Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Das een leuke Henk! Denk dat ie jong is en van de nieuwsgierige leeftijd en daarom misschien wat verder van huis is gegaan dan gewenst?...

Je zou 'm een riempje om kunnen doen met daarop jouw telefoonnummer... kunnen de eigenaren je bellen als ie wel weer thuis komt. Als je nix hoort dan ... is het voortaan jouw jager.

Site voor vermiste/gevonden huisdieren: https://www.amivedi.nl/?gclid=CPDDmr-S2MYCFUcOwwodgaYG2Q

Daar zou je ook een foto van het beestje kunnen plaatsen...

Dat is tenminste wat ik doe met de katten die bij mij komen aanlopen.

Geplaatst:

Erny, dank voor de Amivedi link. Inmiddels aangemeld, en ook gefolderd in de buurt (makkelijk: slechts 20 huizen hier)

Heel gedoe, een kat. Op zondag naar AH voor kattengrit, brokjes en nat voer. Het is hier een soort Ede, alles dicht op zondag. Dus even naar het goddeloze Brabant, is redelijk dichtbij.

Sinaasappeldoos met kranten, en daarin de kattengrit. Werd binnen het uur al gebruik van gemaakt.

Andere doos opgezocht, grote zachte handdoek erin. Werd ook helemaal akkoord bevonden.

Speeltje gemaakt (opgerold washandje aan een touw, opgehangen). Was ook akkoord. Binnenkort wat meer: ik wil b.v. niet dat mijn mooie Eames 124 fauteuils kapot gekrabd worden.

Als er binnen een paar weken geen reactie komt maar eens langs de dierenarts: gezond? / gechipt? / geslacht? / leeftijd? / ontwormen? / wanneer steriliseren; castreren?

Mevrouw (denk ik) of meneer vindt het hier binnen wel OK. Kan altijd naar buiten, maar dat vindt ie –zeker met de motregen van vandaag- een no go area. Behalve ’s nachts, dan is het wel de moeite om via buiten door mijn slaapkamerraam weer naar binnen te komen.

Zonet even gewogen: 2500 gram. Welke leeftijd hoort daarbij?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Leuk beestje, ongeveer op die grootte kwam bij ons ook een Cypers grijze broodmager aanlopen.

Was volgens de dierenarts een maand of 10 oud.

Ook van alles en nog wat geprobeerd om een eventuele eigenaar te vinden, er heeft zich nooit iemand gemeld.

Het is nu wel de tijd dat een vakantie oppas de mist in kan gaan en dat zo'n kat onbedoeld ontsnapt.

Zo te zien van voren lijkt het een man, aan de achterkant is dat wat makkelijker te bepalen.

Beste is z.s.m. even langs te gaan bij een dierenarts om te zien of er een chip aanwezig is.

Geplaatst:

makkelijkste is om zo snel mogelijk langs de dierenarts te gaan en controleren op chip. als je van te voren even belt kan je vaak kostenloos ff langs komen voor een chipcontrole. misschien willen ze dan ook ff snel bekijken of het een mannetje/vrouwtje is, wel handige informatie voor de zoektocht naar het baasje.

leeftijd is lastig te schatten. jonkie maar wel duidelijk al kitten af gezien de mooie doorgekleurde ogen.

Geplaatst:

Wat mij betreft heeft de muizenvanger zijn baasje al gevonden. Het klikt wel zo te lezen. Ga eens op zoek naar wortels van de valeriaan Henk, langs sloten staan ze nu wel. Maak er speeltjes van, touwtje eraan, dan moet jij het bewegen en gaat de kat erachteraan.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Gekregen: plantjes voor mn "vijver"... Watermunt en nog wat...

IMG640926301437689602.JPG

En van een moestuinder een struikje van deze:

IMG641475541437689679.JPG

En bij hem mochten we ook zijn zwarte bessenstruiken leegplukken, houdt ie zelf niet van, en zn Jostibes (zoals hij het zelf noemde ). Die laatste moet nog.

Geplaatst:

Net terug komen rijden uit Leek... op een gloedje nieuwe vet mooie Electrische Fiets!! De Trek T500+ Low DD

Aanleiding is wat minder om te jubelen. Fiets was van mn vader maar na een val (3 jr gelee, bovenbeen net onder heup gebroken, diverse operaties en weer nieuwe metalen pen constructies, veel revalidatie en tegenslag, ene been nu 5 cm korter...) durft hij het risico van het fietsen niet meer te nemen. Hij toert nu met zn scootmobiel en gelukkig kan hij sinds kort ook weer auto rijden.

Zijn herenfiets heeft hij toen (3 jaar gelee) nog ingeruild voor deze nieuwe damesfiets en die had tot vandaag maar 2 km gereden. Voor de rest heeft ie binnen gestaan.

Maar nu heb ik hem dus gekregen. Helemaal geweldig!!! Mn (6 jr) oude electriekie begon toch duidelijk kuren te vertonen en ook de (gereviseerde) accu begon al snel weer minder lang mee te gaan. Dus die was binnenkort wel aan vervanging toe.

Dat het zo'n mooie zou worden had ik niet verwacht en ook niet dat ik die nu al zou hebben.

Joepie Hoezee Hoeraaaaa !!! Mijn fietstoekomst is voor de komende jaren weer veilig gesteld. Das een opluchting.

Geplaatst:

Hulp van mijn buren Ik heb mijn enkel verstuikt en ze laten mijn hond uit. Een andere buuv heeft me gisteren naar dokter gereden.

(Ik word

trouwens helemaal blij van dit topic. Mensen zijn njet altijd egoistisch maar geven ook veel weg )

Geplaatst:

Beterschap Heylane en gelukkig heb je zulke buren die dat voor je willen doen.

Heb vandaag komkommers gekregen van de buren. Die zullen ongetwijfeld beter smaken dan mijn "chinese slangen" komkommers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...