Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou ik weet niet, ik kijk even op de nog ingepakte andere helft. Jawel er staat olijf en tom op, nou, het is gewoon niet tot me door gedrongen. Wel leuk de verrassing was des te groter. 

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Super gezellig bezoek gehad hier, en ik kreeg (of ruilde...) eigenlijk teveel om op te noemen, maar ik doe toch een poging:

Sinaasappels, een paar citroenen, en avocado's, een heerlijk blok zeep, een zakje 5-spice poeder, een zak meel, een pot zelfgemaakte paneermeel, een potje citroencurd, heeeel veel van die baby-bell-kaaswaxjes, koeken en belegde broodjes van een bekende keten, een enorme geitencheddar, uhm... oh ja! ook nog een boel aardbeienplantjes! 

:thumbup:

• Like 2
Geplaatst:

Goh. Jij zulk fijn bezoek gehad, Joriek?
Ik ging juist heel prettig op visite.
En deed ook goede, zo niet betere cadeautjes / ruilen op.
- boerenmetworsten
- stekjes van zoete aardappel
- Ida gold zaailingen
- twee zakken graan
- sojasaus
- nitrietzout
- sesamolie
- gemberpoeder en pumpkinspice
- een zak heerlijke walnoten (plvv dank aan@appelvrouw!)
- een levensgroot pak nesquik
- allerlei zaadjes van de bolster
- ennnn mijn hele eigen broedmachine met automatische eierdraaier. Whoop-whoop!!

Plus een gezellige, zonnige middag met oss’n kiek’n. Leuk man!

• Like 5

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Vandaag vond ik in mijn brievenbus de tomatenzaadjes die ik van @jwedding kreeg. De Druzba en Dwarf Sweet Sue, twee spannende soorten, naast mijn saaie enkele soortje. Nu kan ik met een andere moestuinders tomaten vergelijken dit jaar. Ik vind het zo leuk! 

• Like 2
Geplaatst:

Een paar spannende zaadjes van een MTF lid. Net even iets anders dan we allebei dachten, maar wel een heel leuk projectje erbij voor deze zomer. 

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Gisteren een paar plantuitjes en -sjalotten van mijn buurvrouw, ze had wat over.

Vandaag verrassingspakketje zaadjes van een mede-moestuinforummer. Bedacht net dat mijn moes- en bloementuin ongeveer honderd keer leuker zijn door alle uitwisselingen met mensen van hier! Anders zou het toch wel bij de standaard moestuindingen en tuincentrumplanten blijven. Ik ben dus heel blij met jullie en ik blijf nog even. 

• Like 1
Geplaatst:

Mijn aardbeienplantjes!
Heb nu vroeg, middel, laat en doordragend.

Hopelijk heeft de frau mieze huppeldepup toch nog wat stuiptrekkingen dat ie het weer gaat doen. Zag in sommige bevroren planten toch weer wat leven. Zou mooi zijn. Dit weekend planten.

Geplaatst:

4 kerstomatenplanten, ik wilde er maar twee en kan er dus nog twee weggeven. En twee gartenperles plantjes, het eerste tomaatje traditioneel in de kas. Verder een flinke schep vlaszaad om bij aardappels te zaaien en een kilo soda bicarbonaat om wasmiddel mee te maken..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Muizen....

Ik heb een trauma aan muizen die in mijn oude huis in Zaandam vrolijk over mij heen trippelden terwijl ik trachtte te slapen. Dus nee. Ik ben niet gecharmeerd van muizen binnenshuis.

Ik sta lichtelijk op flippen.

Geplaatst: (aangepast)

De leukste post is MTF post.

Edit: ik vergat de foto van de Spitskool-post die ik erbij wilde doen. :)

20210316_175559.thumb.jpg.04bcab6cbfe3e31ae2182c3269a0b871.jpg

aangepast door Spitskool
  • Like 3

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

We kregen een pakketje, en de chauffeur liep wat te mopperen dat er een ander pakket kapot was gegaan en dat er overal stro lag in de bus. Joep zou wel even een bezempje voor hem pakken, en een vuilniszak. Dan moest ie dat maar bij het hek achterlaten als hij klaar was, dan konden wij verder met snoeien en het slepen met takken.

De chauffeur is best even bezig geweest op onze oprit, en we hebben net de zak gepakt. Het ding voelde alleen wel nogal zwaar voor stro. Dus Joep kijkt er in, blijken er allemaal plantjes in te zitten :shock::lol: In potjes ook nog. Samen met dat stro, wat dus opvulmateriaal was voor tussen de P9 potjes. Ik denk dat het een soort sier-aardbei is? Nou ja ik heb meerdere foto's in het identificatie-topic gepost ;) 

Photo1870.jpg

Photo1874.jpg

Geplaatst:

Een LOCKMACHINE!!!

Ben echt zo ontzettend blij ermee.

Wow. Ik voel mezelf alsof ik nu echt kan naaien . Die naailessen werken echt. Nu nog uitvogelen hoe een lockmachine in hemelsnaam geregen moet worden... uitdaging hoor.

2c054eba43dc61fde63bde5e05aa66dc.jpg

En pompompommmmm
Mijn bestelling bij takoy.nl is net binnen. Prachtige prachtige prachtige stoffen hebben ze. Zo blij mee!

En de zon schijnt óók al. Sjonge jonge, het moet niet gekker worden vandaag!

• Like 5
Geplaatst:

Wat is het verschil tussen een lockmachine en een naaimachine? Het is in een goed merk, dat ken ik wel, maar daar houdt mijn kennis dan ook op.

Ik heb veel rabarberwortelklompen en prei gekregen. De buren verkleinen hun moestuin ivm vergevorderde leeftijd en veel rabarber moest weg. Aangezien rabarber hier erg geliefd is, heb ik de rabarberklompen gekregen. Zijn zeker 5 planten als ze allemaal goed aanslaan.

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...