in zo'n oplaaddoosje, gebruik ik die nooit weer 🫤. Dus alvast bij de batterijen recycle pot gelegd. Vandaag moest ik toch boodschappen en een pakje ophalen, dus ik toch maar even vragen. Hebben ze hem gewoon gevonden!!! En bewaard. Zit onderin het bakje met sieraden diversen, horloges, allerlei ID kaarten, nog net geen kunstgebit en andere gevonden voorwerpen. Dopjes met elkaar in het doosje herenigd en ze zitten inmiddels weer gezellig in mijn oren te mompelen. Bijna een kerstverhaal, dit 😄 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 december 20232 j 13 minutes ago, woldistel said: Bijna een kerstverhaal, dit 😄 Wat fijn... dat ze t toch maar bewaren. Kunstgebitten vinden ze ook wel hoor 🤣 alleen deze keer niet
Geplaatst: 28 december 20232 j Dat kunstgebit was vast al opgehaald, want je merkt snel genoeg dat je die niet meer bij je hebt. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 december 20232 j Of geruild voor een ander .... gebeurt regelmatig in verzorgingshuizen... 🤣
Geplaatst: 28 december 20232 j Sorry... niet geschikt voor dit topic... Just now, Lia56 said: Of geruild voor een ander .... gebeurt regelmatig in verzorgingshuizen... 🤣
Geplaatst: 12 maart 20241 j Vandaag een prachtig mooie kleindochter gekregen! dat is wel een jubel waard toch? 😊
Geplaatst: 12 maart 20241 j Mooi zeg gefeliciteerd Jo en Verkering met uitbreiding grootouderschap! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 maart 20241 j Aaaah wat een leuk nieuws Jo! Van harte. Dat jullie maar veel van de kleine spruit mogen genieten!
Geplaatst: 13 maart 20241 j Fantastisch! Gefeliciteerd. Geniet ervan. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 23 maart 20241 j De natste plek op de tuin, waar ook af en toe plassen stonden is mijn aspergevak. Dus die hebben flink wat zwemles gehad. Ik had er een hard hoofd in. Vandaag naar de tuin om de twee gekochte planten erbij te zetten, en kijk! Ik vind het een jubel waard! 😊
Geplaatst: 23 maart 20241 j Applaus 👏! Fijne ontdekking 🙂 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 29 maart 20241 j Nog een jubel: vandaag is er een gat geboord zodat we eindelijk grondwater kunnen gaan gebruiken. Er was een paar jaar geleden een poging gedaan, maar die kwam niet diep genoeg. Nu nog een pomp enz en dan hoeven we geen leidingwater meer te gebruiken voor de tuin.
Geplaatst: 29 maart 20241 j Oh dat is echt een jubel, beetje jaloers, hier is het gewoon te duur om te boren met garantie, +30m met grote zwerfkeien in de grond, ik zit op de top van een heuvel. Dat wordt een hele verademing voor watergift.
Geplaatst: 29 maart 20241 j Het was ook niet goedkoop, we krijgen het er nooit uit, maar dat is dan maar zo. Leuk detail was ook dat hij op 12 meter diep een laag grof geel zand tegenkwam, alsof je een zak straatzand opentrekt. Zag er geel grappig uit. En het is heel zacht water met vrijwel geen ijzer.
Geplaatst: 30 maart 20241 j Vanochtend deze vos gered uit een strik. Daarna bleef deze nog wat liggen voor wat foto's.
Geplaatst: 30 maart 20241 j O, het arme beest. Was het een expres geplaatste strik of was hij per ongeluk ergens in geraakt? Waar vond je hem, vertel er eens wat meer over? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 maart 20241 j Expres geplaatst. Als wij in Frankrijk zijn lopen we veel in de buurt. We hebben vaker een vos gered. Die van vandaag had de strik om zijn achterpoot en de vorige om zijn nek. We zijn beducht op de vallen en zodra we er een zien maken we die "onklaar" Ik vind dit zo vals... ze kijken er niet eens elke dag naar... 3 weken geleden een strik kapot gemaakt en dat ligt er nu nog steeds zo
Geplaatst: 30 maart 20241 j Wat erg dat mensen zo onverschillig kunnen omgaan met zulke prachtige dieren. En wat fijn dat er dan mensen zoals jij zijn @Lia56 die daar dan fijn tegenin gaan. Supergoed!!!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.