Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Ik heb een moestuin dagboek, en die ligt op de lectuurstapel in het kleinste kamertje Met een pen er naast. Elke keer als ik wat gezaaid heb, of er iets anders tuin-gerelateerd aan de hand is (al een maand heel warm en droog, die nacht nachtvorst, 1e keer sla geoogst, etc etc) dan schrijf ik dat op. Je zit daar toch, hoef je er niet speciaal tijd voor te maken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Merel Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Haha! Een moestuindagboek heb ik gehad. Goed begonnen, maar verwaterde. Nu snap ik het: het lag op de verkeerde plaats . Quote indefruitboomgaard
jasmin Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Als je zaait, een stokje met naam en zaaidatum... geen administratie meer nodig... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Merel Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Ben bang dat ik niet heel snugger overkon, maar heb ik ook gedaan. Misschien handiger als ik volgende keer een watervaste stift pak . Maar om maar een einde te maken aan mijn administratie-onvermogen: volgend jaar (of keer) ga ik geen groenten die zon nodig hebben meer proberen te kweken op een plaats waar niet heel veel zon komt. Ook niet omdat ik nergens anders plaats heb of omdat ik het heel graag wil. Quote indefruitboomgaard
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Ook een goeie! Maar ik merk echt dat het ook leuk is om het weer te noteren. Zo weet ik dat het vorig jaar rond deze tijd 10 grader kouder was dan gemiddeld. En we 25 april pas weer een keer regen kregen na een lange droge tijd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 potlood! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
RickT Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Ik ben heel enthousiast begonnen aan een moestuinlogboek in Exel, maar dat is ook verwaterd haha. Ik heb het gewoon TE druk met andere werkzaamheden. Wel schrijf ik nu de datum op de witte stokjes Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
essiebes Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Volgend jaar ga alleen nog maar zaailingen in plastic potjes doen. In de aarden potjes droogt de grond echt te snel uit. Moet ik nu 2 keer per dag water geven anders hangen ze 's avonds helemaal op half 7 Quote
Jooze Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Is wel wat werk, maar ik hou een blog bij. Ik vind het zelf erg leuk om na te lezen. En vooral de foto's terug te kijken!Hou er nu ook een lijst bij met wat ik heb geoogst dit jaar, heel benieuwd wat er aan het einde van het jaar allemaal opstaat! Dat doe ik volgend jaar weer, leuk om te vergelijken! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Claudia69 Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Volgend jaar ga alleen nog maar zaailingen in plastic potjes doen. In de aarden potjes droogt de grond echt te snel uit. Moet ik nu 2 keer per dag water geven anders hangen ze 's avonds helemaal op half 7 Ik vind plastic potjes net minder omdat ze potgrond soms te nat houden. Ik had komkommer staan in aarden + in plastic potjes en in de plastic potjes deden ze het beduidend minder. Water geven doe ik door potjes in netmandjes (IKEA, Antonius, gerecupereerd uit een oud rekje) in een ruimere bak te drenken. Quote
Koert Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Grappig, ik sluit mij aan bij essiebes, bij mij deden de plastic potjes het ook beduidend beter, bij alle planten maar zeker ook bij de komkommer nu ze in de kas staan. Ik denk dat de plek waar je ze hebt staan een groot verschil kan maken, waar heb/had jij je potjes staan Claudia? Quote Even a broken clock is right twice a day
helena Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Geplaatst: 9 mei 2011 Ik sluit me aan bij Claudia. Helaas heb ik niet genoeg aardewerk potten. Ik vind ze vooral eerlijk. Je kan zien wanneer de pot/plant water nodig heeft. Wanneer je schotels gebruikt kun je de potten goed vochtig houden. Quote
Koert Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Ik moet er wel even bij vermelden dat ik het heb over de opkweek van plantjes, die aantal planten die uiteindelijk in een pot komen te staan zet ik uiteindelijk wel in aardewerk potten! Quote Even a broken clock is right twice a day
Miquel-nature Geplaatst: 10 mei 2011 Geplaatst: 10 mei 2011 - Geduldig wachten met zaaien ipv alles leeg gooien.- Tomaten en andere plantjes in bekertjes zaaien- Wortels en radijs buiten zaaien. Quote Kweker sinds 2010
mmmargot Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 - Al eerder sla en rucola zaaien- Meer sla en rucola zaaien Ik ben fan Quote
bonnie f Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Niet voor de halve wereld plantjes kweken, ik werd er gek van. Vandaag de laatste weggegeven. Alleen die voor mijn ouders staan hier nog, die komen volgende week terug van vakantie. De zonnebloemen, pompoen en courgette iets eerder zaaien. Volgend jaar beginnen met meer vaste groenteplanten. Ik kan het er nu niet bij hebben. Zowel letterlijk als figuurlijk niet. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Oef, grootse plannen hier alweer voor eind dit jaar/begin volgend jaar. Dus:- geen tomaten en pepers/paprika meer in de moestuin (maar ergens anders........ - meer ruimte voor mijn ruime assortiment vaste groenten.- langere vakken maken voor de groenten waar we VEEL van willen eten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Ik vindt het volgens mij zonde van je groentetuin om langere vakken te maken, maar ik heb idee waarom geen twee.twee vakken van hetzelfde bedoel ik. dat je vaste groente meer ruimte krijgen vindt ik weer goed idee natuurlijk heb jij de alpensla Cicerbita alpina al ?ik vraag me af of ik zelf niet de vaste sla soorten allemaal bij elkaar ga zetten net als bv de vaste kool planten. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Heb ik nu al Hans, 2 (of 3) vakken van een zelfde soort. Beetje stom kan er dan net zo goed langere vakken van maken. Want als je dan de rij tegels daartussen weghaalt, heb je meer grond! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 ja ik vindt de kleine vakken gewoon mooier, zelf heb ik niks wat ik kan bedenken dat zo lekker is dat ik meer dan 1 vak wil waar gaan je tomaten en pepers dan in volgend jaar ?????heb je die altijd in openlucht (nuja dat heet in vakterm vollegrond ) Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Uien, rabarber, kolen, asperge, ik heb al een boel kandidaten voor de langere vakken. De tomaten en pepers... komen in de nog te kopen (bij elkaar scharrelen) en bouwen tunnelkas Als alles volgens plan gaat, gaan we daar geld mee verdienen om zaken te kopen/doen die we niet al zelf kweken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 oja uien en rabarber heb ik ook in meerdere vakken asperge doen het hier trouwens erg goed ze steken allemaal sprietjes omhoog, ik hou ze in potten op een rij en daartegenaan maak ik zo'n heuvel rugje dat lijkt me leuk. TOP, die tunnel, weet je wat ook mooi is zo'n belgische ouderwetse kas (nouja zo noem ik het), dan metselen ze laat maar zeggen een hele grote langwerpige diepe vierkante put in de grond en dan komt daarboven alleen het dak, je gaat laat maar zeggen met treden af je kas in, weet je wat ik bedoel ? Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Haha ja, ik weet wat je bedoelt. Maar dan zetten we liever even een tunneltje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Volgend jaar plant/zaai ik nog meer uien, dichter op elkaar. Zodat ik rond deze tijd al lekker wat verse ui kan oogsten, door het uienveldje uit te dunnen. En steeds om en om uien uit de grond kan trekken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Volgend jaar plant/zaai ik nog meer uien, dichter op elkaar. Zodat ik rond deze tijd al lekker wat verse ui kan oogsten, door het uienveldje uit te dunnen. En steeds om en om uien uit de grond kan trekken. Ik ook... meer uien.... jammie... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.