Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Wat Jorieke dus al zei in  het topic : wat heb je vandaag uitgedeeld: 

Dat heb ik ( wij) gekregen dus ! 
( wéér) een doosje paprika’s, een pinkbanana pompoen, kweeperen-jippie- en het -denk ik- allerleukste: eigengemaakte chocolademelk poeder! Te leuk, en heel erg lekker! 
Bedankt weer he, ook voor de gezelligheid! 😊😘

02D43CEC-515F-45DE-B2BA-CA9A459E22B8.thumb.jpeg.7ed487dc8c5652a645d919ef69085860.jpeg

aangepast door jootje
  • Like 2
Geplaatst:

Nou het is voornamelijk mengen, maar dat noemen we dan maar even maken :) Melkpoeder, cacaopoeder, poedersuiker (die ik al zelf had gemaakt met maïzena er door) wat maïzena en een reep chocolade er door geraspt/hakt. Zo kan je zelf een beetje bepalen hoe zoet je het wilt, en of je er bijv. melk-, of pure chocolade door doet enzo. Wij zijn meer van het pure, en niet heel erg zoet, en dat kan je niet kopen als kantklare mix.

Ik heb het recept weer van deze site, https://gewoonhanne.nl/2019/12/23/homemade-hot-chocolate-mix-winactie-retulp/?fbclid=IwAR2PgGlPZXzTvhtt2aoASWM1ccrM-LatGAFumFPtRCMzudRMWXuG2U55QgU

120 gram melkpoeder, 60 gram cacaopoeder, 80 gram poedersuiker, 100 gram chocoladereep, 2 theelepels maïzena en 1/2 theelepel zout. Ik gooi het in de foodprocessor, die hakt de chocoladereep ook heel erg fijn. Heb je die niet, dan moet je het raspen ofzo. 

Nou en dan heb je dus een mix waar je 2 eetlepels van in een mok doet en je giet er net-niet-kokend water op.  Ik heb ook een mix gemaakt met kaneel er door, en eentje met espressopoeder. Ze geeft op die site nog meer opties. Ik maak er nog wel even een nieuw topic voor aan. 

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Een broodbakmachine. Mijn oude was kapot na vele jaren heel veel draaien en mengen en bakken. Er moeten duizenden van die dingen ongebruikt staan te verstoffen, dus even rondgevraagd, en nu ben ik weer voorzien.

• Like 2
Geplaatst:

Super Arja en heb je nog lekkere recepten, zoek nog een recept voor suikerbrood iemand?

niet gekregen maar mezelf gegeven zeg maar, knoflook soorten, bloembollen (sneeuwklokjes, druifjes, crucussen, narcissen en tulpen) en zaadgoed. Voor Loraine bloembollen bijen mix, die heeft best wat te poten.

Bakspullen voor koekjes, koude toetjes en taart en gebakken taart.

Moet nu weer hoog nodig sparen!

• Like 1
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Gisteren van @mdubbelm een pot kweepeer jam/gelei? en een dipsaus van tomatillos voor de tortillachips. Leuk!

Zelf gegeven sambal, melanzane en een mini potje aardbeienjam. Echt Leuk die moesjes in de buurt!

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Een soort schoffel cultivator en dan heel groot en zwaar.

Mijn pantoffels maat 48 liggen erachter.

Ik heb deze nooit eerder getroffen of gezien , iemand bekend mee ?

IMG_20211222_180010.thumb.jpg.ee7d74c35bcfe070c36188b0f515f3cf.jpgIMG_20211222_180027.thumb.jpg.5918ece0e78e22bf48b5b59a6fcc267b.jpg

• Like 1

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Zo een hebben we ook, maar zo een dubbele en maatje 48 niet, zelf geen kleine voeten maar 48 is een beste maat sta je wel stevig 😉

Laat even weten hoe de nieuwe aanwinst bevalt, vindt de wolf al best zwaar gaan maar goed te doen op bewerkte grond. 

Geplaatst:

Veel mooie kerstcadeaus, waaronder een pastamachine (de minimaal 15-jaar oude van de Aldi was toch wel aan vervanging toe) en kerstballen in de vorm van een peper een een tomaat

224F2DFC-CA16-4A7F-90F4-F88431F2D0AA.thumb.jpeg.7d2a8e4a8726ac9e3d6e9dbb87f7c0ac.jpeg

7A61BF0A-46D7-434D-B12E-5DF3330A72D3.thumb.jpeg.66ed95984e50f5ce63bc2c59a7e18303.jpeg

• Like 6
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag was het de dag dat ik verschillende soorten enthout heb mogen ontvangen. Van Mede-forumlid @acpronk stukjes victoria-pruimen, genoeg voor de 5 onderstammen die onderweg zijn. En bij een kwekerij die als doel heeft oude rassen te bewaren heb ik gratis enthout kunnen ophalen van de volgende soorten: Parmentier Renette, Willem III, Zoete Roemeling, Sterappel en Ingrid Marie. Dat is meer dan ruim voldoende voor 15 onderstammen die onderweg zijn, ik denk dat het genoeg is voor 50 onderstammen of meer. Ik ben dus erg blij met deze buit.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...