Geplaatst: 17 augustus 201213 j same problem here..op dit moment 31 gr..geen wolkje te zien..en de aankomende dagen wordt het heter We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 augustus 201213 j Kunnen de tomaten wel eens gebruiken, dat betere weer In ieder geval net de tuin zeik nat gemaakt, i'm ready! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 17 augustus 201213 j Als de regen niet komt, dan komt de berg naar....................hoe wast nu weer Vandaag ruim 2.000 liter opgepompt en gebroesd over de groenten. Die al een druppelleiding hadden, die krijgen constant water tot de IBC tanks leeg zijn.Dus daar gaat dagelijks nu ook 1.600 liter doorheen. Alles staat er suppermooi bij. Gezocht met dringende medische redenen REGEN ..................................................Mag komen vanuit eender welke richting als het maar nat is
Geplaatst: 17 augustus 201213 j Was een noodweer geweest....hoorde ik....hier niks noppes nada Hier wel, leek wel disco in de lucht. 25 mm gevallen in een half uur. En mn tuin is al zo nat! Omdat het kan.
Geplaatst: 17 augustus 201213 j Als de regen niet komt, dan komt de berg naar....................hoe wast nu weer Echt nooit gedacht dat Borsalino iets over Mohammed zou citeren. Even serieus: Heel veel liters, maar wat "verstook" je nou per vierkante meter op zo'n hete, droge dag?(Alleen interesse. Op mijn balkon-totaal van 1,5 m2 beplant kom ik uit op max. 5 a 7 liter per dag per m2) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 17 augustus 201213 j De oude asperges staan nu wat in de schaduw die beregen ik dus voorlopig niet. Kom dan uit op iets minder dan 500m2. Vandaag ongeveer 3.600 liter verkwist, dus 7.2 liter de m².Maar natuurlijk de weggetjes zijn maar door restspatwater natgeworden, dus is het iets meer de m² waar groenten en fruit staan.
Geplaatst: 17 augustus 201213 j Hier trouwens (8 t/m 16 augustus): totaal 2,1 mm regen (meting met eigen weerstation): Voor mij niet echt een probleem. Omdat ik in potten en bakken teel, loopt de meeste regen (als die er is) toch via de bladeren buiten de bakken, de afvoer in. Watergeven moet ik dus toch al. Wel veel meer dan bij koeler weer. 17 augustus 201213 j aangepast door Gast Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 17 augustus 201213 j Vandaag ongeveer 3.600 liter verkwist, dus 7.2 liter de m².Goed om te weten (want ik wil alles weten, begrijpen). Komt behoorlijk in de buurt met mijn balkonnetje, 5 liter per m2 per dag (uiteraard niet uitsluitend vetplantjes!). Ook een leermoment voor anderen. Één MM-bak van 1 m2 verbruikt nu dus tot 5 liter water per dag. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 24 augustus 201213 j Hier zojuist ook een heus buitje! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 24 augustus 201213 j Hier enkele druppelkes, de moeite niet waard. Jeanne ze mogen vallen eender hoe alst maar niet naar boven is
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Precies nadat op het Noorderzonfestival (dag 9 van 11) alhier vandaag om 01.00 uur de biertap dicht ging... begon het te regenen. En omdat iedereen Buienradar heeft en dus kon zien dat lekker nahangen zou resulteren in een behoorlijk nat pak, was er een heuse massale uittocht het Noorderplantsoen uit. Ongekend Voordeel daarvan is dat het vrijwillige barpersoneel e.a (in totaal 724 vrijwillige medewerkers voor de hele festivalduur) vandaag dan ook iets eerder klaar zijn. Hoeven de terrassen niet meer schoon te vegen (van bezoekers dan... ) want die zijn al allemaal afgetaaid vanwege de aanstaande zogenaamde noodbui... Ik ben in ieder geval ook redelijk droog overgekomen. Tot nu toe valt de voorspelde plensbui mee... maar het regenen is weer begonnen...
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Heer wat heb ik U misdaan dat je het hier bijna nooit laat regenen, het lijkt wel de Sahara hier. Ten eerste vermoord ik mijn aardbeien niet en vertroetel ik ze met allerlei lekkers alsof het mijn eigen kinders zijn Andere groenten worden ook in de watten gelegd. Ok ik eet ze op, maar U hebt toch ook vissen vermenigvuldigd ter consumptie? Heer mocht je dit lezen, overdrijf dan niet, ze moeten nu ook niet verzuipen. Of moet ik nu echt dadels en cactusvijgen gaan kweken?
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Je mag mijn regen van morgen hebben Bors..de eerste regen moet die nu juist op ons feest gaan vallen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 augustus 201213 j mijn man zo lief geweest om gister de moestuin water te geven begint het even later toch te plensen hahaha.Ach ze hebben in ieder geval goed water gekregen!
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Hier 4 mm... véél te weinig! Stuur ook maar wat naar ons Jet! Super zonde van jullie feest, en wij kunnen het goed gebruiken! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Dank je...het is nog niet gevallen dus we houden hoop! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Hier werd net of een oorlog uitgevochten, of een feestje gebouwd.... Tt er een gigantische plensbui kwam. Alleen geen idee of dat feestje al afgelopen moest zijn.(wk zoetwatervissen is vlak achter mijn flat, en nederland schijnt na de eerste dag op zilver te staan ofzo;)) het regende mij vandaag te hard, mss morgen een kijkje nemen mits het droog is... T horen aan de hoeveelheid druppen hoef ik morgenochtend nog niet op de klei te gaan spelen iig :$. Ki morgen wel hoeveel er daadwerkelijk gevallen is, maar klonk hevig.
Geplaatst: 26 augustus 201213 j Eindelijk, Heer bedankt voor het aanhoren van mijn smeekbeden. Maar wil je int vervolg de hemesluizen dichtdraaien als ik naar de tuin moet
Geplaatst: 27 augustus 201213 j twee buien gisterenochtend op t feest waar ik handig gebruik van heb gemaakt..de omstanders onder mijn mooie grote partyyent gelokt, ze daarna kruidenthee geserveerd, en een uitleg gegeven over eeuwig moes enz...De rest van de dag was lekker zonnig en droog, en wat vooral belangrijk was..de wind ging liggen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 augustus 201213 j Super Appelvrouw! Ik heb wel aan je gedacht hoor, met al die buien die hier wel/niet vielen (meeste dreven weg). facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.