Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gekregen?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Dat is ook leuk.

En wat ik allemaal kreeg, sjonge sjonge! Het begon gisteren al met @MarjaP met tomaten, groene paprika, pruimensaus en een aubergine.

Toen kwam vandaag  @Jorieke123 en @Joep123 met nog meer tomaten, zie foto wat een beauty’s en lekker. Tomaten maar ook paprika Kyra, paprika @jootje. Ik ben jullie dankbaar meiden voor deze heerlijkheden waar Lie en ik van gaan smullen

Verder kreeg ik nog Ossenvleeswaar( hoe heet?) aardappels, verschillende ui en enkele olifantentenen. Een kwart kool, stengel citroengras, bottenbouillon, kip en vlees, dat hebben we geruild voor geld. 
 

Oh en brood en kwarkbol!
 

Bijna nog mooier, allerlei kruiden die Jorieke heeft gedroogd voor de thee. Goudsbloemen, framboos en zwarte bes en aardbei blad, duizendblad bloemen. Vast nog wat vergeten. Wat een heerlijke kruidenthee zal ik maken en drinken!

💚💚
Onderwijl kwam ook de buurvrouw aan met een courgette en een hand verse bietjes. 
 

5484339E-2B99-48B3-A1E3-D73FC6FDB955.thumb.jpeg.6478b16877833b0f7ed711f890fe84d4.jpeg

 

D7A24A12-4296-42A7-8806-35C030544972.thumb.jpeg.a73910eedca7dd2bb0cdde95b199d891.jpeg

 

A38217FC-8618-412F-A03A-0927B4566C0F.thumb.jpeg.553a783e17af3d95ada85f8eeca6bba7.jpeg

aangepast door appelvrouw
  • Like 5

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha! Jullie zullen goed eten de komende week! 

Wij kregen dan weer flessen appelsap, sterk mirabellensap (;)) een zakje kruidenthee, een handvol kumquats, 2 punten zelfgebakken appeltaart! en een goed excuus om te shoppen bij de Zuidmolen.  

 

Die vleeswaren die ik je gaf: nagelholt/hout. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 watermeloen en 2 suikermeloenen met een tas vol knalroze sappige perziken! Zucht. Heerlijk

3aab005cbf97d23b0fda28671e3e4ef7.jpg

Wat ook wel heel fijn was, waren heel veel knuffels van deze kleine knapperd. Zo veel liefde is soms echt te veel. Dat mini staartje ging van links naar rechts, links naar rechts en zo maar door. Té schattig. Mijn hart.

eaeec4044978fae94392587ec1e5cf6f.jpg

8bb183819e684321a6d767fc5eb529b6.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een scheetje, Mellie!

 

Wij fietsten even naar mijn ouders, die momenteel hier in de buurt kamperen - zo grappig, vlakbij je dochter gaan staan, dan kun je af en toe met ze afspreken én je hebt vakantie :) De afgelopen week stonden ze aan de andere kant van het land, dichtbij familie. Daar kregen ze wat groentes, waarvan ze vandaag een deel aan ons doorgaven. Ik heb nu dus weer supergrote uien en kroten, blij mee.

Vandaag was pannenkoekendag, dus pa stond lekker buiten te bakken en wij mochten smullen. 

 

PXL_20230820_153709760.thumb.jpg.1bb93c1046a384bb8e3769ea7620f09b.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Appels van de buren. 

 

Doen we ook even de andere draadjes hier, want dat is efficiënt:

Waar ruikt het hier nu naar: appelmoes.

Wat heb je vandaag ingemaakt: appelmoes.

Wat heb je vandaag weggeven: potje jam en een courgette aan die buren als dank voor de appels. Zo, klaar.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorig jaar watermeloenzaden gestuurd aan Mellie, waarna haar kinderen vroegen of die mevrouw (ik dus) die allemaal zelf had uitgespuugd, en sindsdien is mijn profielfoto een spugend poppetje

Ik was dit alweer vergeten (ze kletsen ook zo veel!) maar ik herinner het me weer. Zo grappig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...