Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Een oude schoolplaat over vruchtvorming.

plaat walter.jpg

Geplaatst:

Wat leuk! Mooi naslagwerk!

Geplaatst:
Klopt! @Mellie. Heb ik iets gemist en zijn turkse paprika's super heet of is dit een bekend Turks grapje?[emoji12]

Nee, maar wij eten aanzienlijk pittiger -gemiddeld gekomen, ik heb ook familie die bijna moet huilen van een paprika bij wijze van- en met die aubergines wat een Turks ras is, leek een en een twee.
Geplaatst:

Ik heb de 1e doos met leuks/lekkers alweer binnen! Van @jootje kreeg ik pompoenen, honing, zelfgemaakte granola, pindakaas, pepernoten, een paar leuke bladerboeken, en dan vergeet ik vast nog wat te noemen... 

Edit: sla-plantjes!

:D 

Geplaatst:

Van mijn buren gisteren stoofperen, en van andere buren vandaag tomaten en een zeehondje.

PXL_20231007_084443785.thumb.jpg.8476d86c2bd4d3fa67b50744c42db7ef.jpg

Geplaatst:

Kijk dan!

41734c7d02e689ea12b11226a245f274.jpg

De best ingepakte bollen ooit! Zonder enige schade heerlijk knus slapend op hun kussen hier afgeleverd. @huubvg geweldig, [emoji2956] dank je!

Geplaatst:

Ja @Mellie, ik heb ze eens goed in de watten gelegd. Veel plezier met de lelies! 😊

Geplaatst:
  • Auteur

Flink groente voor de aankomende week! Paprika’s,  kool, meloen, bieten, rucola, citroengras. En hulp gekregen bij het slachten van onze kippen die nog bij J en J rondliepen..en die ook nog in de vriezer mogen blijven bij @Jorieke123. Dat is fijn want ik heb nog niet veel plek, dat komt wel. Dank beiden. 

70017229-7F6D-48A8-AEC5-57E2CC9561E2.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

:thumbup:

Ik kreeg een fles appelsap, een flesje sterker spul voor Joep, een potje sierkweegelei, kastanjes voor de varkens, en hulp bij het opruimen van onze laatste vleeskippen ;) Oh en pompoenpaprika-soep voor bij de lunch! 

Geplaatst:

@Jorieke123 je boft maar met zulke "buren" 

Geplaatst:

Een ruil met een collega, hem een peperplant gegeven om deze winter in huis te koesteren, en van hem een stek japanse wijnbes. 

Geplaatst:

Verse melk gehad! Leuk man.

Geplaatst:

Al iets langer geleden: twee zeekoolplantjes van Frodo D. te B.

Nu nog een truc bedenken om die zilte smaak erin te krijgen.

20231021_143321.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Ik kreeg bezoek van Franse vrienden/ dorpsgenoten, dat alleen was een cadeautje, we hadden niemand meer gezien sinds maart.

Ze hadden een enorm pakket bij zich! Verschillende mensen van onze tuinclub met wie we het voedselbos/ tuin hebben opgezet hadden gezamenlijk een pakket gemaakt. We kregen:

7 pompoenen waaronder een sucrine en een jumbo banana, 

Een zak Stuttgarten Riesen uien

een schaal vol verschillende pepers en tomaten waaronder de tomaat Siebenbourg

een pot mirabelle jam,

Een pot bramengelei

een kilo honing ( van de burgemeester)

een kilo honing ( was voor mij afgegeven maar niemand weet van wie)

3 verschillende potjes met vegetarisch broodbeleg van een nieuw bio bedrijf dat mijn oude weegschaal heeft gekregen

1 grote fles trippel bier

een plant die de lucht in huis zuivert

een handvol vers geoogste sechuan zaden/korrels om te zaaien of te eten, of beide

een oorbel van de grootmoeders oorbel, rijp geoogst ( plant ooit van Vincent, via mijn tuin nu in het voedselbos in Fr.)

enkele appels en peren uit het voedselbos waaronder de door mij aangekochte winter banana appel

een maïskolf vermomd als muis( of andersom..)

27F72A9B-DDE7-47DF-B80E-E22CAB4D52D3.thumb.jpeg.afcae7d23e756b0aee73fa32b02d5d7e.jpeg

30F3DF91-C2AE-47F6-95DF-735456E19FE8.thumb.jpeg.506850e5332c5cb47fbab95ac4ef3dfc.jpeg

EE074723-77F0-41BD-A635-1BCD53C9AF7F.thumb.jpeg.5c0c3968561a62fe6538c8a31f53c087.jpeg

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Heerlijk, Jet!  En heel gezellig dat ze langskwamen! 😊

Geplaatst:

Wat fijn. Klinkt goed.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ah wat superleuk! Nu is mijn krijg zo saai…. Wij hebben een boswandeling gemaakt en heel veel appels geplukt. Soort van gekregen.

Geplaatst:

Wat ben je een geluksvogel met zulke vrienden, geniet ervan

Geplaatst:
1 hour ago, Mellie said:

Nu is mijn krijg zo saai…. Wij hebben een boswandeling gemaakt en heel veel appels geplukt. Soort van gekregen.

Krijgen is nooit saai, geniet van alles wat je krijgt , de ene keer wat meer en de andere keer wat minder.👍

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Twee plantjes Schelk van mijn fruitmaatje in Schimmert:

20231105_102520.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben volgens mij wel de krijgkoningin van het jaar👸

Ik krijg weer uit de tuin van Jorieke en Joep een mooie groentetas in doosvorm aan de voordeur aangeleverd! Lie begon meteen blij alles uit te pakken en ik kon nog snel een foto maken. 

En niet alleen groente ( waaronder een grote bos palmkool, koolrabi, wortels, paprika, twee soorten ui, 2 mooie zoete aardappelen en 2 maaltijdaardappelen, wat een joekels) ook een fles pasata, kiemgroentezaden, eieren, 

Barista voor in de koffie en een kwarkbol voor erbij☺️

Bergen vitamines dus en met enorm veel dank aangenomen! 
En dat terwijl jullie zelf zo een lastig tuinjaar hebben😎🤗🙏🏼

F6E608D4-1498-4373-A338-975D4EE7BEF5.jpeg

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

@appelvrouw jullie zijn echte bofkonten!

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic