Geplaatst: 28 juni 201411 j Gefeliciteerd met de pup.Hij lijk veel op Kira, de hond van onze zoon en schoondochter. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 29 juni 201411 j Auteur Thea dank je wel, maar meneer is de pupfase een jaar uit gegroeid. Hij is al een grote opgevoede jongen.Jdw, tiger heeft zich gister niett laten zien. Ochtend voor vertrek ophalen ook niet, tiger geniet zijn vrijheid komt en gaat.
Geplaatst: 29 juni 201411 j Mooi hoor! Hoe heet ie? Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 29 juni 201411 j Auteur Sultan is een zwarte Mechelse Herder.Ik mag op Sultan passen, mijn manlief is naar de kerk. Sultan uitgelaten (6 uur al eerste ronde) en meegenomen naar de varanda. Daar zagen Tiger en Sultan zich voor de 2e keer, dit keer echt diep oogcontact. Tiger liet zien dat hij kat was en het zeer onaangenaam vond. Toen nam tiger blitssnel de benen, Sultan wilde er achteraan gaan maar helaas ik zat aan de andere kant van de lijn.Tiger is net terug en is heel aanhankelijk, heeft tijd nodig dat die beide aan elkaar wennen. Sultan houden we voorlopig aan de lijn (normale en lange), pas los laten als we aan elkaar gewend zijn.
Geplaatst: 29 juni 201411 j Een tip: regelmatig geuren uitwisselen door met je handen over de ene en dan over de andere te gaan (je kan daar ook hun slaapdekentje voor gebruiken), zodat ze elkaars geur als verbonden aan eigen nest gaan ervaren.
Geplaatst: 29 juni 201411 j Auteur Claudia dank voor je tip, heb ik al meteen gedaan. Klein probleempje, Tiger is chronisch verkouden en ruikt slecht. Maar beide krijgen geur van elkaar van mij te ruiken. Edit:Kan begrijpen dat jullie op Kelpie kwamen.
Geplaatst: 29 juni 201411 j Wat een leukerd Jane! En je pakt het zo te horen direct al goed aan door geur uit te wisselen en de hond aan de riem te houden. Mijn kat was 7 toen ik een hond kreeg en totaaaal niet aan honden gewend, ze was er doodsbenauwd voor. Maar het is toch gelukt ze goed aan elkaar te laten wennen, dat gaat uitstekend nu! Het belangrijkste, heb ik gemerkt, is dat je de kat totaal vrij laat, en de hond goed onder controle. De hond van het begin af aan leren dat hij de kat met rust moet laten (dus als ie oogcontact zoekt al afleiden, en corrigeren als ie op de kat fixeert of er naar toe wil). Dan ga je heel snel merken dat de kat, als die bijvoorbeeld langs de hond wil lopen, eerst naar jou kijkt om te zien of je het in de smiezen hebt, en het dan wel durft omdat ie er op vertrouwt dat jij alles in goede banen leidt. Succes met laten wennen!
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Mijke bedankt voor je tips.Tiger daagd Sultan heel erg uit, sluipt naar aan Sultan en is dan ineens daar. Sultan zou hem wel het liefst ...Sultans nieuwe slaapkussen wordt dankbaar gebruikt, met name dan door Tiger.Paar foto's van Sultan tijdens zitsessie.
Geplaatst: 11 juli 201411 j Mooie kerel!Veel plezier met en van hem! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 5 augustus 201411 j Auteur Sultan heeft Tiger te pakken gekregen, ging zo snel wist niet dat ik ook zo snel kon rennen. Beide vlogen de voorkas in, Tiger zatgelukkig veilig op de stelling. Had wel gezien dat Sultan Tiger bij zijn achterhand te pakken had, maar gelukkig niet vast genoeg. Tiger had een natte kont, maar gelukkig meer ook niet.
Geplaatst: 5 augustus 201411 j Auteur Ja was er op tijd bij, heb hem daarna laten volgen en naarzijn kennel gebracht. Vanmiddag weer mee de tuin in en dan zullen we weer zien. Hopelijk heeft Tiger geleerd zich niet te laten blikken aan Sultan. Wat waren die beide snel, kon ik niet afrennen was dubbel zo langzaam. En ik rende echt snel, maar die beide hield ik niet bij. Moet ook eerlijk zeggen dat ik minstends 10 meter of meer ver af was.
Geplaatst: 5 augustus 201411 j maar de kat is m.i. net zo schuldig , net zolang uitdagen tot er de hond reageert , en terwijl de hond afgestraft wordt lacht poes in zijn vuistje (en denkt : "heej dat is een leuk spelletje "!)
Geplaatst: 5 augustus 201411 j Hier hetzelfde. Onze Duitse herder Bink is ook gefixeerd op katten. Of het nou vreemde katten zijn of onze eigen maakt niks uit.Van alles al geprobeerd.En die stomme katten rennen ook altijd weg.Dan is het spelletje leuk.Ik wacht nog op een kat die blijft zitten en hem eens van repliek dient.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 5 augustus 201411 j Nee, al sta ik met biefstuk voor zijn neus, niks is leuker dan de kat. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 5 augustus 201411 j Auteur Heleen Tiger is genoeg bestraft, Sultan heeft een draai om zijn oren gehad meer niet. Als we De kans hadden, hebben we Tiger naar binnen gedaan. Maar we kunnen Sultan niet in de kennel houden, hij moet ook los in de tuin kunnen. Tiger moet leren Sultan uit de buurt te blijven, wij kunnen niet meer dan oppassen.Manlief gaat bij knpv en rettungshundestaffel trainen. Edit Sultan mee op de varanda (s'ochtends is Tiger nog binnen, dan krijgen beide ontbijt en gaat Tiger naar buiten), denk wat ligt hij zelfstandig rustig op zijn plaats? En is braaf aan het kluiven, toch maar even kijkje nemen. Ligt Sultan op mijn schoen te kauwen! Gelukkig was ik er net op tijd bij, de zool kan ik nog lijmen.
Geplaatst: 14 augustus 201411 j Haha, toch nog deugnietenstreken.... Het is wel echt een lieverdje, Jane Wat "kat en hond" betreft: hier valt het erg goed mee.... Ik heb ze het gewoon laten uitvechten. ( wel tussenkomen in geval van bloeden ) Nu is het duidelijk dat de poezen baas zijn.
Geplaatst: 15 augustus 201411 j Auteur Beide zijn lief, Tiger is ineens een slijmbal en geeft ineens kopjes. Sultan voeld zich echt thuis en is goed waaks, laatst bijna een groepje jagers laten zien dat hier zijn terrein is. De jagers zeiden al, dat ze het niet naar veilig in hun auto gered hadden. Het leek even of hij over het hek ging, maar nee gelukkig niet. 2 m is niets voor knpv honden en het hek hier is lang niet 2 m, maar hij blijft in de tuin brave hond.Oei laten uitvechten zal hier niet goed gaan, ok probleem is wel opgelost. Maar ten kosten van Tiger, die zal het niet overleven. Fijn dat het bij jou goed gaat tussen hond en katten, dat is wel zo gemakkelijk.Vergeten te vertellen, dat Sultan laatst het kippenhok was in geglipt. Wat een paniek, kippen zal hij ook niet heel laten. Kippen in volle paniek, fladderde oveal heen. De haan maakte alarm en probeerde zijn hennen te beschermen. Maar Sultan was van mij het meest geschrokken, dat hij maakte dat hij naar buiyen kwam.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.