Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Doornloze braam van de buurvrouw op het complex gekregen (gisteren eigenlijk al). En vanmiddag instructie gehad hoe een dakgoot te plaatsen op ons tuinhuisje, ivm aanschaf regenton, telt dat ook als ‘gekregen’?

• Like 3

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Gisteren kreeg ik een zootje bakstenen, om in de tuin wat dingen op hun plek te houden. Dat was lekker sjouwen, en mijn auto kreunde. Voorzichtig naar huis gereden en alles weer uitgeladen. Vandaag voelen mijn handen alsof ik een Legopoppetje ben. 

• Like 3
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Gisteravond buren op bezoek, ze brachten wat tuin-en vijverplantjes voor ons mee uit hun eigen tuin. 💚

• Like 2
Geplaatst:

@Mellie Wat is die linksbovenste? 

Hier staat het Wasabiplantje nu in mijn huis. Gisteren gekregen van mijn in Dordt wonende broer die deze bij Vreeken heeft opgehaald. :grin:

Geplaatst:

Ik kreeg net 12 meter kasrubber van iemand die slechts 1 km verderop woont. Ik zag toevallig de advertentie op marktplaats. Zo blij mee. Hij wilde er niets voor, toch maar een reep chocola, en twee mooi zelf gezaaide planten meegenomen. 

Kan ik eindelijk de twee ramen met te weinig rubber voorzien van rubber en een nieuwe bij het dakraampje plaatsen. Daar lekt het. 

• Like 5

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Mijn ouders kwamen langs en brachten bijna 5 kilo blauwe bessen mee. De nieuwe oogst komt er al aan, maar ze hadden nog flink wat van de oogst van vorig jaar in de diepvries. Die struikjes doen het erg goed in hun kas! 

• Like 3
Geplaatst:

Ik heb niet echt wat gekregen maar pal voor mijn huis is een boom omgezaagd en ik zie daar al de hele week een berg houtsnippers liggen. Misschien toch maar even een paar vuilniszakken vullen🤔 En meenemen naar de moestuin

20250409_190957.jpg

• Like 6
Geplaatst:

As.

Uit de pelletkachel van een sinds vandaag ex-collega. Hij heeft ander werk gekregen, dichterbij zijn woonplaats.

Ik stook zelf geen hout, dus dit is mooi voor op de tuin.

• Like 3
Geplaatst:

Vandaag als verjaardags kadootje mooi veldosvlees gekregen ! En sla plantjes, en een megagrote zoete aardappel! Word je toch blij van? thanks Jorieke en Joep!

• Like 5
Geplaatst:

Ik kreeg ook van alles van Jootje, vooral dingen die zo moeilijk groeien hier zoals pindakaas en chocolade :D En ze regelde een mooie oude thermoskan voor me, zodat dat stomme lekkende ding van de MTFD weg kan. Al moet ik deze nieuwe-oude nog wel even testen. 

Verder ook broccoliplantjes die ik ondertussen al allemaal een eigen potje heb gegeven, en peppadewplantjes en pootaardappeltjes en dan vergeet ik vast nog dingen. 

• Like 3
Geplaatst:

Van @Jorieke123een grote krop sla en een hand vol paarse paksoi achtigen! De laatsten zijn al opgesmikkeld, even gewokt met wat verse gember en wat sojasaus erbij!

955CB014-6168-4C3A-BBDE-6DE0831BC3A2.jpeg

• Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...