Geplaatst: 22 augustus 20169 j bofferd!hier ook een fijne jubel: dochter is gelukkig getrouwd (ik bedoel dat ze heel gelukkig is) en het regende alleen toen we binnen waren voor het ja-ja
Geplaatst: 22 augustus 20169 j Dat is echt leuk nieuws, Rob en E. ! Proficiat!!! Anneke schreef: Verrassing: er is van alles eetbaars klaar. Nu beginnen met snoeien en onkruidruimen en rustig aan het forum weer een beetje bijlezen.Zo gaat het altijd wel, gelukkig. Slakken zijn vervelend en kunnen wat schade doen....maar tegen de groei vanaf mei/juni kunnen ze echt niet op-eten. Het zijn vooral opruimers van het minder gezonde en al dode spul. Slakken beetje onder controle houden is slim.....maar een tuin willen zonder enige vraat is alleen maar stressen en niet nodig. Daar heb je meer je eigen moestuin- plezier mee, dan de slakken. Uiteindelijk doen die beestjes ook veel nuttig werk. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 22 augustus 20169 j dank jullie allemaal, geef het door aan mooiste middelste dochter van de wereld (hebben we ook nog een mooiste oudste dochter en mooiste jongste zoon, luxe hoor!)
Geplaatst: 22 augustus 20169 j Gefeliciteerd met al dat moois "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 23 augustus 20169 j Beter bij hem dan bij jou, maar waarom is dit een jubel? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 23 augustus 20169 j Nou juist daarom gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 24 augustus 20169 j uhm, die beesten kunnen lopen toch? (wij hebben een buuv met fijn veel kweekgras, heermoes, wilgenroosje, haagwinde, gulden roede, meidoorn vlak naast ons pad, kunnen ook allemaal lopen )
Geplaatst: 24 augustus 20169 j Ja hij kon lopen erg goed zelfs maar ik ga er nu vanuit dat de mais van de buurman lekkerder is dan de mijne ik ga me pas zorgen maken als zijn mais op is.Ik heb ook een buurvrouw met haagwinde haar idee van verwijderen is kapot steken en omspitten met als gevolg overal haagwinde. Bij mij was het tussen de kruisbessen gekropen lekker makkelijk om te verwijderen spul krult overal omheen in combinatie met de prikkers van de kruisbes.
Geplaatst: 28 augustus 20169 j eindelijk eindelijk eindelijk kan ik weer posten vanaf mijn eigen laptop. dat heeft even geduurd zeg (vanaf begin april). maar wel blij weer met mijn eigen lichte laptop ipv de zware reserve laptop.
Geplaatst: 27 september 20169 j Vandaag voor het eerst koolraap gegeten. Was lekker. Wordt dus een blijvertje in de tuin, zowel voor ons als voor de beesten
Geplaatst: 27 oktober 20169 j 'Ze' (ik weet eigenlijk niet eens of ze van een vereniging zijn ofzo ) kwamen weer aan de deur met oliebollen! De papieren zakjes staan open, want ze zijn net gebakken ZO lekker!! Krokant en warm en ik heb er nu al 3 op En normaal ben ik nou niet zo gek op oliebollen, zeker niet eind oktober al. Ze komen elk jaar, en we kijken er al weken naar uit Van mij mogen ze ook over een 2 weken/maand nog een keer komen. Zo willen wij best wat 'doneren'. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 oktober 20169 j Ow, nu heb ik zin in oliebollen, Jorieke! Oliebollen bakken is echt een vak, ik waag me er niet aan, bak wel elk jaar bergen appelflappen op 30 december (zodat de walm een beetje weg is getrokken op Oudejaarsavond). Beetje vroeg wel, eind oktober al oliebollen, maar ja, mijn moeder en broer baken elk jaar twee keer appelflappen; met Oud&Nieuw en nog een keer in juni/juli, gewoon voor het lekkere. Ik heb nu ook trek in appelflappen. Laat die winter maar komen!
Geplaatst: 30 oktober 20169 j Auteur En ik ben blij dat de klok weer een uur terug is. De hele zomer steeds een uur terug gerekend hoe laat het eigenlijk nog maar is (zoals sommigen de euro terugrekenen naar guldens) vanwege mijn biologische klok. Ik kan er maar niet aan wennen doordeweeks een uur te vroeg op te moeten staan om op tijd op het werk te zijn. Een uur eerder in slaap vallen des avonds lukt mij niet, zodat ik aan het eind van de week doodop ben. Ik behoor tot de 65% die het gedraai aan de klok maar niks vindt en de zomertijd af wil schaffen.
Geplaatst: 30 oktober 20169 j Ons nieuw huisgenootje Leuke cavia!Is het een borstel of kruising? En van mij hoeft dat klok verzetten ook niet! Mogen ze meteen afschaffen.
Geplaatst: 30 oktober 20169 j Doe je daar echt de hele zomer over Huub? Ik lach m'n man altijd een beetje uit die daar een week lang last van heeft, maar de hele zomer Fijn dat je nu weer in de 'juiste stand staat'
Geplaatst: 30 oktober 20169 j Kruising tussen een borstel en een Tessel cavia.Volledig afgekeurd volgens de rassenetiquettteZe heeft te veel kruiden op plekken waar ze niet horen en veel te lang haar.Echter....ik was op slag verliefd. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 30 oktober 20169 j Kruising tussen een borstel en een Tessel cavia.Volledig afgekeurd volgens de rassenetiquettteZe heeft te veel kruinen op plekken waar ze niet horen en veel te lang haar.Echter....ik was op slag verliefd. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 30 oktober 20169 j Huub, er gaan steeds meer stemmen op om het gedraai aan de klok af te schaffen, want het blijkt nauwelijks iets op te leveren aan energiebesparing.
Geplaatst: 31 oktober 20169 j Kruising tussen een borstel en een Tessel cavia.Volledig afgekeurd volgens de rassenetiquettteZe heeft te veel kruinen op plekken waar ze niet horen en veel te lang haar.Echter....ik was op slag verliefd. Leuk toch hebben jullie er nog meer?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.