Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Ha dat is lekker!

En ik een mooi doos vol groen, maar vooral veel geel, rood en oranje. Heerlíjk! Uitje erbij en mini kwarkbollen. Fles stralende passata, wat een kleurtje. Kip om een fijn soepje te maken voor Lie. En vriendschap..dat is ook ( heel) mooi 👍 

4240E33A-07C6-41CD-B1B1-9C335ED6E9EE.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Prachtig mooi doosje vol, Jet!  En inderdaad…..die vriendschap is wel het mooist!😊😉

Geplaatst:

Wat een mooie gevulde doos. Heerlijk van genieten

Geplaatst:

wat lekker zeg!

Ik heb vandaag wat paprika's en pepers gehad van de moestuinbuurman.

Geplaatst:
  • Auteur

Een grote courgette voor de soep van de buuf.

Geplaatst:

Tomaatjes van de buurvrouw, nadat ik boontjes die kant op schoof. 

PXL_20230906_174047388.thumb.jpg.672a8eb8f178028f6abccb832d443005.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ook een doos, maar daar zat veel meer in! Brood en broodjes, rode spitskool😍citroengras, paprika’s, tomaten, komkommers ( die mijn kleinzonen meteen opfretsten, haphap weg oma😋) daikon en het blad van de daikon, of is het snijbiet? Appelmoes en daarvan staat nu een schaaltje voor mijn neus, met een lekkere lepel creme fraîche erin. 

Ook kreeg ik nog een tasje met blauwe bessensap, kerrie kruiden en gedroogde mango.

image.thumb.jpg.255d8e964769646a96795f5ba429af6d.jpg

Geplaatst:

Je wordt verwend 😄

Geplaatst:

12 erg leuke potten om dingen in te maken!

Geplaatst:

Dahlias van de tuinbuurman. En we gaan lekker zaden en knollen ruilen 😀

IMG_20230916_1700348822.thumb.jpg.0948d3fcf6d30ee1594277b7a7a44a77.jpg

Geplaatst:

Wij kwamen terug van vakantie en de buurvrouw had voor ons pastasaus in de koelkast gezet. Zo lief! 

PXL_20230918_154934821.thumb.jpg.b15a65ae2032a2aa77961a26206dd3ab.jpg

Geplaatst:

Zo lief! Dat is heerlijk thuis komen zeg. 

Geplaatst:

Ja zo fijn! Terwijl het niet bepaald een wereldreis was van Ameland naar huis, maar ze had ook gewoon een grote pan saus, met ingrediënten uit onze en haar eigen tuin. 

Geplaatst:

@woldistel wat een mooie dahlia’s zeg!

@arja jaaaaa dat zijn de goede buren. Super lief! Plaatsvervangend blij

Geplaatst:

Twee zeekoolplanten. Ik heb ze elk in een pot met potgrond gezet, kiek'n wat'wodt.

Geplaatst:
  • Auteur

Deze heerlijke dozen opgehaald, ze geurden al toen ze binnen kwamen. Er zat dus nog meer mango en draakfruit in, wat we gezamenlijk kochten bij de Crowdfarming, maar het allerfijnste is toch wel de heerlijke groente uit de tuin van @Jorieke123, wat een feest voor ons.  En eieren. Mmmm

0DBAC23A-D06C-42E0-A258-34647081BF6B.thumb.jpeg.8f807c0cf81e4cee0e3c06410286e5ed.jpeg

2D35B15F-2B9A-4359-9411-EBA83AB3E9A9.thumb.jpeg.db6a75808268b9f6abc35087f07c646e.jpeg

Geplaatst:

Vandaag wat zaden voor volgend seizoen binnen gekregen, 3 paprika soorten en wat peper soorten waaronder verse Buena Mulata 👍,

IMG_1928.jpeg

IMG_1929.jpeg

Geplaatst:
  • Auteur

In de velden bij een oud huisje gevraagd of ik kweeperen mocht plukken, ik zag de boom over de haag heen. Een tandeloos  nennetje nog ouder dan het huis knikte bevestigend en wees over het hekje. Dat zat muurvast dus het werd klimmen, over drie hekjes zelfs en waden door de brandnetels. Uiteindelijk was ik de tas vergeten in de fiets en dus stopte ik maar wat in mijn zakken, hier kwam ik mee thuis. Gaat in de slowcooker op gelei van te maken.

image.jpg

Geplaatst:

@appelvrouw Gegeven paard..... hoop wel dat je een lange broek aan had... brandnetels 😒
nooit gegeten... zal ik toch eens moeten proberen

Geplaatst:
  • Auteur

Jazeker een lange broek. Maar de brandnetels reikten tot kinhoogte onder de boom dus ik kon sowieso niet echt los gaan. Het is ook eigenlijk helemaal niet erg de slowcooker is redelijk gevuld, ik ga het toch niet twee x doen ik ben errug druk.

image.jpg

Geplaatst:

Aubergine met streepjes en pepers die volgens de buurman niet pittig zijn, net als paprika zei hij, dus ik nam een flinke hap🥵

IMG_20230929_223820.jpg

Geplaatst:

Was dat een Turkse buurman?! [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Geplaatst:

Klopt! @Mellie. Heb ik iets gemist en zijn turkse paprika's super heet of is dit een bekend Turks grapje?😜

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic